0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

کتاب صوتی
نویسندگان:
اریک اشمیت
،
هنری کیسینجر
و ...
درباره عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما

دنیایی که روزبه‌روز بیشتر به تسخیر هوش مصنوعی درمی‌آید

هنری کیسینجر، اریک امرسون اشمیت و دانیل هوتنلوچر سه تن از متفکران برجسته و اندیشمندان حوزه‌های مختلف، در کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما» گرد هم آمده‌اند تا به بررسی و تشریح پدیده‌ی هوش مصنوعی بپردازند. هنری کیسینجر، سیاستمدار، دیپلمات و مشاور ژئوپلیتیک آمریکایی است که به عنوان وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا و مشاور امنیت ملی آمریکا خدمت کرده است. وی در ۲۷ مه ۱۹۲۳ در آلمان به دنیا آمد. خانواده‌ی او یهودی بودند و به همین دلیل در سال ۱۹۳۸ از آلمان نازی به ایالات متحده‌ی آمریکا مهاجرت کردند. هنری کیسینجر در سال ۱۹۴۳ توانست تابعیت آمریکا را به دست بیاورد و پس از آن در ارتش این کشور خدمت کرده و در جنگ جهانی دوم حضور پیدا کرد. هنری کیسینجر پس از پایان جنگ در دانشگاه هاروارد به تحصیل پرداخت. او در سال ۱۹۵۴ مدرک دکتری خود را به دست آورد و از آن سال در دانشگاه هاروارد تدریس کرد و در طی سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۶۹ مدیر برنامه‌های مطالعات دفاعی شد. هنری کیسینجر در طی این سال‌ها در تعیین سیاست خارجی دولت‌های مختلفی نظیر دوایت دی.آیزنهاور و جان اف.کندی نقش داشت. اریک امرسون اشمیت، دیگر نویسنده‌ی کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما» یک شخصیت مشهور و محبوب در زمینه‌های مهندسی نرم‌افزار، فناوری، کارآفرینی و بشر دوست، اهل آمریکا است که بیش از همه با مدیریت اجرایی گوگل شناخته می‌شود. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ به عنوان مدیر اجرایی و رئیس گوگل خدمت کرد. در این دوره، گوگل از یک شرکت نوپا به یک انجمن جهانی در زمینه فناوری تبدیل شد. اریک اشمیت به همراه بنیان‌گذاران گوگل، یعنی سرگی برین و لری پیج، نقش بسیار مهمی در کنترل استراتژی‌های فنی و تجاری این شرکت داشت. دانیل هوتنلوچر، دیگر نویسنده‌ی این کتاب، متولد ۱۹۵۹، دانشمند علوم رایانه‌ای اهل آمریکا و رئیس کالج شوارتزمن در دانشگاه ام‌آی‌تی است. هوتنلوچر از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت آمازون بوده است. او بیست و چهار اختراع را در زمینه‌ی بینایی کامپیوتر به نام خود ثبت کرده است.


هوش مصنوعی چگونه تاریخ و هویت انسان را تغییر خواهد داد؟

هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر در کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما» از دنیایی نوشته‌اند که روزبه‌روز بیشتر به تسخیر هوش مصنوعی درمی‌آید و از دغدغه‌هایی که تصور آینده‌ی این دنیا برای انسان‌ها پدید می‌آورد. کتاب حاضر از پیامدهای مشارکت هوش مصنوعی با انسان در امور گوناگون و تأثیر حضور هرچه‌بیشتر هوش مصنوعی در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف و از آینده‌ی جهان و انسان در عصر غلبه‌ی هوش مصنوعی سخن می‌گوید. نویسندگان کتاب بر آن‌اند که هوش مصنوعی را به‌عنوان واقعیتی که انسان چاره‌ای جز پذیرش و کنار آمدن با آن ندارد بررسی و معرفی کنند و نیز نشان دهند که هوش مصنوعی چگونه واقعیت، درک و شناخت انسان از واقعیت و تعامل انسان با واقعیت را دگرگون و تاریخ و هویت آدمی را دستخوش تغییراتی بنیادین خواهد کرد.


بخشی از سوالات کتاب «عصر هوش مصنوعی»

- نوآوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سلامت، بیولوژی، فضا و فیزیک کوانتوم چطور به نظر می‌آیند؟

- «بهترین دوستان» مجهز به هوش مصنوعی، به‌ویژه برای کودکان، چه شکلی هستند؟

- جنگ‌های مجهز به هوش مصنوعی چگونه هستند؟

- آیا هوش مصنوعی جنبه‌هایی از واقعیت را درک می‌کند که انسان از درک‌اش عاجز است؟

- زمانی که هوش مصنوعی در ارزیابی و شکل دادن به کنش انسان مشارکت می‌کند، انسان چگونه تغییر می‌کند؟

- بنابراین انسان بودن به چه معناست؟


نسخه‌ی صوتی کتاب «عصر هوش مصنوعی و آینده‌ی انسانی ما»

نشر صوتی آوانامه با همکاری «گروه انتشاراتی ققنوس»، نسخه‌ی صوتی کتاب «عصر هوش مصنوعی» اثر «هنری کیسینجر، اریک اشمیت و دانیل هوتنلوچر» را با ترجمه‌ی «حمیدرضا بیژنی» و صدای «مجتبی حیدری» تولید و منتشر کرده است. شنیدن کتاب‌های «حیات ۳: انسان در عصر هوش مصنوعی»، «آینده‌ی انسان»، «فیزیک آینده» و «قفس شیشه‌ای» نیز می‌تواند برای علاقه‌مندان به مباحث این کتاب مفید و لذت‌بخش باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
470.۹۶ کیلوبایت
مدت زمان
۰۸:۲۱:۵۷
نویسندهاریک اشمیت
نویسنده دومهنری کیسینجر
نویسنده سومدنیل هاتنلوچر
مترجمحمیدرضا بیژنی
راویمجتبی حیدری
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۵/۱۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷۰.۹۶ کیلوبایت
۰۸:۲۱:۵۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
٪30
103,000
72,100
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
عصر هوش مصنوعی و آینده انسانی ما
اریک اشمیت
آوانامه
منتظر امتیاز
٪30
103,000
72,100
تومان