0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی

نویسنده:
جان پایک
درباره فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی

فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی

کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ی سیاسی اثر جان پایک، ترجمه‌ی سیدمحمدعلی تقوی و محمدجواد رنجکش، یکی از منابع مهم و معتبر برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی فلسفه‌ی سیاسی است. این کتاب در بردارنده‌ی تعریف و شرح بیش از ۱۵۰۰ اصطلاح و مفهوم مهم در فلسفه‌ی سیاسی است.

کتاب به دو بخش اصلی تقسیم شده است: بخش اول، اصطلاحات موضوعی را در بر می‌گیرد و بخش دوم، اصطلاحات تاریخی را. در بخش اول، اصطلاحات مربوط به موضوعاتی مانند دولت، قانون، عدالت، آزادی، دموکراسی، حقوق بشر، و غیره تعریف و شرح شده‌اند. در بخش دوم، اصطلاحات مربوط به اندیشمندان و نظریه‌پردازان مهم فلسفه‌ی سیاسی از افلاطون تا به امروز آمده‌اند.

نویسنده در تعریف و شرح اصطلاحات، تلاش کرده است تا از زبانی ساده و قابل‌فهم استفاده کند و همچنین، به تاریخچه‌ی هر اصطلاح و مفهوم نیز اشاره داشته باشد. این امر باعث شده است که کتاب برای دانشجویان و پژوهشگران مبتدی نیز قابل‌فهم باشد.

کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ی سیاسی منبعی ارزشمند برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی فلسفه‌ی سیاسی است. این کتاب می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا با مفاهیم و اصطلاحات مهم در این رشته آشنا شوند و درک بهتری از اندیشه‌های سیاسی فیلسوفان و نظریه‌پردازان مختلف داشته باشند.

برای خواندن کتاب‌های متون پراکنده فلسفی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با جان پایک نویسنده کتاب

جان پایک مدرس ارشد فلسفه در دانشگاه اپن است. او در سال ۱۹۶۳ در انگلستان متولد شد و تحصیلات خود را در رشته‌ی فلسفه در دانشگاه آکسفورد و دانشگاه لندن به پایان رساند. او همچنین، در دانشگاه‌های هاروارد و ییل به عنوان پژوهشگر و مدرس حضور داشته است.

پایک در زمینه‌های فلسفه سیاسی، فلسفه اخلاق، و فلسفه زبان فعالیت می‌کند. او آثار متعددی در این زمینه‌ها منتشر کرده است. پایک عضو انجمن فلسفی بریتانیا و انجمن فلسفی آمریکا است. او همچنین، برنده‌ی جوایز متعددی از جمله جایزه‌ی انجمن فلسفی بریتانیا برای کتاب سال شده است.


چرا باید کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       کتاب شامل تعریف و شرح بیش از ۱۵۰۰ اصطلاح و مفهوم مهم در فلسفه‌ی سیاسی است.

-       نویسنده در تعریف و شرح اصطلاحات، تلاش کرده است تا از منابع معتبر استفاده کند و از خطاهای علمی اجتناب کند.

-       نویسنده در تعریف و شرح اصطلاحات، تلاش کرده است تا از زبانی ساده و قابل‌فهم استفاده کند.

-       کتاب اصطلاحات مربوط به اندیشمندان و نظریه‌پردازان مهم فلسفه‌ی سیاسی از افلاطون تا به امروز را در بر می‌گیرد.

کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ی سیاسی منبعی ارزشمند برای دانشجویان و پژوهشگران رشته‌ی فلسفه‌ی سیاسی است. این کتاب می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا با مفاهیم و اصطلاحات مهم در این رشته آشنا شوند و درک بهتری از اندیشه‌های سیاسی فیلسوفان و نظریه‌پردازان مختلف داشته باشند.


در بخشی از کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی می‌خوانیم

آگاهی کاذب false consciousness

اصطلاحی است مأخوذ از مارکس در توصیف وضعیتی که در آن افراد یا طبقات به طور نظام‌مند از منافع خود بی‌خبرند یا تصور غلطی از آن دارند، یا به طور کلی در مورد طبیعت دنیایی که در آن زندگی می‌کنند در اشتباه‌اند و تحت‌تأثیر خودفریبی دسته‌جمعی‌اند. نکته اساسی در انگاره‌ی آگاهی کاذب درک نادرست نظام‌مند، و نه اتفاقی، و تلاش جهت تبیین این درک نادرست برحسب روابط مادی در جهان است. به عنوان مثال [به نظر مارکس] اعتقاد به خدا وجهی از آگاهی کاذب است، نخست بدین دلیل که خدایی وجود ندارد و دوم آن‌که این اعتقاد به طور نظام‌مند به منظور یافتن نوعی تسلی در جهانی خارج از دنیای ما ایجاد شده است. مذهب نه فقط افیون توده‌ها بلکه «آهِ ستمدیدگان» است (مارکس، نقد فلسفه‌ی حق هگل).

بعضی از فمینیست‌ها با بیان این‌که زنانی که در نقش خانه‌داری خود احساس رضایت می‌کنند نوعی آگاهی کاذب را به نمایش می‌گذارند، مفهوم آگاهی کاذب مارکس را حیات مجدد بخشیده‌اند.

به نظر می‌رسد که آگاهی کاذب اغلب به صورت کارکردی تبیین می‌شود. آگاهی کاذب بدین علت پدید می‌آید که برای مقاصد یا کارکردهای خاصی (از قبیل حفظ قدرت نخبگان) به کار می‌آید. احتمالاً توطئه‌ای برای تحمیق ما وجود دارد. البته تبیین‌های کارکردی مجادله‌برانگیزند و یک تبیین خوب مستلزم داستان‌های خُردی است که در پشت آن قرار داشته باشند. اما این داستان‌ها هم غالباً شکل توطئه به خود می‌گیرند و شواهد ناچیزی برای تأیید آنها می‌توان ارائه کرد. به نظر می‌رسد که مفهوم آگاهی کاذب در برابر آگاهی راستین و بر پایه‌ی نگرش ویژه‌ای در مورد منافع راستین شکل گرفته باشد. این نظریه‌ی خطا (error theory) [یعنی وجود آگاهی کاذب]‌ تا جایی پذیرفتنی است که آن نگرش در باب منافع راستین مقبول باشد. در غیاب نگرشی پایدار و مشخص در مورد منافع راستین، این ادعا که آگاهی افراد کاذب است مانند اتهاماتی به نظر می‌آید که از روی سوء‌نیت مطرح شده باشند.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی

اگر از خواندن کتاب فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب در باب حکمت زندگی

۲- کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه

۳- کتاب جستارهایی در باب عشق

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
317.۰۰ بایت
تعداد صفحات
226 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۳۲:۰۰
نویسندهجان پایک
مترجمسیدمحمدعلی تقوی
مترجم دوممحمدجواد رنجکش
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۱۷.۰۰ بایت
۲۲۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
50,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی
فرهنگ اصطلاحات فلسفه‌ ی سیاسی
جان پایک
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
50,000
تومان