0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تن پروری
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تن پروری

هفت گناه کبیره
درباره تن پروری

«وندی واسراشتاین» در کتاب صوتی «تن‌پروری» سعی کرده ضمن پایبندی به متون مذهبی و مقدس، جلوه‌ها و مصداق‌های تن‌پروری را از دل زندگی مدرن انسان‌ها بیرون بکشد و آن را به شکلی متفاوت بازتاب دهد. نمونه‌هایی که از تن‌پروری در این کتاب می‌شنویم، چیزهایی هستند که در همین دوران و برای آدم‌های واقعی اتفاق افتاده‌اند. مطالب این کتاب، حتی به‌روزترین مسائل بشر مانند سرمایه‌داری، مصرف‌گرایی، ظاهرنمایی، نژادپرستی و فمینیسم را از منظر تن‌پروری به چالش می‌کشد. کتاب صوتی تن‌پروری با ترجمه‌روان و خوش‌خوان «نسترن ظهیری» در سال 96 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه، نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «سیما درخشش» منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی تن‌پروری

این کتاب به شما یاد می‌دهد که چطور آرام و خوشحال باشید و خودتان را رها کنید. تن‌پروری اصلا از آن برنامه‌های غذایی و ورزشی معمولی نیست؛ بلکه در واقع فلسفه‌ای است که می‌تواند کل زندگی‌تان را دگرگون کند. این کتاب در کنار معایب تن‌پروری، سعی دارد نشان دهد که این ویژگی در حد تعادل چه تاثیری می‌تواند بر انسان معاصر و ریتم نفس‌‌گیر زندگی مدرن داشته باشد. نکته‌ی خارق‌العاده درباره‌ی تن‌پروری و دلیل این که این برنامه به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سبک زندگی در دنیای مدرن تبدیل شده، این است که به محض این که ایده‌اش در ذهن‌تان شکل گرفت، می‌تواند بر تمام جنبه‌های زندگی‌تان، نه فقط تمرین‌های ورزشی، احاطه پیدا کند. تمام کسانی که به کیش و آیین تن‌پروری درمی‌آیند، نیرویی دوباره پیدا می‌کنند، چون برای اولین بار در زندگی به استراحت واقعی دلگرم می‌شوند.

در مجموعه‌ی هفت گناه کبیره که توسط کتابخانه‌ی عمومی نیویورک و انتشارات دانشگاه آکسفورد منتشر شده، نویسندگان سعی دارند هر کدام از این هفت گناه کبیره را در جلدهای مجزا بررسی کنند. این کتاب‌ها ریشه و تاریخ این گناهان را از گذشته تا امروز، به‌ویژه در فرهنگ و سنت مسیحی، دنبال می‌کنند. در نوشتن این مجموعه سعی شده تا از زبان جدی و طنز برای توصیف وضعیت اسف‌بار، انسدادها و وضعیت متناقض ارتکاب هر یک از این گناه‌ها در جهان امروز، بیان شود.

مفهوم هفت گناه کبیره به شکلی که ما امروز می‌شناسیم، در کتاب مقدس نیامده است. به نظر می‌رسد اولین فهرست گناهان را کشیشی به نام «اواگریس پونتوسی» و پس از او افرادی دیگر در قرن چهارم دسته‌بندی کرده‌اند. در قرن ششم اسقف اعظم «گرگوری» فهرست مدون‌تری از این هفت گناه کبیره گردآوری کرد. این گناهان براساس میزان شدت و تاثیرات مخربی که بر روح و روان می‌گذاشتند، درجه‌بندی شده بودند و اعتقاد براین بود که این هفت گناه، ریشه و مبنای سایر گناهان انسان هستند.

هر چند سنت اسلامی هم درباره‌ی هر یک از این گناهانی که این مجموعه به آن‌ها پرداخته، بحث کرده است. در حالی که مسیحیان تنها هفت گناه را کبیره می‌دانستند، مسلمانان با تکیه بر منابع اسلامی مانند قرآن، حدیث و سنت، فهرستی چهل‌تایی از این گناهان گردآوری کرده بودند. با این حال به نظر می‌رسد ریشه و پایه‌ی تمام این گناهان، همان هفت‌ گناهی باشد که مسیحیان به آن رسیده‌اند.

گناهان کبیره امروز به ترتیب تکبر، طمع، بی‌بندوباری، حید، شکمبارگی، غضب و تن‌پروی شناخته می‌شوند. جمعی از بزرگان مسیحی در مقابل این گناهان فضیلت‌هایی را هم مشخص کردند که به ترتیب شامل پروا، اعتدال، عدالت، شکیبایی، ایمان، امید و احسان می‌شود. گناهان کبیره در دوران قرون وسطی الهام‌بخش نویسندگان قرون وسطی و رنسانس مانند «دانته»، «چاسر» و «اسپنسر» بودند. دامنه‌ی نفوذ این گناهان حتی به نقاشی، کنده‌کاری و مجسمه‌سازی هم رسید.

در بخشی از کتاب صوتی تن‌پروری می‌شنویم

همه بایدهای زندگی‌تان را به دست فراموشی بسپارید. باید بیشتر کار کنم، باید ایمان داشته باشم، باید پول بیشتری دربیاورم، باید سایزم به سی و هشت برسد، چهار تا از بچه‌های‌ام باید به دانشگاه بروند. برنامه‌ی تن‌پروری می‌گوید جرئتش را داشته باشید و راست توی صورت بایدها نگاه کنید و بگویید «برو به جهنم! من یکی که به خاطر شما از جای‌ام جنب نمی‌خورم!». انرژی‌ای که از طریق دراز کشیدن و برنیاوردن توقعات دیگری، حتی توقعات خودتان، به دست می‌آورید باعث می‌شود احساس کنید سال‌ها جوان‌تر شده‌اید.

همان طور که گفتم، تن‌پروری برنامه‌ای جامع برای زندگی دارد. هر چند کیلویی که وزن کم کنید تا ابد در همان وضعیت می‌مانید، چون هیچ دلیل موجهی برای ازجا‌برخاستن ندارید. اصلا این طور در موردش فکر کنید: مثلا شش ماه فقط رژیم پروتئین کم‌چربی دارید و هر روز به باشگاه دوچرخه‌سواری می‌روید. درست است وزن کم می‌کنید. اما در چنان برنامه‌ی سفت و سختی گیر کرده‌اید که دائما هر جا می‌روید درباره‌ی تغذیه و سلامتیِ تازه‌یافته‌تان صحبت می‌کنید. حوصله‌ی دوستان‌تان این‌قدر از این برنامه‌ی تحمیلی شما سر می‌رود که فکر می‌کنند شما چنان خودشیفته‌اید که دیگر از باب صمیمیت با شما وارد نمی‌شوند. به عبارت دیگر، برنامه‌ی غذایی کم‌چربی و ورزش‌های طولانی از شما شخصیتی یکنواخت و ساده می‌سازد. در حالی که، برنامه‌ی تن‌پروری به شما اطمینان می‌دهد که هميشه دور و برتان شلوغ خواهد بود. پیروان برنامه‌ی تن‌پروری دل‌مشغول برنامه‌ی زمان‌بندی‌شده تمرین‌های‌شان نیستند. چون دائما در حال استراحت به سر می‌برند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
174.۶۲ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۱۰:۱۷
نویسندهوندی واسراشتاین
مترجمنسترن ظهیری
راویشیما درخشش
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۹/۰۳
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۷۴.۶۲ مگابایت
۰۳:۱۰:۱۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
42 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
سرگرم‌کننده 🧩

طنز فوق‌العاده قوی داشت . در قسمت‌هایی از کتاب به این فکر میکنید که چقدر این حرف‌ها و حرکاتی که نویسنده بهش اشاره می‌کنه براتون آشناست😅 این کتاب بهتون یاد میده اگر میخواید یه آدم تنبل تن پرور باشید باید چیکار کنید شما میتونید عکس این کارهارو بکنید تا تن پرور نباشید😁 ضمن اینکه کمک میکنه وقتی خیلی از کارهای روتین و روزمره زندگی خسته‌ای از روش‌هاش برای استراحت واقعی و رسیدن به آرامش استفاده کنید این کتاب رو به شمایی پیشنهاد میکنم که زندگی سراسر بدوبدو و کارهای فراوون داری

3

کتاب بدی نیست. بخشی از اون شوخیه. ولی بخشی هم راهکاره که خوشایند هست. در کل بنظرم زندگی را نباید سخت گرفت. سخت میگیرد جهان بر مردمان سختکوش. بیخیال بلندپروازی و قدرت طلبی و جاه طلبی و ... زندگی با آرامش خوشایند می باشد.

1

کتابی پر از مهملات بی ارزش! نصایح غیر عملی و غیر علمی! حیف پول و زمان، به نظرم اصلا نباید به اراجیفی اینچنین اجازه چاپ و نشر داده بشه، من نمیدونم چی تو سر نویسنده کتاب بوده!

3

دوست نداشتم ....

3.1
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
58,000
٪30
40,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تن پروی
تن پروی
هفت گناه کبیره

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تن پروری
٪30
تن پروری
هفت گناه کبیره
آوانامه
3.1
(7)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
58,000
٪30
40,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر