0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دیوهای دماغ دراز

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز

ناشر:
سماوا
درباره دیوهای دماغ دراز

کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز: افسانه‌های مردم دنیا، داستان‌هایی کهن از ادبیات عامیانه‌‌ی ژاپن را در بر گرفته که مطالعه‌ی آن‌ها برای مخاطبان نوجوان، سرگرم‌کننده و آموزنده خواهد بود. همچنین ایشان را با بخشی از میراث ادبی ملل شرق آسیا آشنا خواهد. گروهی از نویسندگان وظیفه‌ی گردآوری و تدوین این مجموعه‌ داستان خیالی و مصور را به عهده داشته‌اند و محمدرضا شمس آن‌ها را ترجمه کرده است.


درباره‌ی کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز

در زمانی که نه از تلسکوپ خبری بود، نه دانشمندان به اعماق اقیانوس‌ها راه پیدا کرده بودند و نه ابزاری برای شناخت ریزترین پدیده‌های هستی کشف شده بود، انسان‌ها برای شناخت دنیای اطرافشان به قصه‌ها و افسانه‌ها پناه می‌بردند. از اسطوره‌ها کمک می‌گرفتند تا علتی برای تغییرات جوی و بلایای طبیعی بیابند و به کمک تخیل خود می‌کوشیدند تا ناشناخته‌های جهان را بشناسند. در حقیقت، افسانه‌ها به دوران کودکی بشر برمی‌گردند و هیچ دانشمندی برای توجیه فعل‌وانفعالات طبیعی از آن‌ها کمک نمی‌گیرد. بااین‌حال، شنیدن یا خواندن این افسانه‌ها و قصه‌های کهن هنوز هم برای کودکان و نوجوانان دلنشین خواهد بود. به این خاطر که قوه‌ی تخیلشان را برمی‌انگیزد و چهره‌ی شگفت‌انگیزی از دنیا را به آن‌ها نشان می‌دهد.

افسانه‌ها به ملت خاصی محدود نمی‌شوند. از شرق تا غرب عالم و از شمال تا جنوب این سیاره، افسانه‌هایی وجود دارند که متناسب با بافت فرهنگی، آرمان‌های اجتماعی و باورهای دینی مردم گوناگون پدید آمده‌اند. افسانه‌هایی که در کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز: افسانه‌های مردم دنیا، به کوشش جمعی از نویسندگان گرد آمده‌اند، مصداق بارز قصه‌های دیرینه‌‌ی مردم شرق آسیا هستند که جهان‌بینی این مردم را به مخاطبان کتاب حاضر نشان خواهند داد.

خوانندگان این اثر، با نخستین داستان آن به سرزمین دورافتاده‌ای در وسط یک اقیانوس بزرگ سفر می‌کنند تا با پرنده‌ای بسیار بزرگ و غول‌آسا آشنا شوند. این پرنده‌ی عظیم‌الجثه که خیلی هم مغرور است، می‌تواند یک گاو یا یک گوسفند را با چنگال‌هایش بگیرد و به آسمان ببرد. او اعتقاد دارند که بزرگ‌ترین موجود این جهان است و هیچ حیوان دیگری بزرگ‌تر از او نیست. وقتی یک مرغ دریایی به این پرنده می‌گوید که حیوانی بزرگ‌تر از او در دریای جنوب زندگی می‌کند، پرنده‌ی مغرور حسابی شگفت‌زده می‌شود. به همین دلیل همراه ما مرغ دریایی راهی دریای جنوب می‌شود تا ببیند آیا چنین موجودی وجود دارد یا نه!

از مشخصه‌های کتاب صوتی دیوهای دماغ دراز: افسانه‌های مردم دنیا، می‌توان به تصاویری اشاره کرد که به فراخور موضوع، در بخش‌های مختلف کتاب قرار گرفته‌اند و به مخاطب کمک می‌کنند تا درک بهتری از ماجراها و شخصیت‌های داستان‌ها داشته باشد. سادگی زبان، لحن هیجان‌انگیز و کوتاه بودن هرکدام از قصه‌ها نیز موجب می‌شوند مخاطب نوجوان رغبت بیشتری برای مطالعه‌ی این اثر داشته باشد و هرگز از خوانش آن دچار خستگی و کسالت نشود.

توجه داشته باشید که تمامی قصه‌های این اثر با درون‌مایه‌ی اخلاقی و برای آموزش ارزش‌های انسانی پدید آمده‌اند. بنابراین، اگر تصور می‌کنید به دلیل تعلق این داستان‌ها به مردم ژاپن، مخاطبان فارسی‌زبان در درک و فهم معنای آن‌ها دچار مشکل خواهند شد، باید بگوییم مفاهیم و ارزش‌های انسانی که موضوعات اصلی افسانه‌‌های این کتاب هستند، در میان تمامی ملل مشترک‌اند و مردم تمام کشورهای دنیا می‌توانند از آن‌ها نهایت بهره را ببرند.

قصه‌های اثر حاضر نیز به سبک داستان‌های کهن ایرانی، با پایانی خوش تمام می‌شوند و پند و اندرزی مهم را در دل خود جای داده‌اند. مخاطب با خواندن آخرین جملات داستان‌ها، چنین اندرزهایی را درمی‌یابد. یکی از ویژگی‌های بارز افسانه‌ها، جدال همیشگی نیروهای خیر و‌ شر در آن‌هاست. البته که پیروزی همواره با نیکی و نیک‌خواهان خواهد بود، اما در شرح ماجرای نبرد میان این دو نیرو، داستانی مهیج و نفس‌گیر شکل می‌گیرد که مخاطب را مجذوب خود کرده و نکته‌ی ارزشمندی را در زمینه‌ی بهتر زیستن به او آموزش می‌دهد.

کتاب پیش‌ رو با برگردان محمدرضا شمس روانه‌ی بازار کتاب شده و به کوشش نشر افق در اختیار مشتاقان ادبیات نوجوان قرار گرفته. کتابی که پیش رو دارید ذیل مجموعه کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا قرار می‌گیرد.


درباره‌ی مجموعه‌ی افسانه‌های مردم دنیا

مخاطبان کودک و نوجوان در هرکدام از آثار مجموعه‌ی «افسانه‌های مردم دنیا»، با گزیده‌ای از قصه‌های فانتزی و داستان‌های کهن و خیالی ملل گوناگون آشنا می‌شوند؛ افسانه‌هایی پندآموز و سرگرم‌کننده که هرکدام یک نکته‌ی آموزنده را در مورد وجوه مختلف زندگی، در دل خود جای داده‌اند. مطالعه‌ی کتاب‌های این مجموعه، کودکان و نوجوانان را با فرهنگ بومی و شفاهی مردم سراسر جهان نیز آشنا خواهند کرد. نشر افق چاپ و انتشار کتاب‌های افسانه‌های مردم دنیا را به عهده داشته که از میان آن‌ها می‌توان آثار زیر را برشمرد:

«بچه‌های کوزه‌ای»، «جنگ، پهلوان و‌ غول»، «راه یک طرفه»، «۲۰۸ حکایت از ازوپ»، «پهلوان پنبه» و «پسر جنگل».

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
91.۴۰ کیلوبایت
مدت زمان
۰۱:۳۷:۲۵
نویسنده گروهی از نویسندگان
مترجممحمدرضا شمس
راویمحمد سلیمی
ناشرسماوا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۱۰/۰۵
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۹۱.۴۰ کیلوبایت
۰۱:۳۷:۲۵

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دیوهای دماغ دراز
دیوهای دماغ دراز
گروهی از نویسندگان
سماوا
0
(بدون نظر)
20,000
تومان