0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تنهایی هولناک مَکسوِل سیم

معرفی، خرید و دانلود کتاب تنهایی هولناک مَکسوِل سیم

نویسنده:
جاناتان کو
درباره تنهایی هولناک مَکسوِل سیم

تنهایی درد انسان معاصر است و تنهایی هولناک مکسول سیم هم چیزی جز این نیست. انسان امروز به دلایل مختلفی از پیشینیان خود تنهاتر است. این روزها انسان‌ها در آپارتمان‌های خودشان با دغدغه‌هایشان گیر افتاده‌اند و کمتر از هر زمان دیگری با عزیزانشان ارتباط دارند و رابطه می‌سازند. این موضوع می‌تواند به روزگار هولناکی منجر شود.

کتاب «the terrible privacy of maxwell sim» اولین‌بار در سال ۲۰۱۱ منتشر شد. جاناتان کو در این داستان هم مانند سایر داستان‌هایی که نوشته است تنهایی دیوانه‌کننده‌ی بشر را نشانه رفته و حرف‌های زیادی را زده است. مسئله‌ی هویت و انزوا موضوعاتی هستند که در این کتاب نویسنده آن‌ها را به چالش کشیده است و از این حرف می‌زند که تکنولوژی چگونه بسیاری از داشته‌های ما را گرفته است. شخصیت اول داستان مکسول سیم کسی است که زیاد سفر می‌کند. او از استرالیا به خانه‌اش در واتفورد برگشته؛ اما همچنان سفر دیگری برای بازاریابی در پیش دارد. او در طول داستان از آدم‌هایی که می‌شناخته، آدم‌هایی که ازدست‌داده و روابطی که نابود شده‌اند حرف می‌زند و تصویرسازی بسیار قدرتمندی دارد. قدرت قلم نویسنده این کتاب را به یک اثر به‌یادماندنی تبدیل کرده است. واقع‌گرایی زیاد در کنار طنز و ساخت موقعیت‌هایی آرام این کتاب را به کتابی باورپذیر و درعین‌حال عجیب تبدیل کرده است.

بر اساس این داستان فیلمی به زبان فرانسه ساخته شده است که در سال ۲۰۱۵ اکران شد. این کتاب در بسیاری از نقاط جهان طرفدار دارد و اولین رمانی است که از جاناتان کو به فارسی برگردانده شده است. نشر نیماژ این کتاب را با ترجمه‌ی اشکان غفاریان دانشمند عرضه کرده است و می‌توانید نسخه الکترونیک آن را در دسته‌بندی داستان و رمان انگلیسی در همین صفحه دانلود کنید.

جاناتان کو کیست؟

جاناتان کو (janathan coe) نویسنده‌ی بریتانیایی مشهور است. او سال ۱۹۶۱ به دنیا آمد و در کالج ترینیتی درس‌خوانده است. او دکتری ادبیات انگلیسی خود را از دانشگاه کمبریج گرفته و در لندن اقامت دارد. جاناتان کو از دوران نوجوانی نوشتن را آغاز کرده و به‌عنوان یک نویسنده شناخته شده با دیدگاه‌هایی اجتماعی سیاسی شناخته می‌شود و نگاه منحصربه‌فردی دارد که معمولاً با کمی طنز آمیخته شده است. اولین رمان او با نام «زن تصادفی» در سال ۱۹۸۷ منتشر شد و از آن زمان او داستان‌های زیادی نوشته و برنده‌ی جوایز مختلفی از جمله جایزه کتاب اروپا و جایزه کتاب کاستا شده است. او در سال ۱۹۹۶ داور جایزه‌ی من بوکر بود و به‌عنوان عضو هیئت داوران جشنواره فیلم ونیز و ادینبورک هم شناخته شده است. این نویسنده و استاد دانشگاه در حوزه‌ی موسیقی هم کارهای زیادی انجام داده است و سابقه‌ی نوازندگی در گروه‌های مشهوری را در کارنامه دارد.

کتاب تنهایی هولناک مکسول سیم برای چه کسانی مناسب است؟

داستان تنهایی هولناک مکسول سیم یکی از کتاب‌های داستانی برجسته‌ی قرن بیست ویکم است. این کتاب یک اثر معمولی نیست، کتابی است که انسان امروز را نشانه رفته و به نوعی ذهن  را درگیر خود می‌کند. خواندن این کتاب انسان را وامی‌دارد نگاهی به زندگی خود و روابطش بیندازد و پیش از آنکه خیلی دیر شود روزگارش را سروسامان دهد. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده است؛ اما فرقی نمی‌کند ۱۸ساله هستید یا هشتاد‌ساله این کتاب می‌تواند لحظات اثرگذار و  جذابی را برایتان بسازد. اگر از آن دسته افرادی هستید که از رمان و ادبیات انگلیسی لذت می‌برند تنهایی هولناک مکسول سیم کتابی عالی برای شماست.

در بخشی از کتاب تنهایی هولناک مکسول سیم می‌خوانیم؟

هیچ‌وقت فکرش را هم نمی‌کردم در آستانه‌ی چهل و هشت‌سالگی، این‌قدر تنها باشم. اما حالا که در این وضع بودم و کرولاین هم قرار نبود برگردد، چاره‌ای نداشتم جز این که با واقعیت روبه‌رو شوم. برای این که آخر عمر به پیرمردی تنها و بدبخت تبدیل نشوم، باید هرچه زودتر برای خودم کسی را پیدا می‌کردم. مشکل اینجا بود که زن‌های جوان (مثلاً پاپی) به من نگاه هم نمی‌کردند و زن‌های سن بالاتر هم اصلاً به نظرم جذاب نمی‌آمدند.

شاید بد نباشد تعریف خودم را از زنان سن بالاتر ارائه کنم: زن سن بالاتر هر نوع زنی است که سنش از سن مادر شما وقتی که نوجوان بودید بیشتر باشد. زمانی که سن شما حدود شانزده سال است و آن‌قدر درگیر تمایلات و کشش‌های جنسی می‌شوید که نمی‌توانید به هیچ‌چیز دیگری فکر کنید. (البته برای بچه‌های نسل جدید، باتوجه‌به شرایط موجود، این سن به حدود چهارده سال رسیده است. همین چند روز پیش بود، در جایی خواندم زنی در سن ۲۶ سالگی نادر بزرگ شده است؛ اما به‌هرحال نسل من فرق می‌کرد، ما آخرین بازماندگان نسل سازندگی بودیم.) وقتی شانزده‌ساله بودم مادرم سی و هفت سال داشت و تا جایی که یادم می‌آید ظاهرش خیلی ازمدافتاده بود.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۲ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهجاناتان کو
مترجم اشکان غفاریان دانشمند
ناشرنشر نیماژ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The terrible privacy of Maxwell Sim
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۸/۱۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
220,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۲ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.7
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
9 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
18 ٪
1
ستاره
36 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

اگه میشد این یه ستاره رو هم نمیدادم. واقعا این کتاب ارزش خوندن رو نداره و کاملا بی محتواست. قسمت آخرش که خیلی مسخره بود و انتظار یک پایان خوب برای آدمی که انقدر تنهاست و نمیتونه خوب ارتباط بگیره با آدما و افسردگی داره رو داشتم که متاسفانه این اتفاق نیفتاد. دوستی که فکر میکنی با این کتاب حالت خوب میشه، این اتفاق نمیفته

2

کتاب شروع خوبی داره و مشخصه که نویسنده درک درستی از تنهایی و انسان بازنده داره‌‌. آدم رو تا انتها به خودش جذب میکنه. واقعیت های زندگی و اینکه دائما ما انسان ها در حال دور شدن از هم هستیم در داستان به خوبی تصویر شده. پوج بودن زندگی هم خیلی خوب به نمایش میذاره. ولی متاسفانه در انتها نویسنده داستان رو نابود میکنه. آخرش رو اصلا دوست نداشتم

1

∆خطر اسپویل∆ ترویج و توجیه همجنسگرایی در قالب یک رمان.... به صورتی که شخصیت اصلی داستان ‌در کشف و شهودش طی سفر جاده‌ای و توجه به گذشته‌ش کشف می‌کنه که دگرباشه و بدین وسیله تمام ابهامات ذهنش حل میشن و گیر و گره‌های فکرش باز. در کل تمام کاستی‌ها و ناهنجاری هاش توجیه و تفسیر پیدا می‌کنند.

3

کتاب در قسمت هایی حوصله سر بر میشه اما در کل واسه سرگرم شدن خوبه هماهنگ شدن سفر کاریش با سفر درونی و خودشناسیش جالب بود.قسمت اخر کتاب رو هم دوس نداشتم نویسنده اومده بود نوع اوری کنه که جالب در نیومد .

2.7
(11)
80,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تنهایی هولناک مَکسوِل سیم
تنهایی هولناک مَکسوِل سیم
جاناتان کو
نشر نیماژ
2.7
(11)
80,000
تومان