0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به دنبال ژاندارک

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی به دنبال ژاندارک

درباره به دنبال ژاندارک

ژاندارک قهرمان ملی و یکی از اسطوره‌های کشور فرانسه است. مورخان او را فردی باهوش با تخیلی قوی و شجاع می‌دانند. او در فرانسه‌ای ویران و در دوره‌ای موسوم به «مرگ سیاه»متولد شد. با این وجود به نبرد علیه انگلیسی‌ها پرداخت و با تعداد کمی از سپاهیان خود توانست بر ارتش انگلیسی‌ها پیروز شود. ژان میشل و دُکِکِر فِرگون سرگذشت پرفراز و نشیب ژاندارک را در این اثر به تصویر کشیده‌اند.

‌درباره‌ی کتاب به دنبال ژاندارک اثر ژان میشل و دکِکِر فِرگون

ژاندارک در سال 1412 میلادی به دنیا آمد و در اوج جوانی به فرمان کلیسا به آتش کشیده شد. ویژگی بارز این قهرمان ملی، وطن پرستی، شجاعت و مبارزه با خرافات بوده است. ژاندارک فردی مذهبی و دیندار بود و ادعا داشت که الهام‌های غیبی از سوی «کاترین مقدس» و «میشل مقدس» دریافت می‌کند.

نویسندگان کتاب به دنبال ژاندارک، داستان زندگی، نبردها، پیروزی و شکست‌های او را از زبان برادرش پیئر روایت می‌کنند. پیئر در مراحل زندگی مختلف همراه او بود و شاهدی عالی برای ماجراهای او به شمار می‌آید

کتاب به دنبال ژاندارک تلاش کرده است با قراردادن تصویرسازی‌ها و عکس‌های مستند در کنار متن داستان، فضایی مناسب برای درک بهتر رویدادهای مهم تاریخی ایجاد کند و داستانی جذاب و خواندنی را در اختیار مخاطب قرار دهد.کتاب به دنبال ژاندارک دارای ده فصل است. نسخه‌ی فیزیکی این کتاب متعلق به مجموعه‌ی «به دنبال» انتشارات ققنوس است و نشر کتاب صوتی آن را انتشارات آوا نامه بر عهده داشته است. میانگین زمان برای شنیده هر فایل‌های صوتی حدود 14 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 130 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب به دنبال ژاندارک

فصل اول - من پیئر برادر ژان هستم

فصل دوم - دوران کودکی

فصل سوم - واپسین ماه‌ها در دونرمی

فصل چهارم - عزیمت از ووکولور

فصل پنجم - زن چوپان و ولیعهد

فصل ششم - انتظار

فصل هفتم - نخستین نبرد

فصل هشتم - ایام پیروزی‌ها

فصل نهم - دستگیری ژان

فصل دهم - از زندان تا چوبه‌ی مرگ

‌ترجمه‌ی کتاب به دنبال ژاندارک به فارسی

بیتا شمسینی مترجم ادبیات نوجوان و آثار تاریخی در سال 1354به دنیا آمد. او آثار گوناگونی را در این حوزه ترجمه کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «به دنبال دزدان دریایی»، «به دنبال کریستف کلمب» و «به دنبال لئوناردو داوینچی» اشاره کرد. انتشارات آوانامه کتاب به دنبال ژاندارک را با ترجمه‌ی بیتا شمسینی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

انتشارات ققنوس و مجموعه به دنبالِ...

گروه انتشارات ققنوس با فعالیت خود را در سال 1350 با نام انتشارات امیر آغاز کرد و در 1356 نام خود را به انتشارات ققنوس تغییر داد. این انتشارات در طول سال‌ها فعالیت، آثار متنوعی را در اختیار علاقمندان به کتاب قرار داده است و از تخصص نویسندگان برجسته، مترجمین بنام و ویراستاران حرفه‌ای بهره گرفت است. انتشارات ققنوس با درنظرگرفتن گروه سنی مختلف و سلایق گوناگون آنها، مجموعه‌های متعددی طراحی کرده‌ است تا علاقمندان به یک حوزه خاص، بتوانند به آسانی آثار جدید و پرطرفدار در جهان را مطالعه کنند. این مجموعه‌ها تنها به بزرگسالان اختصاص ندارد و برای نوجوانان نیز مناسب است. مجموعه «به دنبالِ...» زندگی شخصیت‌های بزرگ تاریخی را در قالب داستان و تصویرگری‌های جذاب توصیف می‎‌کند.

چرا باید کتاب به دنبال ژاندارک را شنید؟

کتاب به دنبال ژاندارک در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.

کتاب به دنبال ژاندارک مناسب برای تمامی گروه‌های سنی است.

کتاب به دنبال ژاندارک در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

در بخشی از کتاب به دنبال ژاندارک می‌خوانیم

پیری چیز بسیار عجیبی است. خاطرات کودکی قاعدتا باید تیره و تار شده باشند. درحالی که برعکس: مثل روز کاملا روشن و واضحند. حتی در لحظه‌ای که کمتر انتظارشان را داریم بدون هیچ دلیل مشخصی دوباره سرمی‌کشند. می‌دانم که تمایل بیش از حد به سوال کردن درباره گذشته و سر درآوردن از آن گاهی اوقات نوعی فریبکاری است و این خطر وجود دارد که مرتکب اشتباهاتی شویم و شاهد پنهان شدن حقیقت باشیم. گاهی پیش می‌آید که مکان‌ها و زمان‌ها در هم می‌آمیزند و ما گمان می‌کنیم واقعه‌ای که دیگران برایمان تعریف کرده‌اند به راستی رخ داده است.

دوباره خودم را در کلیسای دونرمی بین پدر و مادرم می بینم. برادر بزرگ ترم، ژاکمن، هم پشت سرم ایستاده و دستش را روی شانه ام گذاشته است. از لحظه به دنیا آمدن خواهرم چیز زیادی نمی‌گذرد - مادرم مثل من این تولد را نشانه‌ای می‌دانست - نوزاد دختری که در روز عید تجلی سرورمان عیسی مسیح به دنیا آمده است. ما همگی با حضور پدرها و مادرهای تعمیدی این نوزاد جمع شده ایم تا او را غسل تعمید بدهیم.

آیا این تصویر درست است؟ مادرم ادعا می‌کند که من در آن زمان بیش تر از دو سال نداشتم. شاید هم کمی کمتر. می‌گوید بچه‌ای به این کوچکی نمی‌تواند چیزی را به خاطر بسپارد. پس غسل تعمیدی که به خاطر می‌آورم ناگزیر باید مربوط به کس دیگری غير از ژان باشد. قسم می خورم که اينطور نیست. ولی باید قبول کنم که خانواده‌ام و همسایه‌ها همیشه برای مراسم دینی در کلیسا حاضر می‌شدند. روستای ما زیاد بزرگ نبود و پدر من انسانی شریف و محترم و مثل مادرم، مسیحی خوب و مومنی بود. بیشتر اوقات از او خواهش می‌کردند که به عنوان شاهد در مراسم عروسی یا به عنوان پدر تعمیدی در مراسم غسل تعمید شرکت کند. هرگاه پای دفاع از منافع روستایمان به میان می آمد. باز همه اهالی دست به دامن او می‌شدند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال ژاندارک اثر ژان میشل و دُکِکِر فِرگون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و زندگی‌نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
130.۹۱ مگابایت
مدت زمان
۰۲:۲۱:۵۶
نویسنده ژان میشل دککر فرگون
مترجمبیتا شمسینی
راویسعید مرزبالی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۳۰.۹۱ مگابایت
۰۲:۲۱:۵۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
به دنبال ژاندارک
به دنبال ژاندارک
ژان میشل دُكِكِر فِرگون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به دنبال ژاندارک
به دنبال ژاندارک
ژان میشل دککر فرگون
آوانامه
5
(1)
41,000
تومان