0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مشروطه ناکام

معرفی، خرید و دانلود کتاب مشروطه ناکام

تاملی در رویارویی ایرانیان با چهره ژانوسی تجدد
نویسنده:
مهدی رهبری
درباره مشروطه ناکام
بررسی ماهيت مشروطه‌خواهی در ايران، بدون تحليل ماهيت ساختارهای سياسی، فكری، اجتماعی و اقتصادی عصر قديم يا سنت و ماهيت «مدرنيته» غيرممكن است. با قائل شدن به اينكه ميان سنت و مدرنيته تعارض ماهوی وجود دارد، می‌بايست مدرنيته را مفهومی چندوجهی دانست كه با دو چهره متعارض ولی به‌هم پيوسته، سبب رويارويی‌های بزرگ حتی در جوامع غربی گشته است. درحالی كه چهره نخست مدرنيته بر بنيان‌های دموكراسی، آزادی، تساهل، نسبی‌گرايی، فردگرايی و كثرت‌گرايی قرار دارد، چهره دوم آن بر پيشرفت، برابری، عدالت، نظم، بوروكراسی، رفاه، قانون، امنيت، جمع‌گرايی، تكنولوژی، وحدت، ناسيوناليسم و دولت‌محوری تأكيد می‌نمايد. در جريان مشروطه‌خواهی ايرانيان نيز برداشت‌های متفاوتی از مدرنيته باتوجه به دو وجه يادشده صورت پذيرفت كه آشكاركننده ماهيت آن می‌باشد. اين جريان در دوره‌های مختلف و در چهار گفتمان اصلاحات، ترقی، توسعه و انقلابی به‌منظور توسعه‌يافتگی و رفع عقب‌ماندگی پی‌گيری شد كه همگی ناكام ماندند. ماهيت مشروطه‌خواهی در ايران، در هريك از گفتمان‌های فوق، و علل ناكامی آنها مسائلی است كه با بهره‌گيری از دو روش هرمنوتيكی و گفتمانی در اين اثر بررسی شده‌اند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
448 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۵۶:۰۰
نویسندهمهدی رهبری
ناشرانتشارات کویر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۳/۰۶/۰۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
49,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۸ مگابایت
۴۴۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
25 ٪
4
ستاره
50 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبیه. مرحوم مهدی رهبری استاد دانشگاه مازندران بودند و مطالعات زیادی در زمینه علوم سیاسی داشتند . البته این کتاب بیشتر نگاهی تاریخی به وقایع مشروطه دارد . با این حال در کنار کتاب مشروطه ایرانی آجودانی از بهترین کتاب های تخصصی در حوزه مشروطیت است. مرحوم رهبری کتابی در مورد آثار صادق هدایت هم نوشتند و جالب است بدانید مرگی مشابه هدایت داشتند.

4

خواهشا از این مدل کتابها و تاریخ بیشتر بذارید. این کتاب انقدر ایران و مردم دوران مشروطه رو قشنگ و علمی و با جزئیات توصیف کرده حیفه خونده نشه. وقتی این کتاب و تحلیلهاشو میخونی میفهمی ما هنوز بعد از ۱۲۰ سال از انقلاب مشروطه هیچ تغییری نکردیم و تقریبا همونیم و عقبگرد کردیم

3.8
(4)
29,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مشروطه ناکام
مشروطه ناکام
تاملی در رویارویی ایرانیان با چهره ژانوسی تجدد
انتشارات کویر
3.8
(4)
29,400
تومان