0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فیدل کاسترو

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی فیدل کاسترو

نویسنده:
فران ریس
درباره فیدل کاسترو

ریش نسبتا بلند، لباس نظامی زیتونی و سیگار برگ عضو جدایی ناپذیر جنگجوی چریکی شجاع یعنی فیدل کاسترو بود. او به مدت 32 رئیس جمهور کشور کوبا و رئیس حزب کمونیسم این کشور بود. او در میان مردم از محبوبیت زیادی برخوردار بود تا جایی که اندیشه‌ها و بینش سیاسی او با عنوان کاستروئیسم شناخته می‌شود. فران ریس نویسنده‌ی کتاب فیدل کاسترو تاریخ صد ساله‌ی کشور کوبا را بیان کرده  و لحظات پر فراز و نشیب زندگی فیدل کاسترو را به تصویر کشیده است.

‌درباره‌ی کتاب فیدل کاسترو اثر فران ریس

فیدل کاسترو در سال 1926 در خانواده‌ای ثروتمند و مرفه به دنیا آمد. اختلاف طبقاتی میان او و طیف گسترده‌ای از مردم به شدت او را آزار می‌داد. به همین علت در دوران دانشجویی به حزب مردم کوبا پیوست تا علیه فساد سیستماتیک حاکم بر کشور مبارزه کند. او طی سال‌های مبارزه بارها دستگیر شد و به زندان افتاد. حکومت فاسد باتیستا به وسیله‌ی فیدل کاسترو و ارنستوا چگوارا و همراهانشان سرنگون شد و حزب آنها توانست حاکمیت کشور را به دست بگیرد.

کاسترو که قصد داشت دموکراسی را در در این کشور پیاده کند و به اقتصاد رونق ببخشد با حمایت‌های شوروی به حزب کمونیسم پیوست و سال‌ها متحمل جنگ سرد شد. کاسترو به دلیل اعمال سیاست‌های منحصر بفردش نتوانست پیشرفت را برای مردم این کشور به ارمغان بیاورد اما در کارنامه‌ی سیاسی او دستاوردهای قابل توجهی نیز مشاهده می‌شود. خدمات درمانی رایگان و با کیفیت یکی از کارهای باارزش فیدل کاسترو است.کاسترو به از سال 1976 رهبری کوبا را به دست گرفت در سال 2008 از سمت ریاست جمهوری و فرماندهی کل قوا استعفا داد.   

کتاب فیدل کاسترو به قلم فران ریس برای نخستین بار در سال  2010منتشر شد. این کتاب یکی از کتاب‌های مجموعه‌ی شخصیت‌های تاثیرگذار است. هر جلد از این مجموعه، به یک شخصیت تاریخی اختصاص دارد که سرگذشت آنها  به زبان ساده برای خوانندگان نوجوان شرح می‌دهد. این مجموعه بخش اعظمی از وقایع تاریخ جهان را در بسترهای فلسفی، سیاسی، فرهنگی بازگو می‌کند. انتشارات آوانامه با همکاری انتشارات ققنوس، کتاب صوتی «فیدل کاسترو» را در اختیار علاقمندان به محصولات شنیداری قرار داده است. کتاب فیدل کاسترو دارای 9 فصل است. میانگین زمان لازم برای شنیدن هر بخش حدود 10 دقیقه و حجم کل کتاب صوتی برابر با 91 مگابایت است.

مروری بر فصل‌های کتاب فیدل کاسترو

بخش اول: قهرمان ملی

بخش دوم : سال‌های نخست

بخش سوم : فعال دانشجویی

بخش چهارم : تاریخ مرا خواهد بخشید

بخش پنجم : رهبر جنگ چریکی

بخش ششم : کوبای جدید کاسترو

بخش هفتم : در آستانه‌ی جنگ اتمی

بخش هشتم : روزگار سخت، ساعت خوش

بخش نهم : این مرد و میراثش

ترجمه‌ی کتاب فیدل کاسترو به فارسی

انتشارات آوانامه کتاب فیدل کاسترو را با ترجمه‌ی شهربانو صارمی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است.

چرا باید کتاب فیدل کاسترو را خواند؟

کتاب فیدل کاسترو در دسته‌ی کتاب‌های تاریخی و سرگذشت‌نامه قرار دارد.

کتاب فیدل کاسترو مناسب برای گروه سنی نوجوانان است.

خوانش کتاب صوتی فیدل کاسترو را آرمان سلطان زاده به‌عهده داشته‌ است.

در بخشی از کتاب فیدل کاسترو می‌خوانیم

وقتی فیدل کاسترو در هشتم ژانویه ۱۹۵۹ پیروزمندانه قدم به هاوانا گذاشت. آشکار بود که کوبایی‌ها او را رهبر جدید خود می‌دانند. آنها می‌پنداشتند که او آنان را از چندین دهه دیکتاتوری که زیر سلطه باتیستا و گرائو و دیگران تجربه کرده بودند. رهایی خواهد داد.

کاسترو اعلام کرد که قصد اداره حکومت را ندارد و فرماندهی کل قوای مسلح کوبا را اختیار کرد. رئیس جمهور مانوئل اوروتیا قاضی منصوب کاسترو حکومت جدید را به دست گرفت و خوسه میرو کاردونای وکیل که خواستار استعفای باتیستا شده بود به عنوان نخست وزیر کشور مسئولیت کابینه رئیس جمهور را عهده دار شد. اما کاسترو کسی بود که مردم به حرف های او گوش می دادند و او را رهبر خود می دانستند. او به سخنرانی‌های عمومی در سراسر هاوانا ادامه داد و آنچه را دولت جدید می بایست انجام دهد. اعلام کرد. هر بار که کاسترو در جمع مردم سخن می گفت اقتدار رئیس جمهور اوروتیا بیش‌تر کاهش می یافت.

از آن جا که کاسترو به شیوه‌های مختلف عهده‌دار مسئولیت بود. نخست وزیر میرو کاردونا سرخورده شد و استعفا داد. رئیس جمهور اوروتیا بنا به درخواست کاسترو وی را نخست وزیر کوبا کرد.

کاسترو در ماه آوریل با این امید از ایالات متحده بازدید کرد که تصویری مطلوب از حکومت تازه کوبا ارائه کند. او به ایالات متحده قول داد انقلاب او به دارایی‌ها یا کسب و کار آن‌ها در کوبا صدمه‌ای نزند. در آمریکا مردم شادمانه از کاسترو استقبال کردند. او به آمریکایی ها گفت کمونیست نیست و اجازه نخواهد داد کمونیست ها بر تصمیم های او تاثیر بگذارند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب به دنبال فیدل کاسترو اثر فران ریس بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی تاریخ و سرگذشت نامه می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
91.۳۲ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۳۹:۲۵
نویسندهفران ریس
مترجمشهربانو صارمی
راویآرمان سلطان زاده
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۸
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۱.۳۲ مگابایت
۰۱:۳۹:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
30 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

متاسفانه با دید منفی و مخالف به فیدل کاسترو نگاه شده و نکات منفی زندگیش بزرگ جلوه داده شده در کل خیلی خلاصه بود

5

خیلی خلاصه بود و برای همچین شخصیتی خیلی کم گویی شده بود

4

جالب بود. فقط خیلی خیلی خلاصه بود کاش یکم بیشتر راجبش مینوشتن

5

خیلی عالی بود واقعا اطلاعات خوبی داشت این کتاب صوتی

5

جالب بود

5

خوب بود

5

عالی

4.5
(13)
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه صوتی شخصیت‌های تاثیر‌گذار
شامل 33 عنوان کتاب
فیدل کاسترو
فیدل کاسترو
فران ریس
آوانامه
4.5
(13)
41,000
تومان