0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
پیله و پروانه
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی پیله و پروانه

درباره پیله و پروانه

وقتی هنوز امید نمرده است. وقتی هنوز می‌توان پیله نماند و پروانه شد. این روایت زندگی مردی است که در اوج محدودیت‌ها، نامحدود زندگی کرد. ژان بوبی اگرچه توان حرف زدن را از دست داد اما به همه‌ی مردم دنیا نشان داد که می‌توان هر لحظه عاشق بود و خندید. کتاب صوتی پیله و پروانه برای آن‌هایی است که به دنبال حال خوب هستند. همه‌ی آن‌هایی که می‌خواهند امید را از نو بیابند و در تک تک لحظه‌ها آن را بارور کنند.

خلاصه داستان پیله و پروانه

پیله و پروانه روایت شگفت‌انگیز و الهام‌بخش سرگذشت زندگی مردی به نام ژان دومینیک بوبی است. ژان بوبی سردبیر مجله‌ای در فرانسه، مرد 44 ساله‌ای که پدر دو فرزند است، عاشق همسر و زندگی‌اش است. ژان بوبی قربانی نوعی از سکته مغزی نادر می‌شود و 20 روز به کما می‌رود. بعد از اغما بدن بوبی بیدار می‌شود و کاملا فلج می‌شود. او تنها با پلک زدن می‌تواند با جهان بیرون ارتباط برقرار کند.

بوبی با پلک زدن با اطرافیانش ارتباط برقرار می‌کند و دیگران کم کم یاد می‌گیرند با کدهایی که بوبی با پلک زدن به آن‌ها می‌دهد احساسات و افکارش را متوجه شوند. ژان بوبی از طریق همین پلک زدن‌ها کلمات را دیکته می‌کند که در نهایت به تالیف کتاب خارق‌العاده‌ی پیله و پروانه ختم می‌شود.

درباره کتاب صوتی پیله و پروانه

 پیله و پروانه نوشته‌ی ژان دومینیک بوبی اثر است که با چشم نوشته‌شده نه با دست. این کتاب کوتاه و کم‌حجم داستان شگفت‌انگیز و امیدبخش ژان بوبی است که بعد از سکته و فلج شدن باز هم از زندگی نا امید نمی‌شود. او تا جایی که می‌تواند از زندگی خود لذت می‌برد. زمانی که بوبی جز پلک زدن راه دیگری برای ارتباط ندارد همه‌ی احساسات خود را از همی طریق بیان می‌کند.

ژان بابی در این کتاب نشان می‌دهد که قدر زندگی را می‌داند و با وجود محدودیت جسمانی دنیای نامحدود فکری و ذهنی خود را نادیده نگرفته است.

در این داستان بابی هیجانات، عشق، عصبانیت، شوخ‌طبعی، عزم و اراده خود را برای زندگی به طور کامل در ذهنش توضیح می‌دهد. حتی زمانی که پدر پیر او توان ملاقات او در بیمارستان را ندارد بابی با حرکت پلک از پشت تلفن شادی و غم و اندوه عمیق خود را در میان می‌گذارد.

خواننده در بخش‌های جادویی این کتاب همراه بوبی به مکان و زمان‌های متفاوت سفر می‌کند.

او که تنها با سرنگ تغذیه می‌شود طعم کامل غذاهای دلپذیر را درون خود تصور و مزه می‌کند و این همان نعمت لذت بردن از زندگی است که می‌تواند برای مخاطبان کتاب منبع وصف‌ناپذیری از احساسات باشد.

نسخه چاپی کتاب با ترجمه‌ی فریبا تنباکوچی، میچکا سرمدی از سوی نشر چشمه راهی بازار نشر شد. کتاب صوتی پیله و پروانه را موسسه آوانامه با خوانش محسن زرآبادی پور در مدت زمان 03 ساعت 23 دقیقه منتشر کرده است.

‌نقد‌ها و نظرات درباره‌ی کتاب صوتی پیله و پروانه

کتاب صوتی پیله و پروانه داستان شهامت و عشق است. از این رو تاثیری که این کتاب بر خوانندگان گذاشته است را نمی‌توان نادیده گرفت. این کتاب از سوی بسیاری مورد تحسین قرار گرفته است.

جکی ولشلاگر در فاینشنال تایمز نوشت: داستانی برای عصر ما، طنین‌انداز، دارای انعکاس و پشتکار... نقد خاطرات مردی که از زمان ما صحبت می‌کند. این‌یکی از بزرگ‌ترین کتاب‌های این قرن است.

آل کندی در تحسین این کتاب گفته است: یک اثر مبهوت‌کننده، بیانگر عملی غیرقابل‌باور از بخشندگی و جوانمردی، نمایانگر ذهن و روحی مستعد برای نوشتن.

درباره‌ی ژان دومینیک بوبی

ژان دومینیک بوبی نویسنده‌ و روزنامه‌نگار فرانسوی در سال 1952 متولد شد. او در سال 1996 انجمن بیماران مبتلابه سندرم قفل‌شدگی را تاسیس کرد. ژان دومینیک بوبی بعد از انتشار کتاب پیله و پروانه و به دلیل زندگی عجیب خود بسیار مشهور شد. حمله مغزی که منجر به فلج کامل او شد. تصور نوشتن روزهایی که تنها پلک زدن برایت بماند بسیار سخت است. ژان بوبی نویسنده‌ای‌ست که بعد از معلولیت هم نمی‌خواهد دست از روایتگری بردارد. او راهی پیدا می‌کند تا حرفه و عشق خود یعنی نوشتن را ادامه دهد. او ۱۰ روز بعد از چاپ کتاب تاثیرگذارش از دنیا رفت. کتابی که اگرچه شرح حضور بی‌تحرک و دائمی او در بیمارستان است اما پر از حس زندگی و نگاه عمیق او به عشق و دنیاست.

فیلمی بر اساس پیله و پروانه

داستان جذاب و تاثیرگذار زندگی ژان بوبی در نهایت جولیان اسکانبل  Julian Schnabel  را بر آن داشت تا فیلمی بر اساس این داستان بسازد. عنوان فیلم The Diving Bell and the Butterfly است که در سال 2007 منتشر شد و با استقبال خوب منتقدان و مخاطبان مواجه شد. این فیلم جوایز مطرح و بین‌المللی متعددی هم دریافت کرده است.

چرا باید کتاب صوتی پیله و پروانه را گوش دهیم

کتاب صوتی پیله و پروانه در دسته‌ی کتاب‌های زندگینامه و انگیزشی قرار دارد.

کتاب صوتی پیله و پروانه مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی پیله و پروانه را محسن زرآبادی پور به عهده داشته است

کتاب صوتی پیله و پروانه حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع داستان انگیزشی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب صوتی کتاب صوتی پیله و پروانه می‌شنویم

از لای پرده‌های پوسیده پنجره‌ام نور کمرنگی می‌تابد که پایان روز را نشان می‌دهد. پاشنه پاهایم درد می‌کند، سرم سنگین است، انگار یک تن وزن دارد. چیزی مانند قفسی نامرئی به تنم چسبیده و مرا حبس کرده. فضای اتاق به آرامی مملو از اندوه می‌شود. نگاهی به تمام وسایل اتاقم می‌اندازم. عکس کسانی که دوستشان دارم، نقاشی بچه‌هایم، پوسترها، دوچرخه‌سوار فلزی کوچکی که یکی از دوستانم بعد از مسابقات دوچرخه‌سواری برایم فرستاده و چهار میله بلند که به تختم وصل شده‌اند. اینجا جایی است که من، مثل خرچنگی که در حفره تخته‌سنگی فرورفته باشد، شش ماه آخر را در آن گذرانده‌ام.

این موضوع که الآن کجا هستم و اینکه زندگی گذشته من در یک روز جمعه، هشتم دسامبر سال گذشته خاموش شد، مسئله‌ای نیست که خیلی به آن فکر کنم.

تا روزی که این حادثه برایم اتفاق افتاد، چیزی به نام پایه مغز را نمی‌شناختم. فقط می‌دانستم که این یکی از اصلی‌ترین بخش‌های درونی کامپیوتر بدن ما است و پیوند جدایی‌ناپذیری بین مغز و نخاع وجود دارد. وقتی که آن حادثه عروقی ۔ مغزی، پایه مغزم را از کار انداخت به شکل بی‌رحمانه‌ای با این قسمت از بدنم آشنایی پیدا کردم.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب صوتی پیله و پروانه اثر ژان دومینیک بوبی بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان انگیزشی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
186.۹۳ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۳:۱۵
نویسنده ژان دومینیک بوبی
مترجممیچکا سرمدی
مترجم دومفریبا تنباکوچی
راوی محسن زرآبادی پور
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۷/۰۷
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸۶.۹۳ مگابایت
۰۳:۲۳:۱۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
75 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

پیله و پروانه سرگذشت واقعی دومینیک بوبی پس از حمله ی مغزی و فلج شدن اوست. کتاب سرشار از لحظات انسانی و زیبایی است که می تواند باور ما را نسبت به توانایی انسان در رویارویی با مشکلات تغییر دهد.

4

چرا توضیح کتاب رو نمیزارید. بخشی از کتاب رو که از نمونه میتونیم دریافت کنیم. توضیحات کامل بزارید لطفا

5

۵ سال پیش کتابش رو خونده بودم از نشر چشمه. توی اشتراک پلاس گوش دادمش . صدا و اجرای گوینده عالی بود.

4

کتاب زیبا است. صدای کتاب فاجعه است.

4

لطفا پی دی اف کتاب را بگذارید با تشکر

4

کتاب فوق العاده و خوانش عااالی

4

قیمت کتاب نسبتا گران است.

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(8)
58,000
٪30
40,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
پیله و پروانه
پیله و پروانه
ژان دومینیک بوبی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
پیله و پروانه
٪30
پیله و پروانه
ژان دومینیک بوبی
آوانامه
4.3
(8)
58,000
٪30
40,600
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر