0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی بیوه مارشال

کتاب صوتی
نویسنده:
درباره بیوه مارشال

«بیوه مارشال»، روایت تنهایی یک زن بیوه، پس از مرگ شوهرش است.

آنتوان چخوف در «بیوه مارشال» روایتگر، احساسات متضاد یک زن بعد از فوت همسرش است. این داستان کوتاه در طی مراسم یادبودی که هرساله مادام زاویاتوف برای شوهرش برگزار می‌کند جریان دارد، مراسمی که وقتی به گوشه و کنارش سرک می‌کشیم، شاهد بخشی از تاریخ مرد سالارانه‌‌ قرن نوزدهم روسیه هستیم.

ما در این داستان شنونده سبک منحصربه‌فرد چخوف یعنی نشاندن مفاهیم عمیق در دیالوگ‌های کوتاه هستیم. دیالوگ‌هایی که هرکدام نماینده‌ بخشی از فرهنگ و باور‌های مردم زمانه‌ خود است.

«بیوه مارشال»، تصویری پرجزئیات از جایی است که زنان پس از مرگ شوهرانشان باید به زندگی تحت سلطه خاطرات گذشته و انتظارات اجتماعی ادامه دهند. شخصیت زن در داستان، به عنوان بیوه‌ یک مارشال، نماد فشارهای اجتماعی و اخلاقی‌ای است که در آن زمان بر زنان تحمیل می‌شد. جامعه از بیوه‌ها انتظار داشت که پس از مرگ همسر، زندگی جدیدی آغاز نکنند و همچنان با احترام به گذشته زندگی کنند.


بخشی از داستان «بیوه مارشال» که با صدای فیروزه لطفی می‌شنوید:

«امروز هم مانند سال‌های قبل مراسم یادبود همسر عزیزم را برگزار کردم. همه همسایگان‌ام به این مراسم آمده بودند. آدم‌هایی ساده ولی پرسروصدا! اما بسیار پراحساسند. مجلس ناهار باشکوهی برای آنها تدارک دیدم اما مانند سال‌های قبل یک قطره شراب هم روی میز نگذاشتم. از زمانی که همسرم به خاطر زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی الکلی فوت کرد، نذر کرده‌ام چنین اعتدالی را در کل منطقه جاری کنم تا شاید کفاره‌ای برای گناهان او باشد...»


زنان، این نیمی از جمعیت جهان، که بسته به اینکه فرهنگ زمانه در چه اوضاعی به سر ببرد، احساس خوشبختی‌شان کم یا زیاد می‌شود، هر یک داستان‌هایی ناگفته در دل دارند که اگر عیان شود، چه خنده‌ها و گریه‌ها و فریادها و آوازها که شنیده نخواهد شد؛ نوین کتاب در قالب مجموعه‌ای به نام «روایت آواهای سوپرانو» صدای لطیف و گاه حزن‌انگیز و گاه سرخوشانه جمعی از زنان تاریخ ایران و جهان را منتشر کرده است که داستان پیش رو، یکی از آنهاست.

داستان «بیوه مارشال» بخشی از مجموعه داستان‌های زنانه «روایت آواهای سوپرانو» است که هر یک به شکلی به موضوع زنان می‌پردازند. دبیری این مجموعه بر عهده حسین مسعودی آشتیانی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
15.۷۵ کیلوبایت
مدت زمان
۱۶:۲۳
نویسندهآنتوان چخوف
مترجم حسین مسعودی آشتیانی
راویفیروزه لطفی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۶/۲۱
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵.۷۵ کیلوبایت
۱۶:۲۳

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
اجرای روان 🎙️ (1)
گیرا 🧲 (1)
5
100 ٪
4
0 ٪
3
0 ٪
2
0 ٪
1
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩

خوانش خانم لطفی داستان رو جذاب تر کرده است

4.5
(2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
٪30
22,000
15,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بیوه مارشال
آنتوان چخوف
نوین کتاب
4.5
(2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
٪30
22,000
15,400
تومان