0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر حرف حساب زدن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی هنر حرف حساب زدن

پنجاه قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر
نویسنده:
آنتونی وستن
درباره هنر حرف حساب زدن

ما دوست داریم حرف حساب بزنیم و آدم حسابی بودن را، به حرف حسابی زدن مربوط می‌دانیم. اصلا تاکنون فردی را دیده‌اید که بگوید حرف‌هایش ناحساب است.

تلاش مستمر آدم‌ها برای حرف حساب زدن در راستای کسب یک دستاورد است؛ اینکه دیگران حرف‌ها و پیشنهادهای ما را بپذیرند و این پذیرش، منتهی به کسب قدرت اثرگذاری بر دیگران خواهد شد.

کتاب «هنر حرف حساب زدن؛ ۵۰ قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر» در این زمینه مدعی است. نویسنده، آنتونی وستن، می‌خواهد به شنونده کمک کند «تا اولا نظراتش معقول‌تر شوند و ثانیا آن دیدگاه‌ها را در قالب سخن مستدل بریزد.»

وستن، برای رسیدن به هدف خود در این اثر، ابتدا سراغ بحث درباره مفهوم استدلال می‌رود. او با تاکید بر اینکه استدلال را نباید به معنای مشاجره و دعوای کلامی با دیگران یا بیان پیش‌داوری قبلی به شکلی جدید، دانست؛ استدلال‌پردازی را «ارائه مجموعه‌ای از دلیل‌ها یا شواهد برای پشتیبانی از یک دیدگاه» می‌داند.

حرف حساب زدن، مستلزم استدلال است، زیرا «با استفاده از استدلال می‌توانیم بفهمیم کدام دیدگاه بهتر و کدام دیدگاه بدتر است.» و «استدلال وسیله‌ای برای تحقیق است.» در یک جمع‌بندی، استدلال یعنی «راهی برای آنکه درباره موضوعات مهم به دیدگاهی معقول و مستدل برسید و بتوانید از دیدگاه خودتان دفاع کنید.»

وستن در این اثر به توضیحِ بخش به بخشِ ۵۰ قاعده‌ای می‌پردازد که برای رسیدن به هدف، مطرح کرده است. برای نمونه در چهارمین قاعده حرف حساب زدن، می‌گوید: «از اصطلاحات انتزاعی، مبهم و کلی خودداری کنید. اگر بگویید ساعت‌ها زیر آفتاب پیاده‌روی کردیم، صدبرابر بهتر از این است که بگویید، آن دوره، دوره‌ای طولانی از تلاش طاقت‌فرسا بود.» و البته «مهمترین نکته این است: شفافیت، سادگی و کم‌شماری واژه‌ها.»

نسخه چاپی کتاب «هنر حرف حساب زدن، ۵۰ قاعده اساسی برای گفتن و شنیدن مستدل و موثر» را انتشارات اریش با ترجمه امیر حسین بهرام نژاد و ویرایش و بازنویس مهدی خسروانی چاپ کرده و نسخه صوتی آن، توسط انتشارات دیجیتال موج کتاب منتشر شده است. خوانش آن را دکتر محمد نظری و تدوین صوتی‎اش را بهزاد بهادر انجام داده است.

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
320.۰۲ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۰۴:۳۷
نویسندهآنتونی وستن
مترجمامیرحسین بهرام نژاد
راویمحمد نظری
ناشرانتشارات موج کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۳۲۰.۰۲ کیلوبایت
۰۴:۰۴:۳۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
60,000
٪50
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر حرف حساب زدن
٪50
هنر حرف حساب زدن
پنجاه قاعده اساسی برای گفتن و نوشتن مستدل و موثر
انتشارات موج کتاب
0
(بدون نظر)
60,000
٪50
30,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر