0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مارک دو پلو
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی مارک دو پلو

درباره مارک دو پلو

بعد از کتاب صوتی «مارک و پلو»، کتاب صوتی «مارک دو پلو» دومین سفرنامه‌ صوتی منصور ضابطیان است. اما چه مقصدهایی را قرار است در این سفر با منصور ضابطیان طی کنید؟ در این اثر صوتی شما با صدای نویسنده‌ آن همراه می‌شوید و به کشورهای کنیا، بلژیک، هلند، آلمان، چک، یونان، عراق، پرتغال و برزیل سفر می‌کنید و با فرهنگ و رسوم بسیار جذاب این مردم آشنا می‌شوید. ارتباط گرم ضابطیان با مردم مختلف جهان خاطرات شیرینی را از این سفر طولانی در ذهن شنونده و همسفر این کتاب می‌نشاند.


منصور ضابطیان در معرفی این کتاب، بعد از کتاب «مارک و پلو»، می‌نویسد:

«هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم نوشته‌هایم درباره‌ سفر تا این حد مورد اقبال عمومی قرار گیرد و باعث شود با انرژی بیشتری به تهیه و تدوین کتاب دیگری دست بزنم که مجموعه‌ای جدید‌تر است از سفرهایی که در دو سال گذشته رفته‌ام. سفرهایی به این سوی و آن سوی جهان که نمی‌دانم هدف واقعی‌اش چه بوده و چیست، اما این را می‌دانم که با سفر، مفهوم لذت از جهان هستی را بیشتر دریافته‌ام و احساس خوشبختی بیشتری کرده‌ام. این احساس خوشبختی به‌واسـطه‌ بخش خوشگذرانه‌ سفر نیسـت که در حضـر هم می‌توان خوش گذراند، اما احساس خوشبختی نکرد. این احساس تنها با تجربه‌ی سبک زندگی مردم جهان است که پدید می‌آید.»


در ادامه برشی از این کتاب را می‌خوانید:

«وارد اتوبوس که می‌شوم کاپیتان از دور دست تکان می‌دهد و به صندلی بغل دستی‌اش اشاره می‌کند. انگار یک دوست منتظر آمدن دوست دیگر است. می‌بینمش و مستقیم می‌روم و کنارش می‌نشینم. در تمام طول مسیر بر خودش لازم می‌داند قدم به قدم را برایم معرفی و تعریف کند. بین صحبت‌هایش از محل اقامتم می‌پرسد. پرینت ایمیل رزرو هتل را به او می‌دهم تا نشانی دقیق را نشانش داده باشم نگاهی به نشانی می‌اندازد و می‌گوید دقیقاً نمی‌داند باید کجا بروم اما گوشی تلفنش را بیرون می‌آورد و می‌گوید: «بذار از زنم بپرسم. اون همه آدرس‌ها رو می‌دونه!» و بعد شماره را می‌گیرد و شروع می‌کند به پرتغالی صحبت کردن. مکالمه که تمام می‌شود، اظهار ناامیدی می‌کند و می‌گوید زنش این خیابان را نمی‌شناخته. بعد کمی فکر می‌کند و به این نتیجه می‌رسد بهتر است شماره‌ خود هتل را بگیرد و از آن‌ها بپرسد. من سعی می‌کنم به او بگویم نیازی به این کارها نیست من خودم خیابان را پیدا می‌کنم و به این کار عادت دارم. راستش از اینکه او به خاطرم باید هزینه‌ تلفن بپردازد، معذبم اما برای تئودور کمک کردن به من انگار مهم‌تر از هزینه‌ تلفن است. شماره هتل را می‌گیرد، اما هنوز دکمه‌ سبز را نزده - یا شاید هم زده که تلفنش به صدا در می‌آید. شروع می‌کند به صحبت کردن به زبان پرتغالی و با لبخند مرا نگاه می‌کند. می‌گوید: «زنم زنگ زده به عروسمون. اون مال همون منطقه است. بهش گفته که باید از کجا بری؛ بهت می‌گم.» شاید بتوانم بگویم این صمیمانه‌ترین و امیدوارکننده‌ترین برخورد مردم یک کشور دیگر در لحظه ورود است که تابه‌حال تجربه کرده‌ام.»


منصور ضابطیان ابتدا به‌عنوان روزنامه‌نگار فعالیت می‌کرد و شاید به همین دلیل است که سفرنامه‌های او تا این اندازه دلچسب و گیرا هستند. چلچراغ، حیات نو و گزارش فیلم ازجمله اولین رسانه‌هایی است که منصور ضابطیان در آن‌ها فعالیت کرده است. او سال ۱۳۷۸ به تلویزیون پا گذاشت و به‌عنوان مجری و کارگردان در برنامه‌های جذابی مشارکت داشت. نقره، صدبرگ، مردم ایران سلام و جغرافیای فریاد ازجمله کارهایی است که او در تلویزیون ایران انجام داد. شهرت منصور ضابطیان بیشتر مربوط به اجرای برنامه‌ رادیو هفت بود که خود او نیز تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت. این برنامه به مدت ۵ سال از شبکه‌ آموزش پخش می‌شد و مخاطبان زیادی را پای تلویزیون نگه می‌داشت.


جوایز منصور ضابطیان در طی این سالیان از قرار زیر است:

دارنده قلم بلورین بهترین گفت‌وگوی سال به انتخاب جشنواره مطبوعات، ۱۳۸۱؛

دارنده قلم بلورین بهترین گزارش سال به انتخاب جشنواره مطبوعات، ۱۳۸۳؛

دارنده جایزه مشترک بهترین برنامه‌ساز تلویزیون، نوروز ۱۳۹۰؛

انتخاب به عنوان سازنده مشترک بهترین برنامه سال و دومین مجری برتر تلویزیون به انتخاب مجله سروش.


شنیدن این کتاب پر از شور و اشتیاق را به تمام علاقه‌مندان سفر و آن‌ها که کنجکاوند و کشف جهانی دیگر برایشان لذت بخش است پیشنهاد می‌کنیم. کتابی به قلم و روایت منصور ضابطیان که شما را با صدای صمیمانه‌اش درگیر سفری به‌یادماندنی می‌کند، سفری که خاطراتش را قرار است تا مدت‌ها برای اطرافیانتان تعریف کنید!

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
268.۶۲ کیلوبایت
مدت زمان
۰۴:۴۴:۴۹
نویسندهمنصور ضابطیان
راویمنصور ضابطیان
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۲/۱۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۶۸.۶۲ کیلوبایت
۰۴:۴۴:۴۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(4)
100,000
٪30
70,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مارک دو پلو
٪30
مارک دو پلو
منصور ضابطیان
نوین کتاب
5
(4)
100,000
٪30
70,000
تومان