0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب چیدن‌نما

معرفی، خرید و دانلود کتاب چیدن‌نما

کتاب متنی
نویسنده:
درباره چیدن‌نما

شروع نگارش این کتاب، از اواخر دهه‌‌ی نود [میلادی] آغاز شد. من توانایی مالی رفتن به مدارس سینمایی را نداشتم و تنها گزینه‌‌ام این بود که خودم یاد بگیرم کارکرد فیلم‌‌ها چگونه است. شما چطور این کار را می‌‌کنید؟ خب می‌‌نشینید و صدها فیلم تماشا می‌‌کنید و یادداشت بر می‌‌دارید. من هم شروع کردم به بازبینی مجدد تمام صحنه‌‌هایی که پیش از این تماشا کرده بودم و از آن‌‌ها به عنوان یک بیننده لذت برده بودم و سعی کردم آن‌‌ها را با چشمانی تحلیلگرانه بررسی کنم. تمهیدات سینمایی مشترکی هستند که در تمام فیلم‌‌ها تکرار می‌‌شوند. فیلمسازان بر مجموعه‌‌ای از «شیوه‌‌های تثبیت شده‌‌ی سینمایی» برای بیان مفاهیم و احساسات خاص به بیننده تکیه می‌‌کنند. اگر این تمهیدات را بتوان دسته‌‌بندی کرد، به آنانی که برای نخستین بار می‌‌خواهند وارد عرصه‌‌ی فیلمسازی شوند، کمک خواهد کرد.

در این کتاب به هر تمهید سینمایی، اسمی منحصر داده شده که توصیف و چکیده‌‌ای است از هدف آن تمهید. اسم هر یک از تمهیدات اختیاری‌‌اند. شما می‌‌توانید هر طور که دوست دارید بنامیدشان. مزیت نام‌‌گذاری، این است که این امکان را در اختیار شما می‌‌گذارد تا تمیهدات به کار رفته شده در یک فیلم را از هم تفکیک کنید. این مهارت، توانایی شما را در یادگیری فعالانه از فیلم به شدت بالا می‌‌برد، به جای آنکه فقط به شکلی غیرفعالانه از آن لذت ببرید. من چند فیلم مثالی، همچنین استوری‌‌بُردی را هم برای بسیاری از این تمهیدات آورده‌‌ام. اگر تمهید خاصی توجه شما را جلب کرد، چرا یکی از فیلم‌های مثال زده شده را تماشا نکنید؟

فیلمسازی چیزی بیشتر از یک مهارت فنی است. فیلمسازی یعنی برقراری ارتباط با بازیگران و عوامل، رهبری کردن و پی گرفتن نگرش مد نظرتان. دانش فنی به تنهایی نمی‌‌تواند تضمین کند شما فیلمساز بزرگی شوید، اما می‌‌تواند به شما کمک کند تا با زبان سینما فصیح‌‌تر صحبت کنید.

-متن از مقدمه کتاب-

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
19.۰۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
180 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۰:۰۰
نویسندهجرمی وینیرد
مترجممحمد ارژنگ
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Setting Up Your Shots
تاریخ انتشار
۱۴۰۳/۰۷/۲۶
قیمت ارزی
1 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۹.۰۷ کیلوبایت
۱۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
٪30
54,000
37,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
چیدن‌نما
جرمی وینیرد
انتشارات کتاب‌سرای نیک
منتظر امتیاز
٪30
54,000
37,800
تومان