0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عصر استعمارگری

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر استعمارگری

نویسنده:
دان ناردو
درباره عصر استعمارگری

عصر استعمارگری  کتابی خواندنی از تاریخدان سرشناس، دان ناردو است. او در این اثر با زبانی ساده و شیوا تاریخچه و پیداش استعمارگری را توصیف می‌کند و از نقاط عطف این پدیده و دلایل زوال آن می‌گوید. این کتاب را مهدی حقیقت‌خواه ترجمه کرده و روایت آن بر عهده‌ی فرناز مرکباتی بوده است.

‌درباره‌ی کتاب عصر استعمارگری اثر دان ناردو

برای آنکه تاریخ استعمار را بشناسیم بهتر است ابتدا با مفهوم استعمارگری و مستعمره آشنا شویم. استعمار به معنای نفوذ و دخالت کشورهای قدرتمند در کشورهای ضعیف با بهانه‌ی پیشرفت و آبادانی است. کشور استعمارگر غالبا به دنبال منابع باارزش کشورهای ناتوان و بهره‌کشی از آنان است. مستعمره نیز به سرزمین‌های فاقد استقلال سیاسی و اقتصادی گفته می‌شود. این سرزمین‌ها منابع طبیعی و انسانی خود را بسیار ارزان دراختیار کشورهای استعمارگر قرار می‌دهد.

فصل اول کتاب به تعریف عصر مدرن استعمارگری می‌پردازد. استعمارگری مدرن از قرن پانزدهم آغاز می‌شود و تا اواسط قرن بیستم ادامه می‌یابد. کشورهای اسپانیا، انگلستان، فرانسه از کشورهایی بودند که در این 500 سال در پی کشف و بهره‌کِشی از سرزمین‌های جدید بودند و مستعمرات خود را توسعه می‌دادند. نویسنده در فصل دوم کتاب به روش‌های مدیریتی مستعمرات و چالش‌های آن اشاره می‌کند. تفاوت‌های فرهنگی، اجتماعی و حتی فلسفی زندگی هر قوم موجب شد کشورهای مستعمره به شیوه‌ای منحصربه‌فرد اداره شوند. فصل سوم و چهارم به اختلاف‌های استعمارگران برای تصرف سرزمین‌های مستعمره و پیش‌روی بریتانیا در این زمینه می‌پردازد. بریتانیا در قرن نوزدهم بیشترین نفوذ را در کشورهای مختلف جهان داشت. فصل پنجم به طور کامل به داستان مستعمره شدن کشورهای آفریقایی توسط بریتانیا، اسپانیا، پرتغال و سایر قدرت‌های اروپایی اختصاص دارد. این کشورها اغلب با اهداف انسان دوستانه در پی کشورگشایی و غارت منابع باارزش قاره آفریقا هم‌چون زغال سنگ، طلا، آهن و ... بوده‌اند. نویسنده در فصل ششم از تاثیر جنگ جهانی اول در تاریخ استعمارگری گفته است و تلاش‌های کشورهای اروپایی را  برای تسلط بر خاورمیانه شرح می‌دهد. فصل هفتم پایان استعمارگری را به تصویر می‌کشد. با زوال استعمارگری، دوران استعمارزدایی در دهه‌های چهل، پنجاه و شصت قرن بیستم آغاز شد پس از آن دموکراسی در بیشتر نقاط جهان حاکم می‌شود.

کتاب فیزیکی عصر استعمارگری توسط نشر ققنوس منتشر شده است و به مجموعه‌ی تاریخ جهان تعلق دارد. کتاب‌های مجموعه‌ی تاریخِ جهان دارای تصویرسازی‌ها و عکس‌های مستندی است به خواننده کمک می‌کند تصور درستی از فضای تاریخی گفته شده داشته باشد. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات قنوس، کتاب صوتی «عصر استعمارگری» را عرضه کرده و در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. این کتاب دارای 7 فصل با ضمائم جداگانه است. میانگین زمان برای شنیدن هر فصل حدود 25 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر 205 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب عصر استعمارگری

پیشگفتار: درس نیاموختن از تاریخ

فصل اول: نخستین عصر بزرگ استعمارگری

فصل دوم: چالش‌های اداره مستعمرات

فصل سوم: آغاز مقاومت در برابر استعمارگری

فصل چهارم: «آفتاب هیچ‌گته غروب نمی‌کند»: گسترش امپراتوری بریتانیا

فصل پنجم: امپریالیسم جدید و تلاش برای تسلط بر آفریقا

فصل ششم: قیمومیت اروپاییان نقشۀ خاورمیانه را تغییر می‌دهد

فصل هفتم: بازسازی جهان - پایان استعمارگری

‌درباره‌ی دان ناردو نویسنده‌ی کتاب عصر استعمارگری

دان ناردو نویسنده و تاریخ‌دان برجسته در سال 1947 به دنیا آمد. او متولد ایالت میزوری در آمریکا است. دوران کودکی دان ناردو همراه با خانواده در سفرهای گوناگون گذشت و نتوانست مانند سایر دانش آموزان به تحصیل مدرسه برود. در سال 1950 خانواده‌ی او درماساچوست ساکن شدند و او برای اولین بار در مدارس عمومی به تحصیل پرداخت. دان ناردو از دوران کودکی علاقه‌ی زیادی به نویسندگی، موسیقی و تاریخ داشت. رشته‌ی تاریخ را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد و در این حوزه بسیار موفق بود. دان ناردو از دیگر رشته‌ی مورد علاقه‌ی خود غافل نشد و در کنار پژوهش‌های تاریخی، آهنگسازی را نیز آموخت. اولین تجربه‌ی نویسندگی او به سال 1980 باز می‌گردداو پس از نگارش چند فصل تاریخ برای کتاب دانش آموزان، نویسندگی را به شکل جدی دنبال کرد.   او توانایی زیادی در بیان ساده‌ی مفاهیم پیچیده و سخت تاریخی دارد و تمدن‌ها و تحولات تاریخی  را به صورت مختصر در قالب داستان‌ها و ماجراهای خواندنی شرح می‌دهد. مخاطب اصلی نوشته‌های او کودکان و نوجوانان هستند. او آثار گوناگونی از دوران باستان، از تمد مصر و یونان و هند گرفته تا دوران معاصر به رشته‌ی تحریر درآورده است. آثار دان ناردو به زبان‌های گوناگونی ترجمه شده است و قلم او در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. تعداد زیادی از آثار جان ناردو به زبان فارسی نیز ترجمه شده است که از میان آنها می‌توان به کتاب‌های «مینوسی‌ها»، «امپراطوری ایران»، «هند باستان» و «رومیان باستان» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب عصر استعمارگری به فارسی

مهدی حقیقت خواه مترجم ایرانی است که آثار گوناگونی را در حوزه‌ی تاریخ و سیاست به زبان فارسی برگردانده است. کتاب‌های «تجدد آمرانه»، «رویارویی فکری ایران با مدرنیت»، «ایران و جنگ جهانی اول» از آثار این ترجم به شمار می‌آید. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس کتاب صوتی «یونان باستان» را با ترجمه‌ی مهدی حقیقت خواه عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب عصر استعمارگری را خواند؟

کتاب عصر استعمارگری در دسته‌ی کتاب‌های تاریخ استعمار قرار دارد.

کتاب عصر استعمارگری برای گروه سنی نوجوان مناسب است.

خوانش کتاب صوتی عصر استعمارگری را فرناز مرکباتی به‌عهده داشته ‌است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
205.۱۵ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۴۳:۳۷
نویسندهدان ناردو
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویفرناز مرکباتی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۰۵.۱۵ مگابایت
۰۳:۴۳:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

اطلاعات عمومی خوبی درباره کلیات استعمارگری و وضعیت مستعمره ها ارائه میدهد

5

کتاب ساختار منظم و فوق العاده ای دارد مجذوب می شود

5

کتابی بسیار مفید با متن روان??

5

مستنده

4.4
(11)
58,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
عصر استعمارگری
عصر استعمارگری
مجموعه تاریخ ۵۰

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عصر استعمارگری
عصر استعمارگری
دان ناردو
آوانامه
4.4
(11)
58,000
تومان