0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال اسکندر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال اسکندر

درباره به دنبال اسکندر

اسکندر مقدونی نماد قدرت و اقتدار مغرب زمین به‌شمار می‌آید. عده‌ای او نابغه‌ی جنگی می‌دانند و استراتژی‌های او در نبردهایش را مورد ستایش قرار داده است. با این وجود کتاب‌ها، فیلم‌ها و روایات متعددی درباره‌ی این شخصیت وجود دارد که ممکن است دارای جهت‌گیری خاصی باشد. ماری ترز دیویدسون تلاش کرده است زوایای گوناگون شخصیت اسکندر را موررد بررسی قرار دهد و شرح جامع و مختصری از زندگی و سرگذشت او را به نمایش بگذارد.

‌درباره‌ی کتاب به دنبال اسکندر اثر  ماری ترز دیویدسن

اسکندر مقدونی یکی از شخصیت‌های مهم تاریخ است که داستان‌ها و افسانه‌های زیادی درباره‌ی او وجود دارد. اسکندر نقش پررنگی در شکل‌گیری تاریخ داشته است و پیروزی‌های او  الهام بخش نویسندگان و تخیلات تمدن غرب بوده است. ماری ترز دیویدسن نویسنده‌ی کتاب به دنبال اسکندر، نگاهی به زندگی پرماجرا و خطرناک او داشته است و ویژگی‌های شخصیتی او را در قالب داستان مطرح می‌کند. او اسکندر را همانطور که جهان او را می‌شناسید به تصویر کشیده است با اینحال از قساوت، بی‌رحمی و زوایای تاریک شخصیت او نیز سخن گفته است. قلم دیویدسن بسیار روان و داستان او خواندنی و گیرا است. او از برخی از اصطلاحات استفاده کرده است که ممکن است برای برخی از مخاطبین ناآشنا به‌نظر بیاید که برای هریک توضیح مختصری نیز آورده است.

ویژگی دیگری که این کتاب را بسیار جذاب جلوه می‌دهد تصاویر تکمیل کننده‌ی داستان است و خواننده به آسانی می‌تواند فضای کاخ‌ها، نبرد‌ها و شخصیت‌ها را تصور کند.کتاب فیزیکی به دنبال اسکندر متعلق به انتشارات ققنوس است. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «به دنبال اسکندر» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. «به دنبال اسکندر» دارای 10 فصل است. میانگین زمان گوش کردن هر فصل حدود 12 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 125مگابایت است.

اسکندر مقدونی را بشناسیم

اسکندر مقدونی، پادشاه مقدونیه باستان، به اسکندر کبیر شهرت داشت. او فردی شجاع، باهوش، جنگجویی ورزیده اما خونریز و بی‌رحم بود. اسکندر در قرن چهارم پیش از میلاد در شهر پلا  متولد شد و در سن 32 سالگی درگذشت. اسکندر تا سن 16 سالگی تحت نظر ارسطو به تحصیل پرداخت. او در سن 20 سالگی به دنبال قتل پدرش به سلطنت رسید و کشورگشایی خود را آغاز کرد. مورخان معتقدند اسکندر در سن 22 سالگی به متصرفات هخامنشیان حمله کرد و باعث سقوط این سلسله شد. برخی پژوهشگران معتقدند این اتفاق دروغی تاریخی است که ششصد سال پس از مرگ اسکندر رواج پیدا کرده است.

اسکندر پس از حمله به سرزمین‌های مختلف نظیر هند، غزه و پارس در بستر بیماری افتاد و به تب شدیدی مبتلا شد. وضعیت سلامتی او به قدری وخیم شد که قدرت تکلم خود را از دست داد وپس از 12 روز درگذشت. عده‌ای معتقدند او بر اثر مسمومیت با زهر کشته شد، برخی پژوهشگران عنوان کرده‌اند بیماری احتمالی او مالاریا یا انگل ایجاد کننده تب بوده‌ است. با گذشت سال‌ها همچنان دلیل قطعی برای مرگ اسکندر وجود ندارد

مروری بر فصل‌های کتاب به دنبال اسکندر

فصل اول: خداحافظی با اروپا

فصل دوم: اولین درگیری

فصل سوم: به سوی کشور خدایان

فصل چهارم: در قلب شاهنشاهی هخامنشی

فصل پنجم: زمان خیانت

فصل ششم: درگذر از مناطق دشمن

فصل هفتم: هند، مرز دنیای شناخته شده

فصل هشتم: به سوی اقیانوس

فصل نهم: جشن‌های شوش

فصل دهم پایان حماسه

‌‌درباره‌ی  ماری ترز دیویدسن نویسنده‌ی کتاب به دنبال اسکندر

ماری ترز دیویدسن در سال 1984 در شهر پاریس به دنیا آمد. او استاد ادبیات کلاسیک بود اما به نویسندگی برای نوجوانان و جوانان روی آورد و مجموعه‌ای به نام «داستان‌های تاریک اساطیر» و «داستان‌های کتاب مقدس» را منتشر نمود.

ترجمه‌ی کتاب به دنبال اسکندر به فارسی

شورا منزوی یکی از مترجمین سرشناس کتاب‌های تاریخی در ایران است. او با انتشارات ققنوس همکاری موفقی داشته است و  تعداد زیادی از کتاب‌های  مجموعه‌ی به دنبالِ... این نشر را ترجمه کرده است. از آثار ترجمه شده توسط این مترجم می‌توان به کتاب‌های «به دنبال خدایان مصر»، «به‌ دنبال بنیانگذاران رم»، «به دنبال ژولیوس سزار» و «به دنبال علاءالدین» اشاره کرد. انتشارات ققنوس کتاب «به دنبال اسکندر» را با ترجمه‌ی  شورا منزوی  در سال 1383 عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

انتشارات ققنوس و مجموعه تاریخی به دنبال...

گروه انتشارات ققنوس با نام پیشین انتشارات امیر، فعالیت خود را در سال 1350 در یکی از محله‌های جنوب غرب تهران آغاز کرد. این انتشارات در سال 1356 نام خود را به انتشارات ققنوس تغییر داد. اولین کتاب‌هایی که این مجموعه منتشر کرده است عبارتند از : «توراندخت» اثر برتولت برشت، «منظومه خاک»، سروده محمدعلی سپانلو و «شازده احتجاب» اثر زنده‌یاد هوشنگ گلشیری. انتشارات ققنوس با درنظرگرفتن سلایق گوناگون مخاطبان خود، مجموعه‌های متعددی را طراحی کرده‌ است تا علاقمندان به یک حوزه خاص، بتوانند به آسانی آثار جدید و محبوب را مطالعه کنند. این مجموعه‌ها تنها به بزرگسالان اختصاص ندارد و برای نوجوانان نیز مناسب است. یکی از این مجموعه‌های پرطرفدار، مجموعه‌ی به دنبالِ...  است که زندگی شخصیت‌های بزرگ تاریخی را در قالب داستان و تصویرگری‌های جذاب توصیف می‎‌کند.

چرا باید کتاب به دنبال اسکندر را شنید؟

کتاب به دنبال اسکندر در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب به دنبال اسکندر مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی به دنبال اسکندر را سعید مرزبالی به‌عهده داشته ‌است.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال اسکندر اثر ماری ترز دیویدسن بود .خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشت‌نامه و تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
125.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۱۵:۱۷
نویسنده ماری ترز دیویدسن
مترجمشورا منزوی
راویسعید مرزبالی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۲۵.۰۸ مگابایت
۰۲:۱۵:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

خیلی خلاصه و شتابزده داستان پیش میره . مسیر حرکت اسکندر و جنگها و یک مقدار وقایع خیلی برجسته رو ذکر میکنه . من کتاب رو نپسندیدم و دوست داشتم کتابی با شرح دقیقتر رو بخونم، صدای اسکندر خیلی خش دار و نامناسببود.نامناسب بود

4

متاسفانه صدای گوینده اصلا خوب نبود

5

جالب بود

4
(4)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال اسکندر
به دنبال اسکندر
ماری ترز دیویدسن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال اسکندر
به دنبال اسکندر
ماری ترز دیویدسن
آوانامه
4
(4)
41,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر