0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
میگل د سروانتس

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی میگل د سروانتس

نویسنده:
دان ناردو
درباره میگل د سروانتس

شناخت بزرگانی که در تاریخ نامشان جاودان شده است برای همه‌ی خوانندگان واجب است. بزرگانی که نوشته‌هایشان از عهده‌ی امتحان زمان برآمده‌اند و اکنون قرن‌هاست که آثارشان خوانده می‌شود. این کتاب داستان یکی از آن بزرگان است، داستان میگل د سروانتس مشهورترین نویسنده‌ی اسپانیایی و خالق شاهکار دون کیشوت. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی میگل د سروانتس اثر دان ناردو

کتاب صوتی میگل د سروانتس نوشته‌ی دان ناردو برای نخستین بار در سال 2008 منتشر شد. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی شناخت بزرگان است که انتشارات ققنوس آن‌ها را منتشر کرده است. دان ناردو، تاریخ‌نویس در این کتاب به زندگی میگل د سروانتس، خالق رمان شاهکار دون کیشوت پرداخته است.

میگل د سروانتس که بود؟

میگل د سروانتس در 29 سپتامبر سال 1547 در اسپانیا به دنیا آمد. او مردی بوده است که تا پنجاه سالگی جز دربه‌دری و شمشیرزنی و ماجراجویی و حادثه‌آفرینی هنری نداشته است، اما اکنون در شمار مشهورترین نویسندگان جهان به حساب می‌آید. پدر سروانت همیشه در این آرو بود که فرزندش یک شوالیه سرشناس و نامدار اسپانیایی شود اما میگل همانطور که با فنون رزم‌آوری آشنا شده بود به دو کار از همه‌چیز بیشتر علاقه داشت، شعر سرودن و عشق‌بازی. همین تمایلات سرکش او مشکلات و گرفتاری‌های بسیاری برای او بوجود آورد. میگل د سروانتش در هفده سالگی مجبور به ترک اسپانیا شد و به ایتالیا رفت. او در ایتالیا به ارتش این کشور پیوست. او در طی جنگ‌هایی که در ایتالیا شرکت کرد بازوی چپ‌اش مجروح شد و دیگر هرگز نتوانست از دست چپ خود استفاده کند. اما این محدودیت هرگز او را محدود نکرد و میگل بعد از بازگشت به اسپانیا به ارتش این کشور پیوست و در همین زمان بود که از پادشاه اسپانیا نشان دلیری دریافت کرد.  

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی میگل د سروانتس

کتاب میگل د سروانتس در نه فصل نوشته شده است.

فصل اول: ابراز شجاعت در نبرد لپانتو

فصل دوم: مهاجرت خانوادگی

فصل سوم: زندگی در مقام سرباز

فصل چهارم: پنج سال در سیاه‌چال

فصل پنجم: رمان‌نویس، نمایشنامه‌نویس و همسر

فصل ششم: شغلی بی سرانجام

فصل هفتم: دوباره در زندان

فصل هشتم: خلق یک شاهکار

فصل نهم: واپسین سال‌ها و میراث‌

‌درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب صوتی میگل د سروانتس

دان ناردو نویسنده، تاریخ‌دان و آهنگساز آمریکایی است. او در سال 1947 در ایالت میزوری آمریکا به دنیا آمد. اغلب نوشته‌های تاریخی دان ناردو برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است.  او داستان‌ها و اتفاقات پیچیده‌ی و سخت تاریخی را به زبانی ساده بازگو می‌کند و آن را در قالب قصه‌های خواندنی برای کودکان و نوجوانان شرح می‌دهد. او از دوران کودکی علاقه‌ی زیادی به نویسندگی، موسیقی و تاریخ داشت و تحصیلات خود را در رشته‌ی تاریخ ادامه داد. دان ناردو در این دوران از موسیقی غافل نبود و اهنگسازی را آموخت و در اجراهای متعددی به عنوان نوازنده حضور داشت. اگرچه او اشتیاق و توانایی زیادی برای نوشتن داشت اما نویسندگی را تا سال 1980 تجربه نکرده بود. او با نگارش چند فصل تاریخ برای کتاب درسی این شانس را پیدا کرد که از سوی ناشران متعدد پیشنهاد برای چاپ کتاب دریافت کند. به این ترتیب او توانست تاریخ را از دوران باستان، از تمد مصر و یونان و هند گرفته تا دوران معصر به صورت چکیده و مختصر شرح دهد. او در سال 1990 عضو انجمن تاریخ‎دانان باستان شد. آثار دان ناردو به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است و قلم او در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

ترجمه‌ی کتاب صوتی میگل د سروانتس به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی میگل د سروانتس را با ترجمه‌ی شیوا مقانلو عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

  • کتاب صوتی میگل د سروانتس در دسته‌ی کتاب‌های سرگذشتنامه قرار دارد.
  • کتاب صوتی میگل د سروانتس مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی میگل د سروانتس را سعید مرزبالی به‌عهده داشته‌است
  • کتاب صوتی میگل د سروانتس حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع سرگذشتنامه را بخوانند مفید خواهد بود.

‌در بخشی از کتاب صوتی میگل د سروانتس می‌شنویم

میگل دِ سروانتس ۲۴ ساله نرده های لبه ی عرشه ی کشتی را محکم گرفته بود تا تعادلش را حفظ کند. کشتی پر از سربازان مسلح بود. کشتی که در حال حمله بود، به سرعت حرکت می کرد. امواج متلاطم آن را تکان می دادند و بالا و پایین می بردند. مرد جوان از جایگاه مناسبش می توانست ببیند که کشتی های دشمن به سرعت نزدیک می شوند. این کشتی ها سرتاسر افق دید او را پر کرده بودند؛ و عرشه های چوبیشان پر از جنگجویانی بود که او می دانست تنها هدفشان کشتن او و همراهانش است. کسی نمی داند سروانتس در واپسین لحظات پیش از شروع حمام خون در چه فکری بوده است. اما شاید یک بار دیگر پیش خود مرور می کرده که چگونه در آن روز شوم از روزهای سال ۱۵۷۱ گذرش به آب های یونان افتاده است.

سروانتس در این جنگ مجروح شد، اما از آن سربلند بیرون آمد. دست چپش به شدت له شده بود و برای همیشه از کار افتاد. از آن پس، خیلی از آشنایانش او را از روی محبت «مرد بی دست جنگ لپانتو» صدا می‌زدند. او بعدها در مورد جراحتش چنین نوشت: « گرچه ممکن است بدظاهر به نظر برسد، او این زخم را زیبا می داند، زیرا حاصل به یادماندنی ترین و عالی ترین لحظاتی بوده که روزگار به خود دیده است.»

روشن است که سروانتس قویاً باور داشت آدم ها باید به خاطر آنچه برحق می دانند، بجنگند. و این باور الهامبخش اعمال او بود: نخست در مقام سرباز و سپس در مقام نویسنده. تجربیات واقعی اش به داستان های تخیلی اش نیز راه یافتند. شخصیت اصلی بزرگ ترین رمانش، شوالیه ای که دون کیشوت نام دارد، انعکاسی از تجربیات و باورهای خود سروانتس است. دون کیشوت دوست داشت زندگی اش را در راه افتخار و عدالت فدا کند، یعنی درست همان کاری که خالقش در آب های خونین لپانتو کرده بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی میگل د سروانتس اثر دان ناردو بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی سرگذشتنامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
97.۲۷ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۴۵:۳۷
نویسندهدان ناردو
مترجمشیوا مقانلو
راویسعید مرزبالی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۷.۲۷ مگابایت
۰۱:۴۵:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

جنبه های جالبی از زندگی سروانتس برای من روشن شد ، که می‌تواند در مطالعه آثار او بخصوص ( دن کیشوت ) موثر باشد.

5

بسیار مفید مخصوصا قبل از شروع دن کیشوت

5
(2)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
میگل د سروانتس
میگل د سروانتس
دان ناردو
آوانامه
5
(2)
41,000
تومان