0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
در تکاپوی حکمرانی خوب

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

درباره در تکاپوی حکمرانی خوب

دغدغه‌ی تاریخی

حکمرانی و مناسبات حاکمان و مردم از زمان نخستین اجتماعات بشری در تاریخ، پیوسته جزو دغدغه‌ها و چالش‌های حاکمان، مردم، متفکران و فیلسوفان بوده است. در این مسیر و در طول تاریخ، نظرات متفاوتی مطرح و اجرا شده و اکنون می‌توان تاریخ حکمرانان و نتایج اعمالشان را مورد بررسی قرار داد و قضاوت کرد. از افلاطون و ارسطو و سقراط گرفته تا ماکیاوللی هر کدام نظریاتی در مورد حکمرانی داشته‌اند که بسیاری از آن‌ها هم‌چنان مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند. چنان‌ که جوامع بشری پس از گذشت قرن‌ها از دوران دولت-شهرهای یونانی، هم‌چنان بسیاری از نظرات سیاسی آن دوره را پیگیری کرده و در تلاش برای پیاده‌سازی برخی از آن طرح‌هاست.


از نویسندگان مجله‌ی دموکراسی

جان لاک در میانه‌ی عصر روشنگری با «رساله‌ای درباره‌ی حکومت» مفهوم قرارداد اجتماعی را تبیین کرد و بر خواسته‌های سیاسی و اجتماعی پس از خود تاثیر شگرفی داشت. اما هم‌چنان حکمرانی خوب و مولفه‌های مهم آن محل چالش و اختلاف نظر بسیاری از متفکران و اندیشمندان سیاسی و اجتماعی است. نشریه‌ی «ژورنال آو دموکراسی» (The Journal of Democracy) یک مجله‌ی دانشگاهی است که از سال ۱۹۹۰ فعالیت خود را زیر نظر دانشگاه جان هاپکینز شروع کرده است. در این مجله جدیدترین نظریات اندیشمندان علوم سیاسی در مورد مطالعات دموکراسی، حکومت‌های دموکراتیک و جنبش‌های طرفدار دموکراسی در دنیا به چاپ می‌رسد. دارون عجم اوغلو، داگلاس نورث، فرانسیس فوکویاما، دانی رودریک و دونالد امرسون برخی از اندیشمندانی هستند که با این مجله همکاری می‌کنند و مقالاتی از ایشان در مورد حکمرانی خوب در کتاب در تکاپوی حکمرانی خوب منتشر شده است.


به دنبال حکمرانی خوب

کتاب در تکاپوی حکمرانی خوب در سه دفتر و چهارده فصل ارائه شده است. دفتر اول «حکمرانی، رشد و تصمیم‌سازی توسعه» نام دارد و در چهار فصل به «تعامل میان حکمرانی و رشد، خشونت و نظم اجتماعی، درباره‌ی حکمرانی و از رابطه‌ی میان ابعاد سیاسی و اجتماعی توسعه چه می‌دانیم؟» می‌پردازد. دفتر دوم «درباره‌ی حکمرانی خوب» نام دارد و شامل سه فصل است: «تاملاتی درباره‌ی حکمرانی، حکمرانی و توسعه و فراز و فرود ترویج حکمرانی خوب». دفتر سوم که بخش بیشتری از کتاب را به خود اختصاص داده است، هم‌نام عنوان کتاب است، یعنی در تکاپوی حکمرانی خوب. دفتر سوم در هفت فصل ارائه شده است. در این دفتر کشورهایی از نقاط مختلف دنیا که به شیوه‌های مختلفی اداره می‌شوند مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مولفه‌های حکمرانی خوب در آن‌ها بررسی شده است. عناوین فصل‌های این بخش عبارتند از: «در تکاپوی حکمرانی خوب: آموختن از چرخه‌های تکاملی»، «در تکاپوی حکمرانی خوب: هشت درس برای حکمرانی»، «جنوب شرقی آسیا: شکاف میان دموکراسی و حکمرانی»، «فقر، نابرابری و دموکراسی: حکمرانی مختلط و رفاه در کره‌ی جنوبی»، «در تکاپوی حکمرانی خوب: مبارزه با فساد در تایوان»، «در تکاپوی حکمرانی خوب: گسست گرجستان با گذشته» و «در تکاپوی حکمرانی خوب: تغییر مسیر اروگوئه از حامی‌پروری».


نسخه‌ی صوتی در تکاپوی حکمرانی خوب

نشر صوتی آوانامه با همکاری نشر نگاه معاصر، نسخه‌ی صوتی کتاب «در تکاپوی حکمرانی خوب» اثر نویسندگان مجله‌ی ژورنال آو دموکراسی (دارون عجم اوغلو، داگلاس نورث، فرانسیس فوکویاما، دانی رودریک و دونالد امرسون) را با ترجمه‌ی مهدی مقدری و با صدای مهدی جمالی تولید و منتشر کرده است. علاقمندان به این موضوع می‌توانند به زودی کتاب صوتی «راه باریک آزادی» به قلم دارون عجم اوغلو و جیمز رابینسون را نیز از آوانامه بشنوند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
548.۷۶ کیلوبایت
مدت زمان
۰۹:۴۴:۲۷
نویسنده جمعی از نویسندگان
مترجممهدی مقدری
راویمهدی جمالی
ناشرآوانامه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۴۸.۷۶ کیلوبایت
۰۹:۴۴:۲۷

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
در تکاپوی حکمرانی خوب
در تکاپوی حکمرانی خوب
جمعی از نویسندگان
آوانامه
0
(بدون نظر)
84,000
تومان