0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی نزیسته ات را زندگی کن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن

درباره زندگی نزیسته ات را زندگی کن

گاهی اوقات که به زندگی گذشته‌مان نگاه می‌کنیم به خودمان می‌گویم که کاش مسیر دیگری را انتخاب می‌کردیم و راه دیگری را می‌رفتیم. در این صورت سرنوشتمان متفاوت می‌شد و اتفاقات دیگری را تجربه می‌کردیم. بازگشت به گذشته کاری امکان‌ناپذیر است  و فکر کردن به آن می‌تواند ما را دچار افسردگی کند. اما شاید بتوانیم کارهایی را دوست داشتیم در گذشته تجربه کنیم، بالاخره انجام دهیم. کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن : آزاد شدن از زندان‌های تکرار و روزمرگی بعد از دهه سوم زندگی، راهکارها و توصیه‌هایی را پیش پای ما می‌گذارد تا با اتکا به آن‌ها بتوانیم خواسته‌های دوران جوانی خودمان را تحقق ببخشیم و در نیمه دوم عمر خود احساس رضایت کنیم. این کتاب توانسته است به لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های روزنامه نیویورک تایمز راه پیدا کند.

درباره کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن، اثری برای آشکارسازی استعدادهای نهفته

هنگامی که وارد دوران میانسالی می‌شویم احساس می‌کنیم که زمان با سرعت بیشتری سپری می‌شود، همه ما در نیمه اول عمرمان به دنبال پیشرفت و تثبیت جایگاه خود در کسب و کارمان هستیم. اما هنگامی که وارد دوران میانسالی می‌شویم احساس می‌کنیم که به تکرار و روزمرگی دچار شده‌ایم و مسیر زندگی‌مان تک بعدی است، ممکن است ازدواج نکرده باشیم و به نظرمان عشق در زندگی‌مان غایب باشد، حتی نمی‌توانیم فکر آزاد و تجسم خلاق داشته باشیم. برخی اعتقاد دارند که فرهنگ زندگی در دنیای مدرن، تجربه چنین وضعیتی را اجتناب‌ناپذیر کرده است ، گویی امکانات جدید زندگی ما را  ملال آور می‌کند . اما کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن اثر رابرت الکس جانسون  به طور خلاصه به ما می‌گوید که امکان غلبه بر این شرایط بیرونی وجود دارد.

با خواندن کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن می‌توانیم از زندانی که دور خودمان ساخته شده است رهایی پیدا کنیم و به سوی زندگی رضایت‌مندانه برویم. همان‌طور که می‌دانید با افزایش سن نسبت به محدودیت‌های خود شناخت بیشتری پیدا می‌کنیم هر چند چنین درکی ممکن است ناامید کننده باشد اما می‌تواند به ما ذهنیتی واقع گرایانه بدهد. شناخت توانایی‌ها و محدودیت‌ها گام نخست برای دستیابی به اهدافمان خواهد بود.

کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن، بر پایه این باور نوشته شده است که اگر در جوانی به ماهیت استعدادهای خود پی نبریم، این استعدادهای کشف نشده در میان‌سالی گریبان‌گیر ما می‌شوند و به دلیل آن‌که برای شکوفایی هر چه بیشتر آن‌ها تلاش نکرده‌ایم، به افسردگی و ناراحتی دچار خواهیم شد. این اثر به ما یاد می‌دهد تا استعدادهای خودمان را بشناسیم و آن‌ها را در زندگی‌مان به کار بگیریم. این کتاب از 10 فصل مختلف و یک ضمیمه تشکیل شده است که به طور مرحله‌ای به ما کمک می‌کند تا زندگی بهتری را تجربه کنیم. به عنوان مثال فصل میانسالی و کسب تمامیت بیشتر به چالش‌ها و فرصت‌های ما در این دوره اشاره می‌کند و می‌توانیم با شرایط روحی خود در این دوره آشنا شویم. یکی دیگر از فصل‌های کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن، وحدت بخشیدن به اضداد زندگی نام دارد. همان‌طور که می‌دانید همه ما در زندگی خود با تصمیم‌ها و دورایی‌های مواجه می‌شویم که تنها می‌توانیم یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم. با خواندن فصل فوق یاد می‌گیریم که چگونه این تضاد و تعارض‌ها را کاهش دهیم.

درباره رابرت جانسون خالق کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن

رابرت الکس جانسون، روان شناس تحلیلی و روان درمانگری یونگی  در 26 می سال 1921 در شهر پورتلند ایالت اورگن دیده به جهان گشود. با به اتمام رسیدن دوران دبیرستان، او برای ادامه تحصیل به دانشگاه‌های اورگن و استنفورد رفت. هنگامی که رابرت 24 ساله بود برای آموزش بیشتر به نزد یک معلم روحانی هندی که جیدو کریشنامورتی نام داشت، به ایالت کالیفرنیا رفت. پس از طی این دوره معنوی، ارتباط جانسون با موسسه موسسه کارل یونگ افزایش پیدا کرد و به همین منظور او به زوریخ سوئیس رفت . او روان‌شناسی تحلیلی را با فریتز کانکل و تونی سامسن به پایان رساند.

از رابرت جانسون آثار بسیار زیادی در زمینه روان‌شناسی یونگی باقی مانده است، رابرت نهایتا در 12 سپتامبر سال 2018 در سن 97 سالگی در شهر سن دیگو ایالت کالیفرنیا درگذشت.

کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن در سال 2007 توسط این نویسنده و با همکاری دوست قدیمی‌اش ، دکتر جری ام رال نوشته شده است. این کتاب به علت تجربه استقبال بی سابقه در دنیای انگلیسی زبان خیلی زود به دیگر زبان‌های زنده ترجمه شد. ترجمه فارسی این اثر در سال 1389 و به وسیله خانم سیمین موحد توسط بنیاد فرهنگ زندگی به فارسی ترجمه شده است. کتاب فوق ترجمه راحت و روانی دارد و علاوه بر این به متن اصلی نیز وفادار است.

درباره روان‌شناسی یونگی

روان‌شناسی تحلیلی یا روان‌شناسی یونگی، توسط کارل گوستاو یونگ پایه‌گذاری شد، این اصطلاح به منظوذ متمایز ساختن متد فوق از روان‌کاوی فروید و روان‌شناسی فردی آدلر به کار می‌رود.

روان‌شناسی تحلیلی بر روی نمادها، ارزش‌های فلسفی و کهن‌الگوها تاکید می‌کند. در این روان‌شناسی علاوه بر ناخودآگاه و خودآگاه شخصی، ناخودآگاه و خودآگاه جمع نیز وجود دارد، خودآگاه جمعی همان جهان‌بینی در حال حاضر یا روح زمانه است و ناخودآگاهی جمعی به غرایز و اشکال موروثی ادراک ربط دارد که در طول زندگی فرد به وجود نیامده‌اند بلکه وجه مشخص گروه کاملی از یک جامعه است. کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن بر پایه روان شناسی یونگی نوشته شده است و در آن تعدادی از کهن الگوها معرفی شده‌اند.

کهن‌الگوها در روان‌شناسی تحلیلی آن دسته از اشکال ادراک و دریافت هستند که به یک جمع به ارث رسیده است. کهن الگوها را می‌توان عناصر فاسدنشدنی ناخودآگاه جمعی انسان‌ها دانست، این عناصر روانی با غرایز انسانی همزیستی قابل توجهی دارند. برای درک کهن الگوها  لازم است که به سراغ اساطیر، مذهب و رویاهای افراد برویم. به بور یونگ کهن‌الگوها انگاره‌ها و تصاویری جهانی و باستانی محسوب می‌شوند که وقتی به خودآگاه انسان‌ها می‌رسند خودشان را نشان می‌دهند. کهن الگوها را می‌توان حالتی از درک و دریافت دانست در صورتی که غرایز یک حالت وجودی هستند.

خواندن کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن برای چه افرادی مناسب است؟

اگر قصد دارید تا زندگی رضایت‌بخش و بهتری را در دوران میانسالی خود تجربه کنید، خواندن کتاب زندگی نزیسته‌ ات را تجربه کن برایتان مناسب خواهد بود، این کتاب با وجود آن‌که در حوزه توسعه فردی نوشته شده است، رویکرد و نگاه علمی معتبری دارد. علاوه بر این، اگر روان‌شناسی یونگی را دوست دارید، خواندن این اثر رابرت جانسون را به شما توصیه می‌کنیم. اگر یک ساعت از روز را به خواندن ان کتاب اختصاص دهیم، ظرف 6 روز خواندن آن به پایان خواهد رسید.

پس از به پایان رسیدن این کتاب به شما توصیه می‌کنیم که کتاب مثبت فکر نکنید اثر گابریله اوتینگن را مطالعه کنید، این اثر به شما کمک می‌کند تا دیدگاهی واقع‌گرایانه به زندگی خود داشته باشیید.

چنانچه با مطالعه کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن به روان‌شناسی تحلیلی و یونگی علاقه‌مند شده‌اید خواندن کتاب زنانی که با گرگ ها می‌دوند نیز برایتان جذاب خواهد بود. این کتاب نگرش جدیدی در رابطه با روان‌شناسی به شما می‌دهد. به باور کلاریسا پینکولا استس، روان‌شناسی به دانشی مردانه تبدیل شده است، او در این کتاب چنین نگرش مردانه‌ای را به چالش می‌کشد.

در بخشی از کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن می‌خوانیم:

همه افراد و نهادهایی را می شناسیم که با ظرافت و زیبایی پیر نمی شوند. بعضی ها شوروشوق جوانی را با آنچه که جامعه ما مسئولیت می نامد جایگزین می کنند و ارتجاعیتدافعی و خشک می شوند و رابطه شان با روح خلاق جوان ابدی قطع می شود. بسیاری از سالخوردگان افسرده و عیب جو می شوند و به جای بسط دادن خویشتن و انجام این وظیفه اساسی نیمه دوم عمر مدام حسرت گذشته را می خورند. انرژی پوثر غریزی ای درما هست که با بالا رقتن سن‌مان باید آن را فرا بخوانیم و پرورش دهیم. ما بدون حضور دائمی جوان ابدی از نظر اخلاقی خشک متعصب و قضاوت کننده و مستبد می شویم و به قاعده و ساختار و امنیت می چسبیم.

اما با زنان یا مردانی که تحت سلطه جوان ابدی هستند هم آشناييم. هر چند این امر در نیمه اول عمرمتداول تر است.

درتمام پوثرها و پوئلاها وجود دارند و انرژی آن ها اغلب اوقات در دوره دوستی زن و مرد خوشایند است. مرد یا زنی سرزنده سرگرم کننده و پیش بینی ناپذیر به نظر می رسد. زندگی در حضور جوان آبدی هرگز کسل کننده نیست. اما به محض اینکه چنین فردی خودش را به رابطه ای متعهد کند. مقدار بیش از حد این انرژی قدرتمند میتواند زیان با و خطرناک به نظر برسد. این پوئرها و پوئلاها هرگز متعهد نمی شوند. زیرا می ترسند که آزادی شان محدود شود. آن ها در شرایط فشار روحی مثل بچه ها می شوند و می خواهند تروخشک شان کنند. افراد تحت سلطه کهن الگوی جوان ابدی در نیمه دوم عمر ممکن است نیختگی و خودشیفتگی از خودشان نشان دهند و از پشت سر گذاشتن گذشته و کنار گذاشتن هویت های موقتی که در دوره جوانی کسب کرده اند عاجز باشند، واضح است که سن تقویمی الزاما با پختگی یکی نیست.

سال ها پیش زن بیوه ای به من مراجعه کرد و گفت نمی داند ازبین دو خواستگارش کدام را انتخاب کند. وقتی اولین خواستگار را توصیف می کرد گفت که در اولین روز ملاقات شان او را به تماشای بازی سنجاب ها در پارک برده است.

 همین برایم کافی بود تا او را در ذهنم مجسم کنم و فوری توانستم حضور قدرتمند پوئر(جوان ابدی) را تشخیص دهم.

خواستگار دوم بانکدار متمولی بود که مثل صخره محکم و قابل اطمینان بود. اما کمی خسته کننده و کسالت بار بود. او با کدام شان باید ازدواج می کرد؟

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۷۴ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسنده جری ام رال
نویسنده دومرابرت جانسون
مترجمسیمین موحد
ناشربنیاد فرهنگ زندگی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Living your unlived life: coping with unrealized dreams and fulfilling your purpose in the second ha
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۴/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
61,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۷۴ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

خوندن فقط کتابای یونگین، آدمو فس میکنه، اگر بی توجهی کنیم که بخشی از ما می خواهد پرواز کند. پس کتاب هایی هم باید خوند که پرواز را هدف قرار می دهد. کتابایی نظیر جاناتان مرغ دریایی، کتابای اشو، کتاب ۴ اثر نوشته ی اسکاول شین و ... برای پرواز عالیه

5

به توصیه یک روانشناس این کتاب و خریداری کردم ، علاوه بر اینکه باشما همدردی می‌کنه ، یاد آوری می‌کنه زندگی نزیسته مختص تو نیست و به شما راهکار میده .

5

برای افرادی که بخشی از زندگی رو گذروندن خوندش خیلی کمک می کنه.... آدم بعضی موقع ها نیاز داره بشنوه که دیر نیست

5

کتاب خوبیه واقعا ، من دوبار گوش کردم و واقعا جالب بود برام

5

برای بعد از ۴۰ سالگی مطالعه این کتاب واجبه

4

برای ۲۵سال به بالاها توصیه میشه بنظرم

4

من این کتاب خوندم، به نظرم ارزش خوندن رو داره

4.3
(18)
67,000
٪30
46,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی نزیسته ات را زندگی کن
٪30
زندگی نزیسته ات را زندگی کن
جری ام رال
بنیاد فرهنگ زندگی
4.3
(18)
67,000
٪30
46,900
تومان