0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سقراط اکسپرس

معرفی، خرید و دانلود کتاب سقراط اکسپرس

مجموعه استخوان‌های روح
نویسنده:
اریک واینر
درباره سقراط اکسپرس

«‌سقراط اکسپرس»با عنوان فرعی «در جست‌وجوی درس‌های زندگی به کمک فیلسوفان مرده» داستان مشاهده، تأمل و تفکر است؛ داستانی برای زیر سؤال بردن تجربه‌ها و اهداف زندگی فردی و پرسیدن چراها!

مجموعه‌ی استخوان‌های روح دفترهایی‌ست در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به‌دست دهد.

آنچه در «سقراط اکسپرس» انتظارتان را می‌کشد:

در این کتاب نویسنده با کمک بزرگترین متفکران تاریخ در سراسر دنیا، از ثورو گرفته تا سیمون وی، و از نیچه تا سقراط، خواننده را همراه خود با قطار به سفری فلسفی و در عین حال دلپذیر می‌برد. او هزاران مایل را طی می‌کند، به خاستگاه فلسفه‌های بزرگ تاریخ می‌رود و سعی می‌کند آگاهانه اندیشیدن را به ما بیاموزد.

نویسنده به روشی هوشمندانه زندگی مدرن امروزی و فلسفه را کنار هم قرار می‌دهد و با بیانی بسیار ساده و گاهی شوخ‌طبعانه، به ما نشان می‌دهد که چطور می‌توان از اندیشه‌ی این بزرگان برای بهبود کیفیت زندگی خود بهره برد.

چه‌بسا شما هم بعد از خواندن کتاب دلتان بخواهد مانند راوی داستان، سقراط را به نوشیدنی دعوت کنید و با هم گپی بزنید.

چرا باید «سقراط اکسپرس» را خواند:

ما به همان دلایلی که سفر می‌کنیم به فلسفه روی می‌آوریم: دیدن جهان از منظری متفاوت، کشف زیبایی‌های پنهان و یافتن راه‌های جدید بودن. ما می‌خواهیم یاد بگیریم که چگونه شگفتی را در آغوش بگیریم. با پشیمانی روبرو شویم. امید را حفظ کنیم.

اریک واینر اشتیاق دوگانه‌ی خود به فلسفه و سفر را در یک سفر زیارتی ترکیب می‌کند که درس‌های شگفت‌انگیز زندگی از متفکران بزرگ سراسر جهان، از روسو تا نیچه، کنفوسیوس تا سیمون ویل را آشکار می‌کند. با سفر با قطار او هزاران مایل را طی می‌کند، در آتن، دهلی، وایومینگ، فرانکفورت توقف می‌کند، و در این بین برای ارتباط مجدد با هدف اصلی فلسفه: به ما آموزش می‌دهد که چگونه عاقلانه‌تر رفتار کنیم، زندگی‌های معنی‌دار‌تر از سقراط و آتن باستان گرفته تا سیمون دوبوار و پاریس قرن بیستم، فیلسوفان و مکان‌های منتخب واینر، هنگام حرکت در دوران پر هرج‌و‌مرج امروزی، نشانه‌های مهمی را ارائه می‌دهند.

در «سقراط اکسپرس»، واینر از ما دعوت می‌کند تا در کنار او برای دستیابی به حکمت و اکتشاف زندگی‌ به سفر برویم، زیرا او تلاش می‌کند پاسخی برای حیاتی‌ترین سؤالات ما بیابد

درباره‌ی نویسنده:

اریک واینر سخنران محبوب و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمزهمچون «جغرافیای سعادت»، «جغرافیای نابغه» و «سقراط اکسپرس» که جدیداً منتشر شده، است

کتاب‌های واینر به بیش از ۲۰ زبان ترجمه شده است و تعدادی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها آن‌ها را در برنامه‌های درسی خود گنجانده‌اند. او پیش‌تر خبرنگار امور خارج از کشور «ان.پی.آر» (رادیوی ملی) بود و به همین خاطر یک دهه از زندگی خود را در اورشلیم، دهلی نو و توکیو گذرانده است.واینر بیشتر درباره‌ی سفر و فرهنگ می‌نویسد و درباره‌ی بیش از ۳۰ کشور، از عراق گرفته تا اندونزی، گزارش‌ نوشته است و برخی از رویدادهای بین المللی مهم اخیر را پوشش داده است.

وال استریت ژورنال در مورد اریک می گوید: «بعضی از نویسندگان هستند که همکاری با آن‌ها به‌شدت ارزشمند است. واینر استعداد غریبی در نویسندگی دارد؛ او یک انسان‌گرای برجسته است…»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
496.۰۰ بایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهاریک واینر
مترجمشقایق الکائی
ناشرنشر نیماژ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Socrates express
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۲۳
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
240,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۹۶.۰۰ بایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
آموزنده 🦉 (3)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
3 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
آموزنده 🦉

از اون کتاب هایی بود که به بقیه پیشنهاد میکنم! . این کتاب یه جورایی برام مثل دنیای سوفی بود اما با این تفاوت که علاوه بر این که اطلاعاتی در مورد خود فیلسوف میداد یه جورایی با زندگی واقعی قاطیش میکرد متن کتاب هم خیلی خیلی جذاب و خوش خوان بود و اصلا از خوندنش خسته نمیشین . پ.ن: من این کتاب رو از نشر گمان خوندم

5
حال‌خوب‌کن ✨
پربار 🌳
آموزنده 🦉

خب من فلسفه دوست دارم واین کتاب عالی بود به پیشنهاد مجتبی شکوری

نمایش 1 نقد دیگر
4.8
(4)
آموزنده 🦉 (3)
90,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سقراط اکسپرس
سقراط اکسپرس
مجموعه استخوان‌های روح
نشر نیماژ
4.8
(4)
آموزنده 🦉 (3)
90,000
تومان