0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انقلاب کوبا

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی انقلاب کوبا

نویسنده:
ارل رایس
درباره انقلاب کوبا

«انقلاب کوبا» کتابی اثر «ارل رایس» و شرحی جامع و کامل از انقلاب کوبا است. این کتاب حوادث این کشور را با محوریت فیدل کاسترو روایت می‌کند. کتاب انقلاب کوبا با ترجمه‌ی «مهدی حقیقت خواه» در سال 84 در انتشارات ققنوس منتشر شده و انتشارات آوانامه نسخه‌ی صوتی آن را با صدای «اکرم پریمون» منتشر کرده است.

مروری بر فصل‌های کتاب انقلاب کوبا

مونکادا، پیدایش جنبش بیست و ششم ژوئیه: شورش فیدل کاسترو، سرنگونی حکومت پریو به دست باتیستا، نقشه‌ی مونکادا، کودتای باتیستا، شکست فیدلیست‌ها، توضیحات فیدل درباره‌ی شکست مونکادا، جنبش 26 ژوئیه یا ام-26، محاکمه‌ی کاسترو در دادگستری، سخنرانی تاریخی کاسترو در جلسه‌ی محاکمه.

کوبای پیش از انقلاب، طلب دیرپای آزادی: کوبا و دکترین مونرو، جنگ‌های ده ساله، اهمیت جنگ‌های ده ساله، جنگ کوچک استقلال کوبا، خوسه خولیان مارتی، جنگ دوم کوبا برای استقلال، مداخله‌ی ایالات متحده، کشتی آمریکایی مِین، اصلاحیه‌ی پلات، نبرد تپه سان خوان، ژنرال خراردو ماچا دو یه مورالس نخستین دیکتاتور کوبا، انقلاب 1933.

کاسترو، مرد سرنوشت: پیوندهای خانوادگی فیدل، نخستین روزهای مدرسه، آموزش یسوعی، دانشگاه هاوانا، تیراندازی در دانشگاه، گروه اعزامی کایو کونفیتس، بوگوتاثو، شوالیه‌ی ماجراجوی قرن بیستم.

ام-26 در مکزیک، آماده‌سازی: آزادی از زندان، ژنرال چریک، ظهور چه‌گوارا، پیوند برادری، ماموریت در مکزیک، کشتی گرانما.

سیئرا مائسترا، نبرد: فیدل و شورشیان‌اش در سیئرا مائسترا، نبرد باتیستا و فیدل، سپاه دوازده نفری، نخستین پیروزی، فیدل در جنگل، حمله به کاخ ریاست جمهوری، مرگ عجیب فرانک پائس، حکومت وحشت شورشیان، حمله به کاخ ریاست جمهوری، اعتصاب ناکام سال 1958، ظهور کمونیستی به نام کارلوس رافائل رودریگث، حملات برق‌آسای شورشیان، سه اصل چه‌گوارا برای جنگ چریکی.

شورشیان در هاوانا، انقلاب: پیروزی در هاوانا و شکست باتیستا، فرآیند پاک‌سازی، مشکلات فزاینده، مخالفت بتانکورت با کاسترو، سفر به ایالات متحده، از میان برداشتن موانع، کمونیست‌ها در کوبا، حضور در صحن سازمان ملل متحد، فیدل و نیکیتا خروشچف، حکومت کاسترو.

بحران‌های دریای کارائیب، خوک‌ها، موشک‌ها و جنگ‌های کوچک: مقابله‌ی کندی با کاسترو، تهاجم خلیج خوک‌ها، اتحاد شوروی با کوبا، کشف موشک‌های هسته‌ای در کوبا، جلوگیری از جنگ هسته‌ای بین آمریکا و کوبا، گزارش فیدل از مرگ چه‌گوارا.

کوبای امروز، رویای رنگ‌باخته: علاقه‌ی مردم کوبا به کاسترو، زندگی در کوبا، ادامه‌ی انقلاب جهانی فیدل، انتقادهای ملی به فیدل.

درباره کتاب صوتی انقلاب کوبا

انقلاب کوبا کتابی است که وضعیت کشور کوبا را از زمان کشف و غارت توسط اسپانیایی‌ها شروع می‌کند و در پایان به حکومت امروزی فیدل کاسترو می‌رسد. محوریت اصلی این کتاب، نه مردم کوبا و نه تاریخ این کشور است. فیدل قهرمان تمام و کمال این کتاب است، کسی که مانند جنگجویی قدرتمند توانست کوبا را از دست کسی مانند باتیستا نجات دهد. از چه‌گوارا در این کتاب تا جایی سخن گفته شده که در ارتباط مستقیم با فیدل باشد، و غیر از آن چندان به آن پرداخته نشده است. در واقع این کتاب سرگذشت کوبا و سرگذشت کاسترو را با هم روایت می‌کند، چرا که هیچ یک از این دو از هم جدا نیستند.

فیدل کاسترو مردی است که خودش هم می‌دانست زاده شده تا تاریخ را تغییر دهد. او تا آخرین لحظه‌ی زندگی‌اش این روحیه را حفظ کرده و به اهداف و آرمان‌های‌اش ایمان داشت. انقلاب کوبا که از اوایل دهه‌ی 50 آغاز شد، سیما و سرشت کوبا را برای همیشه تغییر داد. فیدل کاسترو، بیش از هر کس دیگری، شور زندگی و نیروی کارساز برای تغییر ایجاد کرد. ارل رایس در این کتاب با استفاده از مستندات تاریخی و شواهد عینی توانسته روایتی بنویسد که حتی گاهی از فرم ژورنالیستی خارج می‌شود و جذابیت‌های یک داستان را پیدا می‌کند. علاقه‌مندان به تاریخ ملل و به ویژه کوبا، از شنیدن این کتاب صوتی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی انقلاب کوبا می‌شنویم

فیدل، در پنهان کاری مطلق، دست به کار تشکیل سازمانی از پیروان با وفای خود شد که در از خودگذشتگی و اشتیاق او برای وظیفه دشوار و خطرناک پیش رو سهیم بودند. در آغاز تعداد آن‌ها اندک بود و به زحمت به ده نفر می‌رسید؛ اما به گفته‌ی مِلبا ارناندث، که با شور و شوق در باره‌ی رهبرشان سخن می‌گفت، «ما احساس می‌کردیم جنبشی با نیرویی سترگ هستیم. او به دنیا آمده بود. ما هم با او به دنیا آمده بودیم». این سخن نشانه آشکاری از شیفتگی پیروان فیدل نسبت به او بود.

آن‌ها هفته‌ای یک بار مخفیانه جلسه داشتند. بسیاری از جلساتشان در خانه کوچک آبل و آیده سانتاماریا در هاوانا برگزار می‌شد. شهر کوچک آرتمیسا در غرب هاوانا، سر راه پینار دِل ریو، محل دیگری برای تشکیل جلسات بود. محیط روستایی آن شرایط مناسبی را برای آموزش نظامی مهیا می‌کرد. بدین ترتیب، شورشیان جوان طی ماه‌ها تشکیل جلسه می‌دادند، برنامه‌ریزی می‌کردند، و آموزش می‌دیدند؛ و در حالی که پیوسته به تعدادشان افزوده می‌شد، آماده می‌شدند تا دنیای خود را تغییر دهند.

طی تمام این مدت، فیدل چهره‌ای سایه‌وار باقی ماند؛ همیشه حاضر بود و با این حال هیچ گاه آشکارا با پیروانش همنشین نمی‌شد. با وجود زندگی بی سر و صدایش، هر حرکت و ریزه‌کاری جنبش را کارگردانی می‌کرد، به همان گونه که کارگردانان سینما تمام حرکت‌ها را از پشت دوربین کنترل می‌کنند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
261.۶۴ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۵۴:۵۲
نویسندهارل رایس
مترجم مهدی حقیقت خواه
راویاکرم پریمون
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۱.۶۴ مگابایت
۰۴:۵۴:۵۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
37 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
0 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

راجع به انقلاب کوبا کتابی نخوانده بودم اطلاعات کلی ،مختصرو مفیدی داده بود. ولی من راجع به زندگی نامه نویسنده اطلاعاتی پیدا نکردم . کاش فیدیبو با موتورهای جستجو اینترنتی همکاری کند وزندگی‌نامه نویسنده‌ها و آثار آنها را بتوان پیدا کرد.

2

گوینده به قدری #ش# میزنه و کشیده تلفظ میکنه گوشام سوت میکشه خیلی این تلفظ ش رشته افکار و پاره میکنه جوری که بیخیاله داستان شدم

4

کتابی خلاصه و مفید با ترجمه روان برای به دست آوردن یک دورنمای کلی از انقلاب کوبا و شخصیت فیدل کاسترو .

4

آرزوهای بزرگی که واقعیت آنها را به باد داد... کتاب مفید و جالب بود

3

بیشتر درباره کاسترو هست و خیلی به انقلاب نمیپردازه

5

با این کتاب دلت میخواد بری کوبا

5

عالیه

4
(8)
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
انقلاب کوبا
انقلاب کوبا
مجموعه تاریخ ۲۹

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انقلاب کوبا
انقلاب کوبا
ارل رایس
آوانامه
4
(8)
70,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر