0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سلام بر ابراهیم (1)

معرفی، خرید و دانلود کتاب سلام بر ابراهیم (1)

زندگی نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی
درباره سلام بر ابراهیم (1)

کتاب سلام بر ابراهیم 1 جلد نخست از زندگی‌نامه‌ی شهید ابراهیم هادی است. این شهید بزرگوار زاده‌ی اول اردیبهشت 1336 در تهران، حوالی میدان خراسان است. گردآوری خاطرات شهید سال‌ها به طول انجامیده است و پس از این تلاش چندین ساله، کتاب سلام بر ابراهیم براساش ده‌ها مصاحبه با دوستان و خانواده‌ی این شهید به تهیه و تنظیم شد.

ابراهیم هادی در عملیات والفجر مقدماتی در دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید اما پیکرش هیچ‌گاه بازنگشت و این شهید بزگوار همچنان مفقودالاثر است. خاطراتی که دوستان و خانواده‌ی ابراهیم نقل کرده‌اند همگی گواه بر بزرگ‌منشی، سخاوت، رشادت و شجاعت ایشان دارند و به همین دلیل است که مخاطبان از این کتاب استقبال خوبی داشته‌اند و تاکنون بیش از 100 مرتبه تجدید چاپ شده است.

کتاب سلام بر ابراهیم 1 درباره چه موضوعی صحبت می‌کند؟

این کتاب زندگی‌نامه‌ای در قالب 69 خاطره از شهید ابراهیم هادی تدوین شده است که آشنایان، دوستان و خانواده‌ی او نقل کرده‌اند. تهیه و تنظیم این اثر برعهده‌ی گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی بوده است. سلام بر ابراهیم خاطرات شهید ابراهیم هادی را از کودکی تا بزرگسالی ولی و شهادت‌اش در عملیات والفجر مقدماتی در بیست و دوم بهمن سال 1361 در منطقه فکه در برمی‌گیرد. این شهید فداکار در طول عمر کوتاه ولی پرثمر خود فعالیت‌های زیادی انجام داد از معلمی گرفته تا ورزش. او در رشته‌های ورزش باستانی، والیبال و کشتی حرفی برای گفتن داشت همانطور که در جبهه‌های جنگ و در خلال جنگ ایران و عراق از جمله رزمندگان شجاع و دلیر بود. سرانجامِ ابراهیم هادی همچون دیگر یاران شهیدش رسیدن به آغوش خدا بود. او در عملیات والفجر مقدماتی به همراه دیگر هم‌رزمانش پنج روز در کانال‌های فکه مقاومت کردند و در آخر ابراهیم همه را به عقب فرستاد و خودش در همان ناحیه به شهادت رسید و دیگر هیچ‌کس او را ندید. اینگونه بود که او به آرزویش یعنی گمنام شدن رسید.

گردآورنده‌ی کتاب سلام بر ابراهیم در مقدمه‌ی این کتاب رویای صادقه‌ای را نقل می‌کند که او را به جمع‌آوری خاطرات این شهید واداشته است. رویای صادقه‌ای که در آن حاج شیخ محمدحسین زاهد، استاد حاج‌آقا حق‌شناس و حاج‌آقا مجتهدی، پس از اقامه نماز جماعت مغرب در مسجد امین‌الدوله عکس شهید ابراهیم هادی را نشان نمازگزاران داده و او را از بزرگان اخلاق و عرفان عملی معرفی کرده‌ است. پس از این خواب نویسنده بر آن شده است که خاطرات این شهید بزرگوار را گردآوری کرده و در قالب یک کتاب به چاپ برساند.

چرا باید کتاب سلام بر ابراهیم 1 را بخوانیم؟

دفاع مقدس بخش مهمی از تاریخ معاصر کشور عزیزمان، ایران است و آشنایی با قهرمانان آن دوره و زندگی و خاطرات آن‌ها راه خوبی برای آشنایی با حال و هوای آن دوران است. کتاب سلام بر ابراهیم که زندگی‌نامه‌ی مختصری از یکی از شهدای والامقام دفاع مقدس است از خواندنی‌ترین کتاب‌های منتشر شده در این زمینه است که نظر خواننده علاقمند به موضوعات دفاع مقدس، تاریخ معاصر و ژانر زندگی‌نامه را به خود جلب می‌کند.

این کتاب در دسته‌ی تاریخ از اپلیکیشن فیدیبو قرار دارد. 

در بخشی از کتاب سلام بر ابراهیم 1 می‌خوانیم

به همراه چند نفر از دوستان نشسته بودیم و در مورد ابراهیم صحبت می‌کردیم. یکی از دوستان که ابراهیم را نمی‌شناخت تصویرش را از من گرفت و نگاه کرد. بعد با تعجب گفت: شما مطمئن هستید اسم ایشون ابراهیمه!؟

با تعجب گفتم: خب بله، چطور مگه؟!

گفت: من قبلاً تو بازار سلطانی مغازه داشتم. این آقا ابراهیم دو روز در هفته سر بازار می‌ایستاد. یه کوله باربری هم می‌انداخت روی دوشش و بار می‌برد. یه روز بهش گفتم: اسم شما چیه؟

گفت: من رو یدالله صدا کنید!

گذشت تا چند وقت بعد یکی از دوستانم آمده بود بازار، تا ایشون رو دید با تعجب گفت: این آقا رو می‌شناسی!؟

گفتم: نه، چطور مگه!

گفت: ایشون قهرمان والیبال و کشتیه، آدم خیلی باتقوائیه، برای شکستن نفسش این کارها رو می‌کنه. این رو هم برات بگم که آدم خیلی بزرگیه! بعد از آن ماجرا دیگه ایشون رو ندیدم!

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب سلام بر ابراهیم 1

اگر از مطالعه‌ی این کتاب لذت برده‌اید و علاقمندید درباره تاریخ معاصر ایران با محوریت دوران جنگ ایران و عراق بیشتر بدانید، کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۷۳ مگابایت
تعداد صفحات
256 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۲:۰۰
نویسنده جمعی از نویسندگان
ناشرانتشارات شهید ابراهیم هادی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۱۰/۰۸
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۷۳ مگابایت
۲۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 93 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (11)
آموزنده 🦉 (10)
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
3 ٪
43 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳

بالاخره فیدیبو این کتاب فوق العاده رو آورد... فوق العادس این کتاب و قطعا بعد از خوندش تا چند روز فکرتون درگیر بزرگیه این شهید میشه شهید ابراهیم هادی کسی که قدم در هر کاری که میذاشت بهترین خودش می بود؛ از کشتی و ورزش پهلوونی گرفته تا رفتار با مردم و کمک به مردم و فرمانده بودن و همیشه میدونست این کارها رو داره برا کی انجام میده... در کتاب با زندگی و خاطرات ابراهیم هادی آشنا میشوید و در طول مسیر هم میخندید هم متعجب میشوید و هم اشک میریزید و در پایان....خوشحال از این که با این انسان بزرگ آشنا شدید :) دیگر کتاب های مربوط به شهید ابراهیم هادی رو هم براتون میذاریم چون بعد از این کتاب ول کن این شهید بزرگوار نمیشید 😉 سلام بر ابراهیم ۲ خدای خوب ابراهیم راز کانال کمیل

5

سلام. واقعاً می‌تونم بگم یک کلام عالی. خیلی این کتاب خوبه واقعاً. از طرفی شخصیت ابن کتاب که شهید ابراهیم هادی باشن، یه مرد بزرگیه که اصلا واقعاً واقعاً چنین آدمایی از هزاران نفر شاید یکی باشه، خلاصه اگر اومدید برای نگاه به نظرات که چطور کتابیه، پیشنهاد شدید دارم بخونید، سعی کنین درس بگیرید و کار های این شهید عزیز رو سر لوحه زندگی‌تون کنین:) عاقبت بخیر شیم ان شاءالله‌. یاحق ‌

5

فوق العادس با هر دیدگاه یا حتی گاردی نسبت به کتاب های این چنینی فقط کافیه این کتاب رو بخونید و از اعماق وجودتون از تصمیم گرفتن به خوندن چنین کتابی لذت ببرید منکه واقعا استفاده کردم خدا خیر بده نویسندگان و عزیزان فیدیبو رو که این کتاب رو هم توی مجموعشون دارن

5

سلام بر تو ابراهیم ای شهید زنده. به جرئت میتونم بگم تو از همه ما بیدارتری

5

من از این شهید بزرگوار حاجت گرفتم... کتاب هم خیلی خیلی جذاب و بسیار آموزنده هست... حتما بخونین و لذت ببرین و سرلوحه زندگی قرار بدین منش این شهید عالی مقام رو

5

خیلی کتاب پری هست مخصوصا واسه هم سن های من مسیر زندگیتون رو عوض میکنه این کتاب بهشتیه . حتما بخونیدش حتما

5

من نسخه چاپی رو خوندم صبح شروع کردم و ساعت ۱۲ شب تموم شد به شدت جذاب و گیرا بود برام خوندنش خالی از لطف نیست حتی اگر مثل خیلی با تفکراتتون ممکنه هم خوانی نداشته باشه

5
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
پربار 🌳
گیرا 🧲
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

این کتاب از هر نظر عالیه،و چقدر بهتر میشه جامعه افرادی که این کتاب رو میخونن حد اقل از ۱۰تا مزیت رفتاری و کرداری شهید هادی سعی کنن خودشون رو به دو سه تا از این ویژگی ها حد اقل نزدیک کنن.

5

عالی بود نویسنده روان و زیبا و دقیق نوشته بود انشالله ما هم مثل شهدا عاقبت بخیر شویم

5

کتاب بسیار عالی و تاثیرگذار که قطعا ناشی از نفس پاک و مهذب شهید عزیز ابراهیم هادی است، رضوان الهی گوارای وجودش

نمایش 33 نقد دیگر
4.6
(93)
انگیزه‌بخش 🚀 (11)
13,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سلام بر ابراهیم (1)
سلام بر ابراهیم (1)
زندگی نامه و خاطرات پهلوان بی مزار شهید ابراهیم هادی
انتشارات شهید ابراهیم هادی
4.6
(93)
انگیزه‌بخش 🚀 (11)
13,000
تومان