0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تمدن مایا
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تمدن مایا

درباره تمدن مایا

مایا نام یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین تمدن‌های بشری واقع در آمریکای مرکزی است. مورخان قوم مایا را از قبایل سرخپوست دانسته‌اند که دستاوردهای علمی، معماری و نظامی قابل توجه  را از خود به‌جا گذاشته‌اند. پاتریشا د. تزلی نویسنده‌ی کتاب تمدن مایا، علل ظهور و افول تمدن مایا را توصیف کرده است و شکوفایی این تمدن را از بستر‌های فرهنگی، سیاسی، هنری و علمی مورد کنکاش قرار داده است. کتاب صوتی تمدن مایا را فرید جواهرکلام ترجمه کرده و خوانش آن را فرناز مرکباتی برعهده داشته است.

‌درباره‌ی کتاب تمدن مایا  اثر پاتریشا د. تزلی

کتاب تمدن مایا شرح کاملی از جنبه‌های مختلف زندگی قوم مایا است که پاتریشا د. تزلی آن را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در این اثر، تاریخ بخشی از انسان‌ها را روایت می‌کند که سبک زندگی و فرهنگ‌شان با سایر هم‌عصران خود، تفاوت زیادی داشته است و نام خود را به عنوان یک قوم استثنایی و پیشرفته ثبت کرده‌اند. تمدن مایا به صورت کاملا اتفاقی و توسط گروهی از کاشفان اسپانیایی کشف شد. قوم سرخپوست مایا هزاران سال پیش در جنوب کشور مکزیک و شمال آمریکای مرکزی تمدن خود را بنیان نهادند. مورخان ورود مایاها را به آمریکای مرکزی به قرن دهم پیش از میلاد نسبت می‌دهند. قوم مایا در طول تاریخ جابجایی‌های متعددی داشتند  و در نهایت در ارتفاعات گواتمالا سکنی گزیدند و تمدن باشکوه خود را در این مکان بنا کردند.

دستاوردهای فرهنگی، نظامی، علمی و هنری قوم مایا، بسیار شگفت انگیز است و مورخان را تحت تاثیر قرار داده است. جایگاه اجتماعی یکی از مولفه‌های اصلی این تمدن به شمار می‌آمد و هر شخص طبقه‌ی اجتماعی نیاکان خود را به ارث می‌برد. مشاغل در این تمدن به مشاغل مذهبی، نظامی، کاتبی، بازرگانی، صنعتگری و ساختمان‌سازی، کشاورزی، آشپزی  ‌و... طبقه بندی می‌شد. محصولات و سازه‌های قوم مایا در مقایسه با معیارهای امروزی از کیفیت زیادی برخوردار است.

زبان و ادبیات مایا یکی دیگر از جنبه‌های شگفت‌انگیز این قوم به شمار می‌آید. توانایی آنها در مکتوب کردن زبان خود یک پله بالاتر از سایر تمدن‌ها محسوب می‌شود. قوم مایا، به زبان مایایی تکلم می‌کردند. این زبان با گویش‌های متعدد هم‌چنان در بخش‌های از آمریکای مرکزی رواج دارد.

کتاب فیزیکی «تمدن مایا» متعلق به مجموعه تاریخ جهان از انتشارات ققنوس است. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع مهم تاریخی جهان را گردآوری کرده است و تاریخ جهان را دربسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی، بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «تمدن مایا» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. کتاب «تمدن مایا» دارای 6 فصل است که ضمائم هر یک از آنها در انتهای هر فصل نوشته شده است. برخی از فصول طولانی‌ترِ این کتاب صوتی، در دو بخش خوانده شده است. میانگین زمان مورد نیاز برای شنیدن هر فایل صوتی حدود 25 دقیقه و ضمائم آن حدود 5 دقیقه است. حجم کل کتاب صوتی تمدن مایا برابر با 270 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب تمدن مایا

پیشگفتار: کنار هم چیدن  قطعات یک تمدن

فصل اول: منشا فرهنگ مایا

فصل دوم: جامعه مایا

فصل سوم: ایدئولوژی

فصل چهارم: هنر و معماری

فصل پنجم: مشغله‌های هوشمندانه

فصل ششم: زوال تمدن مایا

ترجمه‌ی کتاب تمدن مایا  به فارسی

فرید جواهرکلام یکی از مترجمین سرشناس ایرانی است که در سال 1304 در تهران به دنیا آمد. او یکی از پیشکسوت‌های عرصه ترجمه در ادبیات و تاریخ است. جواهرکلام مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران اخذ کرد. او سپس به فرانسه رفت و رشته روانشناسی را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد اما به دلیل مشکلات سیاسی در ایران و قطع بورسیه مجبور شد  به تهران بازگردد و در سفارتخانه‌های انگلیس و آمریکا مشغول به کار شد و در کنار اینکار نویسندگی و ترجمه را دنبال کرد. او پس از مدتی به استخدام آموزش و پرورش درآمد و به مدت 22 سال به تدریس و زبان انگلیسی در مدارس تهران پرداخت. وی پس از بازنشستگی به منظور ادامه تحصیلات خود به آمریکا رفت و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی را از دانشگاه کلرادو آمریکا اخذ کرد. این نویسنده و مترجم نام آشنای ایرانی آثار ارزشمندی را ترجمه کرده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «ساخت بمب اتمی»، «سفرهای مارکوپولو»، «امپراتوری اینکا» و «عصر اکتشافات» اشاره کرد.  انتشارات آوانامه کتاب «تمدن مایا» را با ترجمه‌ی فرید جواهرکلام عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب تمدن مایا  را خواند؟

کتاب مایای در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی آمریکای مرکزی و مکزیک قرار دارد. کتاب تمدن مایا نه تنها برای آشنایی خوانندگان با تحولات و فراز و فرود این تمدن نوشته شده است، بلکه در پی آگاه ساختن انسان‌ها ازاین واقعیت است که زندگی‌شان بخشی از سرگذشت کلی انسان‌هاست. این کتاب قلم ساده و روانی دارد و برای نوجوانان و بزرگسالانی که به کتاب‌های تاریخی علاقمندند یک انتخاب عالی است.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
270.۳۹ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۳:۳۷
نویسنده پاتریشیا د نتزلی
مترجمفرید جواهرکلام
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۱۲
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۷۰.۳۹ مگابایت
۰۴:۵۳:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبی بود و بسیاری از پازل های ذهنی من را کامل کرد

5

اگه به تاریخ جهان علاقه دارید بسیار پیشنهاد میشه

5

کتاب کاملی بود، من لذت بردم?

5

خیلی جالب بود

5

عالییییی

4.6
(9)
68,000
٪30
47,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تمدن مایا
تمدن مایا
مجموعه تاریخ ۴۲

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تمدن مایا
٪30
تمدن مایا
پاتریشیا د نتزلی
آوانامه
4.6
(9)
68,000
٪30
47,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر