0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
عربستان از درون

معرفی، خرید و دانلود کتاب عربستان از درون

(تاریخ جدید عربستان، پادشاهان، نهادهای دینی، لیبرال ها و افراطیون)
نویسنده:
رابرت لیسی
درباره عربستان از درون
عربستان از هر جهت کشوری مرموز است. از ریگ‌زارهایش گرفته که دریاهایی از طلای سیاه را در خود نهفته دارد تا ساکنانش که از یک‌سو گرانبها‌ترین خودروهای لوکس جهان را سوار می‌شوند و از سوی دیگر هنوز زنان‌شان را در چادر و نقاب‌های سیاه می‌پیچند. شاهزادگان سکولاری که سر در قصرهای طلایی ینگه دنیا دارند و روحانیون سلفی مسلک و متعصبی که هنوز گرد بودن کره زمین را باور ندارند. به همان میزان که به دلیل ارتباط دینی، تاریخ گذشته عربستان برای ما مأنوس و روشن است، تاریخ معاصر این کشور بر ما ایرانیان مجهول و ناشناخته مانده است. کم نیست مقالات و یا مطالبی که هر روزه اینجا و آنجا درباره عربستان می‌خوانیم و حاصلش یک سیاه‌نمایی غالبا حساب شده است. اما اگر عربستان این‌هایی بود که گفته می‌شود چطور توانسته طی یک قرن گذشته یکی از باثبات‌ترین کشورهای منطقه باشد. آن‌هم در منطقه‌ای که روزی نبوده شاهد جنگی، انقلابی، کودتایی و تهاجمی نباشد. از تهاجم بیگانگان گرفته تا کودتاهای نظامیان، تا انقلاب‌های مردمی موفق یا ناموفق. هرچه باشد این سرزمین مرموز در همسایگی ماست و از دیرباز ما با آن تماسی جغرافیایی، تاریخی، مذهبی و سیاسی داشته‌ایم. هرساله صدها هزار ایرانی به قصد زیارت و حج به این کشور سفر می‌کنند. از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون یک خصومت آشکار و پنهان بین عربستان و ایران شکل گرفت که همواره دردسرساز بوده است. از یک سو حاکمان سعودی از قدرت گرفتن ایران و یا تکرار تجربه شاه ایران در کشور‌شان بیمناک بودند و از سوی دیگر حاکمان ایران به سعودی‌ها نه به عنوان برادری دینی که به عنوان متحدی برای آمریکا و صدام و در نتیجه یک دشمن درجه دوم می‌نگریسته‌اند. ما با عربستان در قلمرو‌های مختلف ازجمله نفت، نفوذ منطقه ای، تعاملات بین‌المللی و کشمکش‌های مذهبی همواره مساله داشته‌ایم. به راستی علت این‌ها چیست و تاریخ معاصر عربستان چه چیزی را به ما نشان می‌دهد؟ از کجا می‌توان روایتی روشن و متقن درباره عربستان معاصر به‌دست آورد؟
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۲۹ مگابایت
تعداد صفحات
576 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۹:۱۲:۰۰
نویسندهرابرت لیسی
مترجممحمدعلی عسگری
ناشرانتشارات کویر
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Inside the Kingdom: kings, clerics, modernists, terrorists, and the struggle for Saudi Arabia
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۶/۰۳
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
89,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۲۹ مگابایت
۵۷۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.4
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
8 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
25 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

آخه این چه ترجمه عجیبیه که من خوندم ، با گوگل ترانسلیت ترجمه شده؟ ما در فیدیبو برای کتاب هزینه میکنیم که اثری بدون ایراد مطالعه کنیم نه خزعبلی مثل این کتاب به اصطلاح ترجمه شده. این کتاب پر از ایرادهای بچه گانه و ناشیانه در ترجمه است و عملا کتاب را غیر قابل مطالعه کرده است ، برای مترجم، ناشر و فیدیبو متاسفم.

1

اصلن به درستی ترجمه نشده . برای مثال نویسنده کتاب در چاپ انگلیسی و در مقدمه از مشاهدات چهار سال زندگی خود در عربستان سعودی می نویسد که مترجم هر چه دلش میخواد نوشته : شاهزادگان سعودی در لباسهای سنتی خود ....که تغییر داده شده به : شاهزادگان سعودی در لباسهای غربی ! و ... خیلی های دیگه .

5

کتاب بسیار جالب و جذابیست و راوی تلاش کرده مانع سانسور های حکومتی شود. برای شناخت کشور و جامعه عربستان یکی از بهترین کتاب‌هاست

5

خود کتاب اثر ارزشمندی است، اما ترجمه کتاب بسیار ضعیف و پر از سانسور هست. اما اصولا خواندن کتاب رو به همه توصیه می کنم

4

روایت جذاب و گیراست. اما ترجمه فاقد کیفیت. حیف از این کتاب که اینجوری خراب شده

5

فوق العادست. از بحث هایی که در محور بنیادگرایی میکنه و تاریخ اسلام و مخصوصا شبه جزیره عربستان.

1

من یه ترجمه دیگه از این کتاب خوندم خیلی خوب بود این ترجمه را نخوندم

3.4
(12)
39,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عربستان از درون
عربستان از درون
(تاریخ جدید عربستان، پادشاهان، نهادهای دینی، لیبرال ها و افراطیون)
انتشارات کویر
3.4
(12)
39,500
تومان