0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عقده ی مادر و روابط زن و مرد، روان شناسی کهن الگویی انسان امروز

معرفی، خرید و دانلود کتاب عقده ی مادر و روابط زن و مرد، روان شناسی کهن الگویی انسان امروز

درباره عقده ی مادر و روابط زن و مرد، روان شناسی کهن الگویی انسان امروز

«در سراسر تاریخ، قوانین، آداب و رسوم و پیمان‌ها رابطه‌ی مرد را با زن و همچنین رابطه‌ی مرد را با زنانگی خودش تنظیم کرده‌اند؛ اما تنها در دوران اخیر است که انسان توانسته در مسیر دگرگونی‌های اجتماعی، گامی بسیار بزرگ بردارد و در این‌گونه امور، دست به تصمیم‌گیری‌های شخصی بزند؛ این آزادی همان اندازه جدید و تازه است مه دنیای مدرن ما، ازاین‌رو خواستار آگاهی ویژه‌ای است که درگذشته هرگز مطرح نبوده است.» این جملات آغازین کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز است. کتابی که رابرت جانسون نوشته است و در آن مسئله‌ای جالب در روانشناسی مردان را روایت کرده است.

‌درباره‌ی کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز اثر رابرت جانسون

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روانشناسی کهن‌الگویی انسان امروز با عنوان اصلی «lying wuth the heavenly woman» اولین بار سال 1995 در آمریکا منتشر شد. این کتاب روانشناسی به مسائل روان‌شناختی مردان در پیوند با هویت زنانه در طول تاریخ پرداخته است. تورج رضا بنی‌صدر مترجمی است که این کتاب را به فارسی برگردانده و البته تحقیقات و پژوهش‌های خود را هم در آن منعکس کرده است. بخش‌هایی که ایشان به کتاب اضافه کرده‌اند در کروشه قرارگرفته و از متن اصلی جداشده است.

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد توانسته است نظرات زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کند و تاکنون به چندین زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد با پیشگفتار مترجم بر چاپ‌های مختلف آغازشده است. در ادامه واژه‌نامه‌ای آمده است که در آن درباره‌ی واژه‌های خاص به‌کاررفته در کتاب مانند کهن‌الگو، سایه، پرسونا و ... توضیحاتی آمده است. خواندن این بخش به دریافت محتوای کتاب کمک زیادی خواهد کرد. در ادامه محتوای اصلی کتاب آمده است که عنوان بخش‌های مختلف آن به شرح زیر است:

درآمدی بر زنانگی در زندگی مرد

فصل اول: عناصر زنانه

مادر

عقده‌ی مادر

کهن‌‎الگوی مادر

خواهر

آنیما (زن درون)

همسر

دختر

سوفیا

هیترا (hetaira)

دوستی

روابط همواِروتیک

فصل دوم: آلودگی‌های عناصر زنانه

به هم آمیختن مادر با سایر شکل‌های زنانه

آلودگی‌های عقده‌ی مادر

آلودگی‎‌های کهن‌الگوی مادر

آلودگی‌های آنیما

آلودگی‌های همسر

در پایان کتاب نیز بخشی تحت عنوان آخرین سخن آمده است که در آن اهداف کتاب توضیح داده‌شده است.

‌درباره‌ی رابرت جانسون نویسنده‌ی کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز

رابرت جانسون، روانشناس آمریکایی پیرو مکتب یونگ متولد سال 1921 در آمریکا است. او در دوران کودکی تصادفی را از سر گذراند که باعث شد یکی از پاهایش را از دست بدهد. این پیشامد بعدها باعث شد او به مسائل مربوط به معنویت علاقه‌مند شود و در این موضوعات پژوهش کند. او در کلاس‌های روانشناسی مختلفی در زوریخ شرکت کرده و تحت نظر روانشناسان تحلیلی‌ای مانند کارل گوستاو یونگ و یولانده یاکوبی (jolande jacobi) کارکرده است. او ضمناً با روانشناسی فرویدی نیز آشنا است. او حتی در معابد هندی یک سری آموزش‌ها در زمینه‌ی ذن و مطالب مربوط به آن دیده است.

رابرت جانسون سال 2002 به خاطر سال‌ها تلاش دکترای افتخاری دریافت کرد. او آثار زیادی در کارنامه دارد که از میان آن‌ها می‌توان به «او: درک روانشناسی مردانه»، «او، درک روانشناسی زنانه»، «ما، شناخت روان‌شناختی عشق رمانتیک»، «تحول، درک سه سطح از آگاهی مردانه»، «زنانگی گمشده و بازیابی مجدد»، «دنیای طلایی» و «راهی برای رسیدن به خوشبختی واقعی» را نام برد. تاکنون بیش از 5 میلیون نسخه از کتاب‌های او در سراسر جهان فروخته‌شده است.

ترجمه‌ی کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز به فارسی

 کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد یکی از کتاب‌های بسیار مهم روانشناسی است. تورج رضا بنی‌صدر اولین بار سال 89 این کتاب را به فارسی برگرداند. سال 94 در چاپ سوم این کتاب مترجم بازبینی‌های زیادی را روی اثر انجام داده و آن را به نسخه‌ای کامل‌تر تبدیل کرده است. سال 98 چاپ پنجم این کتاب به بازار آمد.

انتشارات لیوسا کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز را با ترجمه‌ی تورج رضا بنی‌صدر عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

چرا باید کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز را خواند؟

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد کتاب بسیار ارزشمندی است. این کتاب نکات زیادی دارد که می‌تواند به خوانندگانش بیاموزد. روانشناسان و روانکاوان می‌توانند این کتاب را در کنار سایر منابع خود برای کمک به مراجعینشان به کار ببندند. تورج رضا بنی‌صدر در پیشگفتار این کتاب درباره‌ی آن گفته است: «هنگام کار روی این اثر، لایه به لایه به درون خود فرورفتم و نشانه‌های آن را در خود بازیافتم؛ یک سفر درونی پررنج که می‌توان آن را با درد زایمان مقایسه کرد. امید است در فرآیند این سفر برای هریک از ما به جبران رنج سفر، تولدی دوباره صورت پذیرد و بتوانیم برخی از گره‌های روان خود را بازگشاییم و روابط خود را با خویش و انسان‌هایی که دوستشان داریم بازسازی کنیم.»

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 160 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 8 روز بخوانید.

کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب عقده‌ی مادر و روابط زن و مرد؛ روان‌شناسی کهن‌الگویی انسان امروز اثر رابرت جانسون بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
923.۲۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهرابرت جانسون
مترجم تورج رضا بنی صدر
ناشرانتشارات لیوسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۴/۱۲/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۲۳.۲۴ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 35 مخاطب
5
ستاره
60 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
5 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

این کتاب را سه بار پشت سر هم خواندم و در حال حفظ کردنش هستم. نویسنده تلاش می‌کند بگوید مشکلات ما از «چه چیزی» نیست بلکه از «چه کسی» است. مخصوصا رابطه مریض مرد با مادر، همسر و دختر را بررسی می‌کند. دو کهن الگوی «هتیرا» و «سوفیا» (الهه خرد) را هم بررسی می‌کند. دکتر یونگ می‌گوید دو سن ۲۱ سالگی و ۴۵ سالگی بیشترین مشکلات را برای انسان ایجاد می‌کند. ترجمه کتاب و تفسیرها عالی و بی نظیر است. مثال های ایرانی هم زده می‌شود؛ مانند «بچه حلال زاده به دائی اش می‌رود»، که از فرهنگ خواهر-برادری باستان مانده است. این کتاب را باید تمام اهالی علوم انسانی و مخصوصا نویسندگان و منتقدان بخوانند. هر چه از این کتاب تعریف کنم، کم است.

4

به نظرم کتاب خیلی خوبی بود ولی چیزی که من دنبالش بودم نبود من دنبال منبعی بودم که نشانه های دقیق عقده ی مثبت مادر رو شرح بده و راه خلاصی ازین عقده رو هم معرفی کنه که همچین چیزی درین کتاب پیدا نکردم ولی اطلاعات خیلی جالبی داشت و ترجمه هم عالی بود

4

کتاب انواع مردان تالیف جان شیندا بولن و کهن الگوهای درون زنان از همین نویسنده

5

از دوستان محترم خواهش میکنم اگر کسی مرجع دیگری راجب مطالب بسیار خوب این کتاب میشناسه معرفی کنه...

5

بسیار کتاب مفید و کاربردی. به قول نویسنده ام الامراض روانی ما، عقده مادره. امیدوارم بتونیم اژدهای عقده مادر را شکست بدیم.

5

کتابایی که سهیل رضایی پیشنهاد خواندن میکنه واقعا ارزشمندن و به درذ بخورن ترجمه تورج رضا بنی صدرم ترجمه خوبیه

5

عقده مادر، عقده ای که اکثرا اونو نمیشناسیم و همینطور بیشترین تاثیر رو روی زندگی مون داره میذاره.

4

مبحث عقده مادر و سایر مباحث یونگ همه ارزش خوندن و گوش دادن رو دارند

5

یه کتاب شاهکار که هر انسانی بخواد به خودآگاهی و شناخت عمیق خود برسه باید بخونه

4

متنش سنگین و غیر روان است و کتاب رو بدون اطلاعات جانبی نمیشه متوجه شد.

نمایش 7 نقد دیگر
4.3
(35)
25,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عقده ی مادر و روابط زن و مرد، روان شناسی کهن الگویی انسان امروز
عقده ی مادر و روابط زن و مرد، روان شناسی کهن الگویی انسان امروز
رابرت جانسون
انتشارات لیوسا
4.3
(35)
25,000
تومان