0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنگ داخلی آمریکا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا

نویسنده:
جیمز آ کوریک
درباره جنگ داخلی آمریکا

جنگ داخلی آمریکا واقعه‌ای منحصر به فرد در تاریخ کشور آمریکا بوده است. به جرئت می‌توان گفت با وجود گذشت پنج نسل از این جنگ، بقایای جنگ همچنان پایدار است و انجمن‌های زیادی در این حوزه مشغول فعالیت هستند. هر ساله صدها کتاب درباره‌ی این واقعه‌ی تاریخی نوشته می‌شود و با توجه به این امر با حدود پنجاه هزار عنوان کتاب جنگ داخلی آمریکا واقعه‌ای است که بیشترین آثار مکتوب را به خود اختصاص داده است. این کتاب شرح تاریخ این جنگ است. ‌

درباره‌ی کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا اثر جیمز آ. کوریک

کتاب جنگ داخلی آمریکا نوشته‌ی جیمز آ. کوریک برای نخستین بار در سال 2003 منتشر شد. جیمز آ. کوریک نویسنده‌ی آمریکایی متولد سال 1945 است. حوزه‌ی تخصصی او کتب تاریخی است و تاکنون بیبش از بیست عنوان کتاب در این ژانر نوشته است. او در پیشگفتار می‌نویسد: «بخشی از این جذابیت ناشی از این است که جنگ داخلی آمریکا بزرگ ترین و خونبارترین جنگی است که تا به حال در نیمکره غربی به پا شده است. جنگی در مقیاسی استثنایی. تقریبا ۵/ ۳ میلیون سرباز در دو ارتش خدمت کردند و در حدود ده هزار نبرد، درگیری، حمله، محاصره و عملیات دریایی رخ داد. آتش درگیری های آن ها به آن سوی نیمه جنوبی ایالات متحده، از اقیانوس اطلس تا آریزونا، زبانه کشید و به طرف شمال به پنسیلوانیا و اوهایو کشیده شد. درگیری های دریایی نیز در سراسر قلمرو رخ داد. این جنگ اولین جنگ با مقیاس وسیع بود که با سلاح های عصر صنعتی انجام می شد، جنگ داخلی مصادف بود با تولید مسلسل، تفنگ خودکار، تفنگ دوربین دار و رزمناوهای زره پوش به علاوه یک زیردریایی که عملاً یک کشتی دشمن را غرق کرد. راه آهن برای نخستین بار نقشی اساسی در جنگ ایفا کرد، زیرا قطارها در حالی که تلگراف ارتباط سریع را میسر کرده بود، سربازان و تجهیزات را حمل می کردند. دیگر نوآوری ها عبارت بودند از: استفاده از بالون برای هدایت آتش توپخانه و بهبود تکنیک های جنگ سنگر به سنگر.»

مروری بر فصل‌های کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا

کتاب جنگ داخلی آمریکا در هشت فصل نوشته شده است.

فصل اول: در مسیر جنگ

فصل دوم: سال 1861: نخستین گلوله‌ها

فصل سوم: سال 1861: جبهه‌ی شرق

فصل چهارم: سال 1862: جبهه‌ی غرب

فصل پنجم: سال 1863: پشت جبهه‌ها

فصل ششم: سال 1863: نقاط عطف

فصل هفتم: سال 1864: جنگ ادامه می‌یابد

فصل هشتم: سال 1865: شکست و پیروزی

ترجمه‌ی کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا را با ترجمه‌ی فاطمه حسینی روزبهانی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. ابداع کتاب‌های صوتی یکی از تاثیرگذارترین اتفاقاتی بود که در قرن اخیر رخ داده است. این روزها که زندگی‌ها به شدت ماشینی شده است کمتر کسی زمان کافی برای مطالعه پیدا می‌کند. کتاب‌های صوتی به دلیل سهولت استفاده‌شان میتوانند اوقات خالی خواننده را پر کنند. به این معنی که شما می‌توانید هنگامی که مشغول کارهای دیگر هستید به کتاب صوتی گوش کنید و از شنیدن آن لذت ببرید. آوانامه یکی از بهترین ناشران و تولیدکنندگان کتاب صوتی در ایران است. آوانامه با انتشار نسخه‌ی صوتی بهترین آثار ادبیات و فلسفه به انتشاراتی معتبر تبدیل شده است.

چرا باید کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا را شنید؟

جنگ در ذات خود اتفاق مهلک و ترسناکی است اما برخی از جنگ‌ها در طول تاریخ بوده‌اند که با وجود تلفات زیاد برای بقای جامعه نیاز بوده‌اند. جنگ داخلی آمریکا یکی از این جنگ‌ها است؛ جنگی که بر سر برده‌داری  بین ایالات این کشور برپاشد و حدود ششصد هزار کشته داشت. افزون بر تلفات انسانی، ویرانی گسترده جنوب هم بود. در پایان جنگ، مزارع، خانه ها و شهرها ویران شده بود و هنگامی که جنوب در پی ساختن جامعه ای جدید بر ویرانه های قبلی بود، فقر همه جا به چشم می خورد؛ حتی بین مزرعه دارانی که زمانی متمول بودند. اما در سال ۱۸۶۱ هنگامی که کشور در آستانه فروپاشی بود این خسارات هنوز به بار نیامده بود.

  • کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ قرار دارد.
  • کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.
  • خوانش کتاب صوتی صوتی جنگ داخلی آمریکا را اکرم پریمون به‌عهده داشته ‌است.
  • کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع تاریخ را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا می‌شنویم

با گلوله باران دژ سامتِر تب جنگ هم شمال و هم جنوب را فرا گرفت. شمالی ها اصرار داشتند که ایالات جدایی طلب را به گونه‌ای قهرآمیز دوباره تحت کنترل دولت فدرال درآورند و جنوبی‌ها آن را اولین تلاش در جنگشان برای استقلال به شمار می‌آوردند که مدت‌ها در انتظارش بودند.

هر دو طرف به فراهم آوردن سیاهیان پر تعداد نیاز داشتند. هنگام به توپ بستن دژسامتر، ارتش ایالات متحده کم تر از هفده هزار افسر و سرباز داشت؛ آن ها در پست‌هایی پراکنده در سراسر ایالات متحده و سرزمین‌هایش مستقر بودند. علاوه بر این، درجات ارتش، به ویژه میان افسران، به واسطه‌ی استعفای بسیاری از جنوبی‌ها کاهش یافته بود. ارتشِ به تازگی شکل گرفته ائتلافیه هم خیلی بیش تر نبود. در نتیجه، بخش عمده دو ارتش از داوطلبان و مشمولین تشکیل می‌شد.

لینکلن از ایالت‌ها خواست آن قدر سرباز اعزام کنند تا ارتشی ۷۵ هزار نفری تشکیل دهد. ایالات آزاد سهمیه‌هایشان را بلافاصله با داوطلبان تکمیل کردند. با وجود این، درخواست لینکلن منجر به بروز بحران در خصوص هشت ایالت برده دار دیگر شد که تا آن زمان در اتحادیه باقی مانده بودند: آرکانزاس، دلاور، کنتاکی، مریلند، میسوری، کارولینا‌ی شمالی، تنسی و ویرجینیا. این ایالات از این فرمان سرپیچی کردند. جان لِچر، فرماندار ویرجینیا، در شانزدهم آوریل نوشت: «تنها باید اظهار کنم که نیروی شبه نظامی ویرجینیا برای چنین کاربرد با مقصودی که آن ها مد نظر دارند به نیروهای واشینگتن نخواهد پیوست. هدف شما مقهورساختن ایالات جنوبی است... هدفی که به زعم من در چهارچوب قانون اساسی نیست... شما عزم کرده‌اید جنگ داخلی به پا کنید و از آن جا که چنین کرده اید. ما با همان روحیه قاطعی که دولت نسبت به جنوب از خود نشان داده است با آن مواجه خواهیم شد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی جنگ داخلی آمریکا اثر جیمز آ. کوریک بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
307.۸۳ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۴:۲۹
نویسنده جیمز آ کوریک
مترجم فاطمه حسینی روزبهانی
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۷.۸۳ مگابایت
۰۵:۳۴:۲۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

جالب بود. فقط موقع شنیدن به یک نقشه ی آمریکا نیاز بود که بشه تحرکات و جابه جایی های نیروها رو درک کرد. نقش لینکلن در متحد و یکپارچه نگه داشتن آمریکا واقعا مهم و سرنوشت ساز بوده است.

4

جنگ شمال و جنوب جنگی بود که اقتصاد سیاسی پایه و اساس آن و ایدئولوژی روکش آن بود.کتاب به این رویداد مهم در دنیای غرب خوب پرداخته بود

5

عالی

4
(6)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جنگ داخلی آمریکا
جنگ داخلی آمریکا
مجموعه تاریخ ۶۳

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جنگ داخلی آمریکا
جنگ داخلی آمریکا
جیمز آ کوریک
آوانامه
4
(6)
70,000
تومان