0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عصر اکتشافات

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر اکتشافات

نویسنده:
سارا فلاورز
درباره عصر اکتشافات

«عصر اکتشافات» نام کتابی اثر «سارا فلاورز» است. او در این کتاب با زبانی ساده، تاریخ و جغرافیای جهان را از اولین افسانه‌ها و اسطوره‌های یونانیان تا کشف آمریکای شمالی و جنوبی روایت می‌کند. کتاب عصر اکتشافات با ترجمه‌ی «فرید جواهر کلام» در سال 83 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «فرناز مرکباتی» منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب عصر اکتشافات

فصل اول، جهان ناشناخته: تئوری یونانی‌ها، داستان‌های عجیب و قصه‌های پریان، داستان‌های واقعی یا تقریبا واقعی، شرایط مساعد برای پیشرفت در قرن پانزدهم، هانری دریانورد، ساحل آفریقا، میراث‌ هانری دریانورد، سرزمین پرستر جان، عجایب ژاپن.
فصل دوم، کاشف سرزمین‌های هندی؛ کریستف کلمب: دریانورد جنووایی، اندازه‌ی کره‌ی زمین، انتظار طولانی، نخستین سفر، بازگشت پیروزمندانه، یادداشت‌های کریستف کلمب، نیرنگ مصلحت‌آمیز، بازگشت پیروزمندانه‌ی کلمب، عهدنامه‌ی تورذسیلیاس.
فصل سوم، ادویه و طلا؛ آفریقا، هند و آسیا: واسکودوگاما، هند، مردمان آفریقای جنوبی، آسکوربیت و فقدان ویتامین ث، ادویه‌جات.
فصل چهارم، نقشه‌برداران و مکتشفان؛ اکتشاف آمریکای جنوبی و مرکزی: تنگه‌ی پاناما، آمریگو وسپوتچی و نام‌گذاری دو قاره، آزتک‌ها، تصرف مکزیک، تسخیر پرو، اسپانیایی‌ها تا چه حد ستمگر بودند؟، تائینوها، ملاقات کورتز با آزتک‌ها، مونتزوما.
فصل پنجم، نخستین کشتی‌رانان دور دنیا؛ فردیناند ماژلان و خوان سباستیان دل کانو: اختلاف بر سر تقسیم سرزمین‌های جدید بین پرتغال و اسپانیا، عبور از اقیانوس آرام، رسیدن به خشکی، مرگ ماژلان، سفر دور دنیا، نتایج جهان‌گردی، ماژلان و کره‌اش، سختی‌های دریا.
فصل ششم، اکتشاف آمریکای شمالی: جان کابوت، نقش پرتغال و انگلستان، ورود فرانسه، کشف بخش‌های داخلی توسط اسپانیایی‌ها، فرانسوی‌ها در کانادا، بومیان آمریکای شمالی، به اسارت گرفتن مردم بومی توسط وراتسانو، دریانورد خوب و کامل.
فصل هفتم، اکتشافات بعدی: کالیفرنیا، کشف ریو د لا پلاتا توسط کابوت، در جست‌وجوی قاره‌ی جنوبی، سفر در یک، پیاده شدن در سن‌دیگو، دزد دریایی انگلیسی.
پس‌گفتار: دنیایی نو، چرا اروپا؟، بیماری، غذا، اسب و سایر حیوانات، غذاهای جدید.

درباره کتاب صوتی عصر اکتشافات

در فاصله‌ی بین سال‌های 1492 تا 1522، جهان برای همیشه تغییر کرد. در همین دوران بود که چند صد مرد کنجکار، خیال‌پرداز و شجاع، نقشه‌ی جهان را از نو ترسیم کردند و تقریبا تمام نقاط آن را به هم پیوند دادند. آن‌ها باعث شدند نحوه‌ی غذا خوردن مردم جهان تغییر کند، تمدن‌هایی سقوط کند و تمدن‌هایی جدید شکوفا شود، دانش نقشه‌کشی و نقشه‌برداری و دریانوردی پیشرفت چشم‌گیری کند. تمام این پیشرفت‌ها در قاره‌ی آمریکا به نام اروپاییان ثبت شده است.

جهان‌گردی و اکتشاف تا همین امروز هم از موضوعات مورد علاقه‌ی انسان‌های عصر جدید است. واضح است که مردم همیشه در جست‌وجوی اطلاعات بیشتری درباره‌ی جهان اطراف‌شان هستند. با همه‌ی این‌ها قرن‌های پانزدهم و شانزدهم را به عنوان دوران اکتشافات جغرافیایی می‌شناسند. در همین دوران بود که افزایش بی‌نظیر تلاش‌ها در همین زمینه، باعث شد بخش زیادی از اطلاعات انسان از حد و حدود جهان تکمیل شود. 

در این کتاب سارا فلاورز، تاریخ شناخت و اکتشاف جهان را از نخستین زمانی که شواهدی برای آن وجود دارد، تدوین کرده است. او توانسته با زبانی روان و ساده در کتابی کم‌حجم و خوش‌خوان، مطالبی جامع و موثق در این باره گردآوری کند. شنیدن این کتاب، نه فقط برای محققان و دانشجویان، که برای نوجوانانِ علاقه‌مند به تاریخ جهان هم جذاب و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی عصر اکتشافات می‌شنویم

فرانسوی‌ها هم مثل اسپانیایی‌ها در فکر آن بودند که از ساکنان دنیای نو افرادی را به عنوان اسیر به اروپا ببرند. این افراد به نوبه‌ی خود مدرک گام نهادن به سرزمین‌های بیگانه محسوب می‌شدند. در این جا وراتسانو از اسیر گرفتن یک بچه سخن می‌گوید؛ بچه‌ای از سرزمینی که وراتسانو آن را آرکادیا نامیده بود. این سرزمین احتمالا نزدیک ناحیه کیتی هاوک در کارولینای شمالی بوده است. این متن از نامه‌ی وراتسانو به شاه فرانسوای اول در سال 1524 با ترجمه‌ی سوزان تارو، از کتاب سفرهای جووانی وراتسانو نوشته‌ی لارنس راث، نقل می‌شود:

لنگر انداختیم و به اتفاق بیست مرد حدود دو فرسنگ در خشکی پیش رفتیم. می‌خواستیم مردمانی را پیدا کنیم که از ما وحشت کرده و به درون جنگل‌ها گريخته بودند. همه جا را گشتیم و زنی بسیار سالخورده و دختری هجده یا بیست ساله پیدا کردیم که از ترس بین علف‌ها پنهان شده بودند. زن سالخورده دو دختر کوچک را هم بر روی شانه‌های خود داشت. یک پسر بچه هم به گردنش چسبیده بود. همه‌ی آن‌ها حدود هشت سال داشتند. دختر جوان هم سه بچه در کنار خود داشت. این سه بچه دختر بودند.

وقتی آن‌ها را دیدیم شروع کردند به فریاد کشیدن. پیرزن به ما فهماند که مردها به درون جنگل گريخته‌اند. ما مقداری غذا دادیم تا تناول کند. او با کمال اشتیاق آن را پذیرفت؛ اما هر چه به زن جوان دادیم نپذیرفت و با خشم آن‌ها را به زمین انداخت. ما پسر بچه را از زن سالخورده گرفتیم تا با خود به فرانسه بیاوریم؛ قصد داشتیم زن جوان را هم با خود بیاوریم. بسیار زیبا و بلند قامت بود. ولی به خاطر فریادهای بلندی که می‌کشید، ممکن نبود بتوانیم تا دریا بیاوریمش. ما از دریا و کشتی خود بسیار دور بودیم و مجبور بودیم از میان چندین جنگل عبور کنیم، این است که او را رها کردیم تا بماند و فقط پسر بچه را با خود آوردیم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
303.۷۲ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۳۰:۱۶
نویسندهسارا فلاورز
مترجمفرید جواهرکلام
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۵
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۰۳.۷۲ مگابایت
۰۵:۳۰:۱۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

در مورد کشف دنیای ناشناخته از نظر مردمان آن دوران بسیار دقیق و با جزئیات به علاقمندان کمک میکند

5
(1)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
عصر اکتشافات
عصر اکتشافات
مجموعه تاریخ ۱۹

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عصر اکتشافات
عصر اکتشافات
سارا فلاورز
آوانامه
5
(1)
70,000
تومان