0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ترس مرد فرزانه  کتاب دوم قسمت اول
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ترس مرد فرزانه کتاب دوم قسمت اول

سه گانه ی سرگذشت شاه کش
مترجم:
سحر کاوه
ناشر:
آذرباد
درباره ترس مرد فرزانه کتاب دوم قسمت اول

خواندن داستان‌های فانتزی برای هر سن و سلیقه‌ای لذت‌بخش است. فضایی که نویسنده با سبک تخیلی حماسی خود داستانی هیجان‌انگیز و پرکشش خلق می‌کند تا خواننده یک نفس کتاب را بخواند و تجربه‌ای تکرار نشدنی داشته باشد. یکی از کتاب‌های علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی ترس مرد فرزانه است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. این کتاب در صدر پرفروش‌ترین رمان‌های تخیلی نیویورک‌تایمز قرار گرفت و نام نویسنده‌ی خود یعنی پاتریک راتفاس را بیش‌تر از پیش سر زبان‌ها انداخت. کتاب مجموعه ترس مرد فرزانه از سه‌گانه سرگذشت شاهکش جلد دوم کتاب اول روایتی از دنیای فانتزی است که هیچ‌گاه از ذهن پاک نخواهد شد.

درباره کتاب ترس مرد فرزانه

ترس مرد فرزانه دومین کتاب از مجموعه سه‌گانه‌ی کوئوت شاه کش است که در ۱ مارس ۲۰۱۱چهار سال بعد از کتاب پر افتخار اول یعنی نام راستین باد یا نام باد منتشر شد که هر کدام از این کتاب‌ها شامل سه جلد است. وقفه ای نسبتا طولانی که از نظر منتقدین ارزش صبر کردن را داشته و بار دیگر انتظارات علاقه‌مندان سبک فانتزی را برآورده کرده است. کسب جایزه «دیوید گمل» و قرار گرفتن در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های مجله نیویورک تایمز از افتخاراتی هستند که پاتریک راتفاس با خلق این کتاب به دست آورد. این کتاب حماسی ادامه کتاب اول با عنوان «نام باد» است که در ایران با عنوان «نام راستین باد» هم ترجمه شده است. این داستان سرگذشت و چالش‌های کت -که نام او کوئوت هم نوشته می‌شود- برای کشف حقایق در دنیایی فانتزی را از زبان اول شخص روایت می‌کند. ترس مرد فرزانه خاطرات پسر بچه ای شوخ، جذاب، باهوش، نجیب و در عین حال بی‌تجربه به نام کوئوت یا همان کت را روایت می‌کند. او در جستجوی چاندریان، شیطانی افسانه‌ای است که والدینش را به قتل رسانده است. در واقع داستان از صبح روز بعد از کتاب اول آغاز می‌شود. کوئوتبه روستایی دور افتاده و سوت و کور می‌رود و تصمیم می‌گیرد بار دیگر با اتفاقات گذشته رو به رو شود. او اولین گام‌ها برای تبدیل شدن به یک قهرمان را طی می‌کند و متوجه می‌شود زندگی یک اسطوره در دنیای او تا چه حد سخت و طاقت فرساست.

سبک نوشتاری کتاب ترس مرد فرزانه

با وجود طولانی بودن این رمان، حوادث جذاب و نثر حماسی و در عین حال ساده‌ی آن ما را به خواندن داستان ترغیب می‌کند به قدری که ممکن است بعد از خواندن صفحه‌های زیادی متوجه نشویم که چقدر غرق داستان شده‌ایم. در حقیقت هر چه جلوتر می‌رویم احساس می‌کنیم داستان‌ها و جزئیات بیشتری برای روشن شدن وجود دارد. یکی از ویژگی‌های مهم کتاب واضح بودن حوادث است به‌طوری که حس هیجان را به خواننده منتقل می‌کند. بنابراین زمانی که این کتاب را می‌خوانیم فرهنگ‌های موجود در آن برایمان قابل لمس هستند و حرف‌هایی که بین شخصیت‌ها رد و بدل می‌شود را می‌شنویم و حتی طعم لذیذ غذاها و نوشیدنی‌ها را می‌چشیم. علاوه بر این، تصویرسازی‌های علمی و تاریخی فوق‌العاده یکی دیگر از دلایل قرار گرفتن این کتاب در فهرست بهترین آثار فانتزی در جهان است. به نظر می‌رسد در نوشتن این داستان از یک سیستم جادویی استفاده شده که خواننده را به دنبال کردن آن مشتاق می‌کند.

نویسنده به زبانی ساده و روان در 50 فصل داستانی را روایت می‌کند که فضای رمزآلود و ماجراجویانه آن خواننده نوجوان، جوان و حتی بزرگسال خود را به وجد می‌آورد.

از نظر منتقدین ترس مرد فرزانه مثل کتاب اول و حتی بیشتر از آن، جذاب و خواندنی است. اگر اولین کتاب را خوانده‌اید این موضوع را کاملا متوجه خواهید شد. «سه چیز وجود دارد که همه خردمندان از آن می‌ترسند: دریای طوفانی، شب بدون مهتاب و عصبانیت یک مرد آرام».

 بدون شک ترس مرد فرزانه و دو کتاب دیگر از مجموعه شاه کش جزو بهترین آثار حماسی و فانتزی هستند. «جورج آر آر مارتین» نویسنده کتاب مشهور نغمه یخ و آتش در مورد ترس مرد فرزانه می‌گوید:‌ «این کتاب بهترین اثر فانتزی است که خوانده‌ام. راتفاس نویسنده‌ی بی نظیری است». «تری بروکس» نویسنده مشهور سبک فانتزی هم در‌باره این کتاب گفته است :‌ «راتفاس حقیقتا با استعداد است. سرگذشت کوئوت بسیار عمیق پیچیده و شگفت آور روایت شده است».

درباره پاتریک راتفاس نویسنده کتاب‌های سرگذشت شاه‌کش

پاتریک جمیز راتفاس Patrick Rothfuss نویسنده‌ی فانتزی‌نویس آمریکایی متولد ۶ ژوئن ۱۹۷۳ در ویسکانسین است. این نویسنده که نام او در ایران با املای پاتریک راتفوس هم نوشته می‌شود. خالق داستان‌های فانتزی و پرفروش در سراسر جهان است.

 راتفاس در دوران کودکی علاقه داشت نویسنده داستان‌های تخیلی شود و خواندن یک یا دو رمان در روز جزو سرگرمی‌های روزانه‌اش محسوب می‌شد. راتفاس داستان‌های وحشتناکی درباره جن و پری می‌نوشت و از نظر دوستانش این موضوع در سن و سال او کمی غیر عادی به نظر می‌رسید. راتفاس در سال ۱۹۹۹ در رشته کارشناسی زبان انگلیسی در دانشگاه ویسکانسین استیونز فارغ‌التحصیل شد و بعد از آن مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافت کرد. همچنین او در رشته‌هایی مثل انسان‌شناسی، فلسفه، آشنایی با ادیان شرق، تاریخ و حتی هنرهای رزمی مطالعاتی دارد. مطالعه در رشته طنز بداهه الهام‌بخش راتفاس بود تا فعالیتش در ستون مشاوره طنز را در مجلات آغار کند. فعالیتی که تا به امروز نیز آن را دنبال کرده است.  او با خلق مجموعه سه‌گانه کوئوت شاه كشبه شهرت رسید و موفق به کسب جوایز متعدد شد. از جمله برنده جایزه کویل Quill ۲۰۰۷ برای اولین کتاب از این مجموعه با عنوان نام راستین باد. همچنین این کتاب در فهرست کتاب‌های سال مجله پابلیشرز ویکلی جای گرفت و برنده جایزه الکس در سال ۲۰۰۸ شد. بعد از کتاب ترس مرد فرزانه کتاب سوم با نام موسیقی سکوت The Slow Regard of Silent Things  در اکتبر ۲۰۱۴ منتشر شد و طبق گفته راتفاس مطالعه این رمان تاثیر عاطفی عمیقی در خواننده ایجاد می‌کند. همچنین در سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دو مجموعه داستانی جدید از راتفاس منتشر شد که وقایع آن در دنیایی مثل مجموعه شاه‌کش اتفاق می‌افتد. این مجموعه هم نامزد بهترین مجموعه داستانی در جایزه جهانی فانتزی ۲۰۱۵ شد. آگوست ۲۰۱۲ آغاز کار راتفاس در ساخت داستان‌های مصور ماهانه در ۸ قسمت بود که نویسندگانی همچون «تری بروکس» و «برندون سندرسون» هم در این زمینه با او همکاری داشته اند. از دیگر فعالیت‌های این نویسنده‌ی توانمند می‌توان به ساخت پادکست با همکاری «مکس تمکین» اشاره کرد. ساخت این پادکست در ژوئن ۲۰۱۵ و با نام Unattended Consequences آغاز شد اما بعد از مدتی به Untitled Patrick Rothfuss تغییر نام پیدا کرد. همچنین راتفاس در طراحی بازی Tak با جیمز ارنست همکاری داشته است. این بازی بر اساس ویژگی‌های کتاب ترس مرد فرزانه ساخته شد. علاقه راتفاس در این زمینه باعث حضور او در فصل هفتم بازی سیاه چال و اژدها و چند بازی دیگر شد. در حال حاضر راتفاس در مدرسه قدیمی‌اش به صورت نیمه وقت تدریس می‌کند و به فعالیت‌های دیگری همچون مشاوره و عضویت در کلوپ شمشیربازی و انجمن‌های خیریه رسیدگی می‌کند.

خرید و دانلود کتاب الکترونیک pdf ترس مرد فرزانه کتاب دوم قسمت اول سرگذشت شاهكش با ترجمه‌ی سحر کاوه از سایت و اپلیکیشن فیدیبو امکان‌پذیر است.

در بخشی از کتاب ترس مرد فرزانه می‌خوانیم

بست به سمت شان دوید تا روی یک صندلی بنشیند، گت نفس عمیقی کشید و نگاهی به آخرین برگه ی داستان روز قبل انداخت. سکوت مهمانخانه چی طولانی شد. قوس لبانش به شکلی تغییر حالت داد که می توانست شروع یک اخم باشد. سپس؛ لبخند سایه واری بر آن ها نشست متفکرانه سر تکان داد. هنوز چشمانش را از روی صفحه برنداشته بود.«بیشتر روزهای دوران جوانی ام رو صرف تلاش برای ورود به دانشکده کردم. حتی قبل از اینکه گروهم به قتل برسن، آرزوم همین بود... قبل از اینکه بدونم چندرین ها چیزی بیش از قصه های دور آتیش هستن... پیش از اینکه به دنبال امیرها بگردم».

مهمانخانه چی به پشتی صندلی تکیه زد. خستگی چهره اش محو می شد و جایش را به حالتی متفکرانه می‌داد. «فکر می کردم همین که پام به اون جا برسه؛ همه چی به راحتی پیش می ره. جادو یاد می گیرم و به جواب همه ی سؤالاتم می رسم. خیال می کردم به سادگی کتاب قصه هاست».

کوات؛ لبخند خجولانه ی کوچکی زد که او را به طرز شگفت انگیزی جوان نشان می داد.«و ممکن بود همین طور هم باشه، البته اگه استعداد درخشانی در دشمن تراشی و به دردسر افتادن نداشتم...همه ی چیزی که می خواستم این بود: نواختن موسیقی، شرکت در کلاس ها و یافتن پاسخ سؤالاتم. تمام آمال من در دانشکده بود. فقط می خواستم بمونم.» و با خود سری تکان داد.«باید از همین جا شروع کنیم».

ترجمه و انتشار آثار راتفاس در ایران

آثار راتفاس بین فانتزی‌خوان‌های ایرانی هم طرفداران زیادی دارد. «سحر کاوه» مترجم مجموعه کتاب‌های سرگذشت شاهکش ترس مرد فرزانه و نام راستین باد و موسیقی سکوت است. این کتاب‌ها را نشرآذر باد منتشر کرده است. برای خرید و دانلود آثار راتفاس با ترجمه‌ی سحر کاوه از همین صفحه اقدام کنید.

انتشارات بهنام ناشر دیگری است که آثار این نویسنده را با املای پاتريک راتفوس منتشر کرده است. «مریم رفیعی» مترجم همه‌ی عنوان‌های کتاب‌های پاتریک راتفوس در نشر بهنام است. خرید و دانلود آثار پاتریک راتفوس با ترجمه‌ی مریم رفیعی در سایت فیدیبو امکان‌پذیر است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۶ مگابایت
تعداد صفحات
519 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۷:۱۸:۰۰
نویسندهپاتریک راتفاس
مترجمسحر کاوه
ناشرآذرباد
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
AMERICAN FECTION- 21 ST CENTERY
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۹
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
50,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۶ مگابایت
۵۱۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 24 مخاطب
5
ستاره
87 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

قلم نویسنده فوق العاده گیراست، ترجمه هم خوب و ادبی هست، بطور کلی یکی از قوی ترین کتابهایی ست که در ژانر فانتزی خوانده ام، تنها انتقادم به کتاب شخصیت پردازی های نسبتاً ایده آل گرایانه و کم و بیش غیرمعقول نویسنده هست،که البته با توجه به گروه مخاطبین داستان قابل توجیه است‌.

4

سحر کاوه خیلی بهتر از مریم رفیعی ترجمه کرده گر چه من کتاب نصف کتاب اول را از مریم و نصب دیگر را از سحر خواندم در کل انتشارات بهنام خیلی بهتر و روان تر ترجمه کرده اما بشدت خیلی زیاد عجیب و به صورت کاملا غیر منطقی سانسور داره اما آذربا بهتره نسبت به اون

5

این کتاب خیلی عالی نوشته شده و ترجمه واقعا قوی داره خود داستان رو اسپویل نمیکنم ولی افقط یه جور میشه فشنگی داستان رو بیان کرد دست می‌کنه بین دنده هات و قلبت رو لمس می‌کنه کتابیه که ازش خسته نمیشی

5

من جلد اول نام باد رو خوندم فوق‌العاده بود این حتی از هری پاتر هم بهتره کتاب سوم درواز های سنگی سه ماه دیگه منشر میشه و با ترجمه تو ایران یک سال چاپ میشه

5

کتاب خوبی است که ارزش مطالعه دارد فقط متاسفانه هشتاددرصدکتابهایی چندگانه نمیدانیم کتاب سوم چه زمانی منتشر میشود وایااصولا منتشرخواهدشدیانه

5

دوستان اگه کسی تو آکانت فیدیبو خودش کتابای زیادی داره به این لینک تلگرام بیاد یه گروه زدم که میشه توش کتاب هامونو با هم به اشتراک بزاریم @fidibo۲f۴

5

خدا رو شکر...ممنون فیدیبو ...ملت از نشر بهنام و خانم سانسورچی خلاص شدن .

3

کتاب خوبیه ولی دیکه به پای بقیه کتابا نمی‌رسه زیادی مسایل کش دار کرده

5

خیلی عالی بود.کل مجموعه رو ۲بار خوندم.بی صبرانه منتظر کتاب سوم هستم.

5

سانسور و کیفیت ترجمه از بهنام بهتره

نمایش 3 نقد دیگر
4.8
(24)
29,900
٪50
14,950
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ترس مرد فرزانه  کتاب دوم قسمت اول
٪50
ترس مرد فرزانه کتاب دوم قسمت اول
سه گانه ی سرگذشت شاه کش
آذرباد
4.8
(24)
29,900
٪50
14,950
تومان