0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مجموعه تام گیتس، همه چیز عالی است یک جورهایی جلد 3
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب مجموعه تام گیتس، همه چیز عالی است یک جورهایی جلد 3

جلد سوم
نویسنده:
لیز پیشون
ناشر:
نشر افق
درباره مجموعه تام گیتس، همه چیز عالی است یک جورهایی جلد 3

این روزها تنوع انتشار کتاب‌های کودکان و نوجوانان در دنیا زیاد شده است. کتاب‌هایی که تعداد زیادی از آنها به صورت مجموعه کتابند و هر چند وقت یک‌ بار داستان جدیدی ازمجموعه‌ها منتشر می‌شود و سر و صدا به پا می‌کند. اغلب این کتاب‌ها درباره‌ی دختر یا پسر کوچک و جذابی است که خوانندگان را با  دردسرها و ماجراهای منحصربه‌فردشان همراه می‌کنند. این بچه‌های  دوست داشتنی به دوستان خوبی برای کودکان دنیا تبدیل شده‌اند. شخصیت‌هایی که همراه خود بچه‌ها بزرگ شده و از مرحله‌ای به مرحله‌ی دیگر می‌روند، مشکلات خودشان را تجربه می‌کنند و هر کدامشان پادشاه قلمرو خودشانند. یکی از این بچه‌ها تام گیتس است. قصه‌های تام گیتس را خانم ليز پيشون، نویسنده و نقاش انگلیسی نوشته و تصویرگری کرده است. همه چیز عالی است (یک جورهایی) یکی از قصه‌های بامزه‌ی تام گیتس است که با نقاشی جذاب می‌تواند هر خواننده‌ای با هر سن و سالی را حسابی سر ذوق بیاورد و بخنداند.

همه چیز عالی است یک جورهایی

همه چیز عالی است یک جورهایی جلد سوم ازسری کتابهای تام گیتس است که سال ۲۰۱۱ بعد از «دنیای معرکه‌ی تام گیتس» و «بهانه‌های باحال و چیزهای جالب دیگر» منتشر شد.

ليز پيشون تا حالا ۱۸ تا کتاب درباره‌ی تام گیتس نوشته که همه شان حسابی ترکانده‌اند. تام گیتس تا حالا به ۴۳ زبان ترجمه شده و بیشتر از ۸ میلیون نسخه از آن فروخته شده است. ناشر رسمی کتاب‌های تام گیتس انتشارات اسکلاستیک در آمریکا است. اسکلاستیک بزرگ‌ترین ناشر کتاب‌های کودکان در دنیاست و همان انتشاراتی است که «هری پاتر» را منتشر کرد.

کتاب‌های تام گیتس همه از زبان خود تام نوشته شده‌اند و او برای اینکه ماجراها حسابی برای ما جا بیفتد کلی نقاشی هم در تکمیل توضیحاتش کشیده.

۱۴ تا از کتاب‌های تام گیتس در ایران ترجمه شده‌اند. اسم کتاب‌های این مجموعه به ترتیب اینهاست:

۱ – دنیای معرکه‌ی تام گیتس

۲- بهانه های باحال و چیزهای جالب دیگر

۳- همه چیز عالی است (یک جورهایی)

۴- ایده‌های بیست (حالا بگو نوزده)

۵- خیلی فوق العاده (توی بعضی کارها)

۶- خوردنی‌های خیلی ویژه (نه)

۷- بختم یکم گفته

۸-بعله! (شاید هم نه...)

۹- شاگرد اول کلاس (بگی نگی)

۱۰- مهارت‌های فوق حرفه‌ای (ولی نه همیشه!)

۱۱- قانون سگ‌های آدم‌خوار

۱۲- پروژه‌ی کلاسی من خانواده، دوستان و جانورهای پشمالو

۱۳- ماجرای تماشایی (تا حدی)

۱۴- بیسکوئیت‌ها ، گروه‌های موسیقی و نقشه‌های خیلی حسابی

راستی تام گیتس گفته این کتاب را نخوانید اگر شما:

۱-خواهر بد اخلاق من دلیا هستید.

۲- مارکوس ملدور هستید (که کودن است)

۳-خانم ورثینگتن هستید که سبیل دارد!

شما که قطعا هیچ کدامتان یکی از این سه نفر نیستید اما بگذارید من هم بگویم چی فکر می‌کنم. راستش بعید می‌دانم این سه نفر آنقدری که تام گفته موجودات پلید یا حرص درآری باشند که محروم کردنشان از خواندن این مجموعه‌ی باحال عادلانه به نظر برسد. راستش دلیا آنقدرها هم که تام می‌گوید بداخلاق نیست، شاید تام گیتس است که کمی زیادی سر به سرش می‌گذارد.

درباره‌ی مارکوس ملدور هم باید بگویم، مارکوس خیلی هم کودن نیست -هرچند کمی آلودگی صوتی محسوب می‌شود- تام بیشتر از این حرصش گرفته که آقای فولرمن معلم کلاسشان او را آورده جلوی کلاس دم دست خودش نشانده و می‌تواند تمام کارهایش را ببیند و البته مارکوس را هم کنارش نشانده.

خانم ورثینگتن هم آدم بدی نیست! ولی خب معلم ریاضیست دیگر و البته خیلی از شاگردی که سر کلاس‌هایش چرت می‌زند و به جای تمرین جدول ضرب نقاشی می‌کشد دل خوشی ندارد.

تام گیتس(tom gates)؛ نقاش کوچک

تام گیتس یک پسر کلاس پنجمی جذاب عاشق نقاشی است که هرجا دستش می‌رسد و هر وقت کسی حواسش به او نباشد نقاشی می‌کند. کلی از نقاشی‌های تام گیتس را می‌توانید در مجموعه کتاب‌ تام گیتس ببینید. تام یک کمی هم از مدرسه فراری است و «خوانش‌پریش» است. این اسمی است که بزرگترها روی آدم‌هایی گذاشته‌اند که یک کمی کمبود توجه دارند و مثلا گاهی در روان‌خوانی ضعیفند. اما نگران نباشید آدم‌های خیلی مشهوری وجود دارند که مثل تام خوانش‌پریشی دارند. مثلا خود نویسنده خانم لیز پیشون هم یک خوانش پریش است.

برمی‌گردیم پیش تام گیتس. تام یک خواهر بداخلاق به نام «دلیا» هم دارد که همچین دل خوشی از هم ندارند و یک عالمه توی سر و کله‌‌ی هم می‌زنند. او یک دوست خیلی خیلی خوب هم دارد که اسمش «درک» است. «درک» در همسایگی خانه‌ی تام گیتس زندگی می‌کند و آن‌ها با هم کلی ماجراهای باحال دارند، در ضمن یک گروه موسیقی هم دارند که اسمش را گذاشته اند:‌ «سگ‌های آدمخوار!»

درباره لیز پیشون، خالق قصه دوست‌داشتنی

خانم لیز پیشون نویسنده و تصویرگر انگلیسی است. او سال ۱۹۶۳ در لندن به دنیا آمده و الان ۵۶ ساله است. خانم لیز پیشون در دانشگاه طراحی گرافیک خوانده و کلی تصویرگری خوب برای بچه‌ها انجام داده است.

علاوه بر تام گیتس و قصه‌های دوست‌داشتنی و باحالش خانم پیشون کتاب‌های دیگری هم نوشته و تصویرگری کرده است. «برادر بزرگ‌تر من، بوریس» ،«پنگوئن‌ها»، «سه خوک کوچک نفرت انگیز» و «بیل خسته» که داستان یک سگ بامزه‌ی خیلی خیلی خسته است، کتابهای دیگر خانم پیشون هستند.

خانم پیشون برای داستان‌ها و تصویرگری های خوبش برنده‌ی کلی جایزه هم شده است. سال ۲۰۰۴ برای «برادر بزرگ من موریس» به او مدال نقره‌ی جایزه‌ی «اسمارتیز نستله» را دادند. خانم پیشون  سال ۲۰۱۱ برنده‌ی جایزه رولد دال برای کتاب‌های طنز کودکان شد. سال ۲۰۱۲ جایزه‌ی کتاب کودک «واتراستون» را هم برای بهترین کتاب‌های تخیلی برای ۵-۱۲ ساله‌ها به او دادند، او همین سال برنده‌ی جایزه‌ی «خانه قرمز» برای کتاب‌های کودکان هم شد. سال ۲۰۱۳ هم جایزه‌ی «بلوپیتر» برای بهترین داستان به او تعلق گرفت.

خانم لیز پیشون این روزها همراه همسر و سه فرزندش در برایتون زندگی می‌کند و حتما دارد فکر می‌کند تام گیتس در داستان بعدیش قرار است چه آتشی بسوزاند!

تام گیتس به ایران آمد

تام گیتس به کلی کشور در دنیا سفر کرده و دوست‌های خوبی پیدا کرده است. بچه‌هایی که اسمشان را با خط قشنگ مرتب اول کتابشان نوشته‌اند تا معلوم شود این یکی کتاب تام گیتس دوست چه کسی است.

تام گیتس را در ایران هم چندتا مترجم خوش ذوق ترجمه کرده‌اند و چند تا انتشارات دوست داشتنی که بچه برایشان خیلی خیلی مهم هستند منتشر کرده‌اند تا بچه های ایران هم یک دوست بامزه و عجیب غریب داشته باشند که حسابی بخنداندشان. انتشارات هوپا از سال ۱۳۹۴ این مجموعه کتاب را منتشر کرده است. آقای «بهرنگ رجبی» مترجم جوان و خوش قلم ایرانی، مجموعه تام گیتس را برای این انتشارات منتشر کرده است.

بخش کودکان انتشارات افق هم تام گیتس را با ترجمه‌ی دوست داشتنی خانم «آتوسا صالحی» روانه‌‌ی بازار کتاب ایران کرده است. فایل پی دی اف (pdf) این کتاب دوست داشتنی و جذاب را می‌توانید در همین صفحه خرید و دانلود کنید. شنیدن کتاب صوتی تام گیتس را هم از ذهنتان بیرون کنید. همه‌ی حال خوب این کتاب دیدن نقاشی‌های تام گیتس است. تا حالا دیده‌اید نقاشی نسخه‌ی صوتی داشته باشد؟

بخشی از کتاب همه چیز عالی است (یک جورهایی)

دو تا کلمه هستند که معمولا هیچ وقت نمی‌توانم آن‌ها را کنار هم بیاروم. خوشحال و تکلیف.

اما خیلی عجیب است چون آقای فورلرمن تکلیفی را به‌مان می‌دهد که بهترین تکلیف تمام عمرم است.

ما باید جلد کتاب طراحی جدیدمان را، هرجوری که دل‌مان می‌خواهد، تزیین کنیم.

دیگر نمی‌توانم صبر کنم!

بی معطلی شروع می‌کنم به نقاشی کردن...

اما آقای فولر بهم می‌گوید: «ایست!»

«تکلیف رو باید توی خونه انجام بدی، تام.» (حیف شد.)

آقای فولرمن روی هر میز چیزی می‌گذارد که بهش می‌گوید: «طبیعت بی‌جان شگفت‌انگیز.» (من بهش می‌گویم بشقاب میوه)

بچه‌های کلاس گروه گروه می‌شوند و هر گروه دور یک «طبیعت بی‌جان شگفت‌انگیز » جمع می‌شود.

آقای فولرمن می‌گوید که ما باید با دقت به هرکدام از آن میوه‌ها نگاه کنیم.

«بعد مدادتون رو بردارید و سعی کنید اون رو با نقاشی‌تون مجسم کنید.»

(جوری که انگار زنده است یا همچین چیزی.)

دارم سعی می‌کنم به حرف‌های آقای فولرمن گوش کنم اما نورمن (که کنار من می‌نشیند) بدجوری«وول» می‌خورد.

نورمن فکر می‌کند خیلی بامزه است که یک آناناس را روی سرش بگذارد و مثل خنگول‌ها ادا و اطوار در بیاورد. که واقعا بامزه است.

بعدش مارک کلامپ می‌گوید او دارد توی سیب یک کرم واقعی می‌بیند.

جولیا مورتون هم هیچ چیزی نمی‌بیند چون سولمون نردبون جلویش نشسته است. برای همین سولمون از جایش بلند می‌شود و می‌خورد به لروی لویس و ظرف رنگ توی دستش پخش می‌شود روی میز و چند لکه رنگ هم می‎‌ریزد روی کتاب من (که یک ذره حرصم را در می‌آورد.)

آقای فولرمن یکی از آن نگاه‌های «معلوم است اینجا چه خبره؟» را به ما می‌اندازد و سعی می‎‌کند با یک چشم‌غره اوضاع را روبه راه کند.

او همان‌طور که دارد خرابکاری‌ها را تمیز می‌کند از ما می‌خواهد برویم «کنار!» (البته قسمتی از خرابکاری‌ها را)

شاید بتوانم از لکه‌های رنگ یک چیز خوب در بیاورم.

دوباره برمی‌گردم سر وقت طبیعت بی جان....

نورمن دارد انگورها را می‌خورد. برای همین دستش را هم می‌کشم (به عنوان مدرک)

طبیعت بی‌جان من خوب می‌شود؛ یعنی برای شروع بدک نیست.

موقع طراحی لیموها ایده‌ی جدیدی به ذهنم می‌رسد که بدم نمی‌آید آن‌را هم امتحان کنم.

وقتی آقای فولرمن حواسش نیست یک طبیعت بی‌جان اضافه هم می‌کشم.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
pdf
حجم
49.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهلیز پیشون
مترجمآتوسا صالحی
ناشرنشر افق
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Every thing's Amazing sort of
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۹/۱۳
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
120,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
pdf
۴۹.۰۰ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.7
از 5
براساس رأی 191 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
6 ٪
3
ستاره
4 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
3 ٪
120 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

هر کی دوست داره کتاب های تام گیتس رایگان بشه لایک کنه . تا فیدیبو ببینه 😄

5

به قول تام گیتس حرف نداره

5

عالی

5

پولی کاش رایگان بود

5

تین منظورم این!!!!!!!

5

همان طور که می دانید ،وضعیت کشورمان در مو قعیت ناجوری است. رایگان کن تادراین موقعیت نهایت استفاده را ببریم.

5

بهترین کتاب برای نوجوانان خوشبختانه جلد های زیادی اومده و فعلا سرگرمیم ولی خیلی باحال میخوام از فیدیبو تشکر کنم ولی اگه رایگان بود بیشتر تشکر میکردم تازه تعداد بیشتری برنامه رو دانلود میکردن ولی بازم ممنون ?

5

تام گیتس ای کاش واقعیت داشتی. من یک نفری رو میشناسم که اونقدر رو اعصاب است که خود مارکوس ملدرو است.یه نفری رو هم میشناسم عین مارک کلامپ ۲ سگ و ۱ گربه دارد!?

5

اگه رایگان بود مهشر بود لطفا نسخه های دیگرش هم بذارید

5

این کتاب فوق العاده بود و من واقعا فهمیدم نسبت به بقیه جلد های تام گیتس بهتره و مشکلی که توی تام گیتس بهانه های باحال بود توی این تام گیتس کاملا برطرف شده بود

نمایش 110 نقد دیگر
4.7
(191)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
92,500
٪50
46,250
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه تام گیتس
شامل 14 عنوان کتاب
مجموعه تام گیتس، همه چیز عالی است یک جورهایی جلد 3
٪50
مجموعه تام گیتس، همه چیز عالی است یک جورهایی جلد 3
جلد سوم
نشر افق
4.7
(191)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
92,500
٪50
46,250
تومان