0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نامه‌های روسیه

معرفی، خرید و دانلود کتاب نامه‌های روسیه

روسیه در ۱۸۳۹
درباره نامه‌های روسیه

نامه‌های روسیه

کتاب نامه‌های روسیه اثر آستولف لویی ائونور مارکی دو کوستین، یا کوستین آستولف، یک سفرنامه‌ی مشهور است که در سال ۱۸۴۳ منتشر شد. این کتاب گزارشی از سفر کوستین، یک اشراف‌زاده‌ی فرانسوی، به روسیه در دوران حکومت تزار نیکلای اول است.کوستین در سال ۱۸۳۹ به دعوت دوستش، اوژن شوارتز، به روسیه سفر کرد. او در طول سفر خود از شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، کازان، و اورال بازدید کرد و با افراد مختلفی از جمله نجیب‌زادگان، روحانیون، روشنفکران، و مردم عادی ملاقات کرد. کوستین در نامه‌های خود به توصیف دقیق و واقع‌گرایانه‌ای از جامعه‌ی روسیه در نیمه‌ی نخست سده‌ی نوزدهم پرداخته است. او به موضوعات مختلفی از جمله سیاست، اقتصاد، فرهنگ، و جامعه‌ی روسیه پرداخته است. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کوستین در کتاب خود به آن پرداخته است، استبداد مطلق در روسیه است. او استبداد را عامل اصلی مشکلات روسیه می‌داند و معتقد است که این نظام سیاسی مانع از پیشرفت و توسعه‌ی این کشور شده است. کوستین همچنین به توصیف زندگی مردم روسیه در دوران استبداد پرداخته است. او نشان می‌دهد که مردم روسیه تحت فشار و سرکوب حکومت استبداد زندگی می‌کنند و آزادی و استقلال ندارند. کتاب نامه‌های روسیه در زمان انتشار خود با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شد و به سرعت به یک کتاب پرفروش تبدیل شد. این کتاب در بسیاری از زبان‌های زنده‌ی دنیا ترجمه شده است و همچنان یکی از کتاب‌های پرخواننده در مورد روسیه است.


برای خواندن کتاب‌های تاریخ جهان به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با کوستین آستولف نویسنده کتاب

آستولفون لویی ائونور مارکی دو کوستین (زادهٔ ۳ اوت ۱۷۹۳ – درگذشتهٔ ۱۸ ژوئیه ۱۸۵۶) یک نویسنده، دیپلمات، و سیاستمدار فرانسوی بود. او بیشتر به خاطر سفرنامه‌اش به روسیه، نامه‌های روسیه، شناخته می‌شود. کوستین در پاریس به دنیا آمد و در خانواده‌ای اشرافی بزرگ شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه سوربن پاریس به پایان رساند و سپس به عنوان دیپلمات به کار مشغول شد. او در طول زندگی خود به کشورهای مختلفی سفر کرد، از جمله ایتالیا، اسپانیا، و روسیه.

کوستین در سال ۱۸۳۹ به دعوت دوستش، اوژن شوارتز، به روسیه سفر کرد. او در طول سفر خود از شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، کازان، و اورال بازدید کرد و با افراد مختلفی از جمله نجیب‌زادگان، روحانیون، روشنفکران، و مردم عادی ملاقات کرد.

کوستین در سال ۱۸۵۶ در پاریس درگذشت. او یکی از نویسندگان برجسته‌ی قرن نوزدهم فرانسه بود و آثار او همچنان مورد توجه خوانندگان و محققان قرار دارد.


چرا باید کتاب نامه‌های روسیه را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-        توصیف دقیق و واقع‌گرایانه‌ای از جامعه‌ی روسیه در نیمه‌ی نخست سده‌ی نوزدهم

-        توجه به موضوع استبداد مطلق و تأثیر آن بر جامعه‌ی روسیه

-        توصیف زندگی مردم روسیه در دوران استبداد

-        تأثیرگذاری بر تاریخ ادبیات روسیه

کتاب نامه‌های روسیه از جمله کتاب‌های مهم و تأثیرگذار در تاریخ ادبیات روسیه است. این کتاب تصویری روشن و دقیق از جامعه‌ی روسیه در دوران استبداد مطلق ارائه می‌دهد و یکی از منابع مهم برای مطالعه‌ی تاریخ و فرهنگ روسیه است.


در بخشی از کتاب نامه‌های روسیه می‌خوانیم

به گمانم خود را محق می‌بینم دربارۀ کشوری که در آن دوستانی دارم داوری‌ کنم (و حتی اگر وجدانم حکم کرد، بی‌رحمانه داوری کنم)؛ منش اشخاصی را ارزیابی کنم که زمام امور کشور را به دست دارند؛ بدون آن‌که البته به تأملات اهانت‌آمیز دربارۀ شخصیت آنان فروبلغزم؛ گفته‌های سیاستمداران را نقل کنم، از بالاترین شخصیت‌های حکومت شروع کنم، رفتار‌شان را شرح دهم؛ و دیدگاه‌هایی را که چنین بررسی‌یی ممکن است در ذهن من ایجاد کند، تا رسیدن به نتیجه‌گیری غایی، پیش ببرم، منتها به شرطی که در پیگیریِ جریانِ بی‌نظم اندیشه‌هایم و ارائۀ آن‌ها به دیگران، ارزشی بیش از آنچه عقایدم در چشم خودِ من دارند برای آن‌ها قائل نشوم: به نظرم همین خصلتی است که می‌توان آن را درستکاری نویسنده نامید.

در هرحال، در عین عمل به وظیفه‌ام، دست‌کم امیدوارم که قوانین ادب را رعایت کرده باشم؛ برای بیان حقایق ناگفتنی شیوۀ مناسبی وجود دارد: سخن گفتن صرفاً بر اساس باورها، و در عین حال پس زدنِ القائات خودستایی. علاوه بر این، چون بسیاری چیزها در روسیه بود که به آن‌ها به دیدۀ تحسین نگریسته‌ام، توصیف‌هایم از این کشور لاجرم با ستایش‌های بسیار آمیخته است.

روس‌ها خشنود نخواهند شد؛ خودستایی را مگر می‌شود هرگز راضی کرد؟ با این‌همه، هیچ‌کس به اندازۀ من تحت تأثیر عظمت ملت روس و اهمیت سیاسیِ آن قرار نگرفته است. سرنوشت‌ قدرتمند این مردم، که آخر از همه به صحنۀ جهان پا گذاشته است، در تمامی مدتی که در این کشور اقامت داشتم، ذهنم را به خود مشغول داشته بود. روس‌ها را، در مجموع، حتی از لحاظ زننده‌ترین عیب‌های‌شان، بزرگ یافتم؛ تک‌تک، به نظرم دوست‌داشتنی آمدند؛ و شخصیت مردمان عادی‌اش توجهم را جلب کرد: این حقایق ستاینده، به نظرم، قاعدتاً برای جبران حقایق کمتر مطبوع دیگر کافی باشند. ولی، واقع امر این است که بیشتر سفر‌کنندگان به روسیه، تا امروز، با روس‌ها همچون کودکان نازپرورده رفتار کرده‌اند.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب نامه‌های روسیه

اگر از خواندن کتاب نامه‌های روسیه لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد

۲- کتاب جنگ چهره زنانه ندارد

۳- کتاب تاریخ جهان

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
393 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۰۶:۰۰
نویسندهکوستین آستولف
مترجمباقر پرهام
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Lettres de russie= la russie en 1,839. c 1,975
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۵
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ کیلوبایت
۳۹۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
88,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نامه‌های روسیه
نامه‌های روسیه
روسیه در ۱۸۳۹
نشر مرکز
5
(1)
88,000
تومان