0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دنیای بدون اسلام

معرفی، خرید و دانلود کتاب دنیای بدون اسلام

درباره دنیای بدون اسلام

دنیای بدون اسلام را تصور کنید! گراهام فولر در این کتاب رابطه و تعامل اسلام با سایر فرهنگ‌ها و ادیان را در طول تاریخ بررسی می‌کند. سپس به تحلیل انتقادی تفکر بی‌اساس اسلام‌هراسی و قرار دادن اسلام در کانون مبارزه‌ی آمریکا علیه تروریسم و رشته تعهدات جنگ جهانی علیه ترور می‌پردازد.

به‌نظر می‌رسد مبارزه‌ی ایدئولوژیک سهمگینی که به‌راحتی بر دین متمرکز است بسیاری از عوامل دیگر را، که در تعارض میان شرق و غرب نقش دارند، نادیده گرفته است.

این کتاب موضوع را از دیدگاه‌های متعددی به بحث می‌گذارد و عوامل و مؤلفه‌های متعددی را در تعارض غرب و شرق سهیم می‌داند. اگر هرگز اسلامی نبود، اگر پیامبر صلی الله علیه و آله هرگز از بیابان‌های عربستان ظهور نکرده بودند، اگر حماسه‌ی گسترش اسلام در نقاط وسیعی از خاورمیانه، آسیا و آفریقا وجود نداشت، و اگر… آیا این درگیری‌ها و اختلافات از بین می‌رفت؟ مسلماً جواب این پرسش‌ها خیر است و چنین استدلال می‌شود که بازهم شرایط هیچ تفاوتی با اکنون نمی‌داشت.

هرچند این بحث ضداستدلال و دور از تصور به‌نظر می‌رسد، ولی به‌منظور بررسی تنش‌های ژئوپلیتیکیِ ریشه‌دار میان خاورمیانه و غرب با این تفکر می‌توان به پیشینه‌ی تاریخی قبل از اسلام و حتی پیش از مسیحیت بازگشت.

درنهایت، بسیاری از عوامل مهم دیگری بر تحول روابط شرقی ـ غربی در طی مدت‌زمان طولانی تأثیر گذاشته‌اند که هریک به‌تفصیل در این کتاب آورده و تحلیل شده‌اند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
457.۰۰ بایت
تعداد صفحات
352 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۱:۴۴:۰۰
نویسندهگراهام‌ای فولر
مترجمفائقه شاه‌حسینی
ناشرنشر نیماژ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A World Without Islam
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۱/۱۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
280,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۵۷.۰۰ بایت
۳۵۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دنیای بدون اسلام
دنیای بدون اسلام
گراهام‌ای فولر
نشر نیماژ
0
(بدون نظر)
80,000
تومان