0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی

نویسندگان:
رنو پر
،
ژیل پله
درباره جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی

کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی توسط رنو پر و ژیل پله، دو متخصص رشته‌ سیاست‌گذاری عمومی نوشته شده است. این دو نویسنده در کتاب خود به تغییرات این رشته در آمریکا و فرانسه پرداخته و تاثیر آن بر علوم سیاسی غرب را نشان داده‌اند. اگر به مطالعه کتاب‌های جامعه شناسی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های جامعه‌شناسی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی

کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی به بررسی رشته سیاست‌گذاری عمومی و تاثیر آن بر غرب می‌پردازد. امروزه قضاوت در مورد ظرفیت‌های حاکمیتی یک ایالت یا یک مقام محلی اغلب به تجزیه و تحلیل و ارزیابی اقدامات و سیاست‌های عمومی بستگی دارد که آن‌ها در حوزه‌های مختلف (آموزش، سلامت، اجتماع، فرهنگ، برنامه‌ریزی شهری، حمل‌ونقل و غیره) اجرا می‌کنند. بنابراین، تجزیه و تحلیل سیاست‌های عمومی برای بیش از نیم قرن یکی از شناخته‌شده‌ترین تخصص‌ها تبدیل شده است.

مطالعه کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی برای چه کسانی جذاب خواهد بود

کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی، فرصتی را فراهم می‌کنند تا علاقه‌مندان به جامعه شناسی بتوانند با تغییرات حوزه مطالعاتی جامعه‌شناسی تاریخی دولت و نویسندگان مشهور این رشته آشنا شوند. این شاخه از جامعه شناسی تاثیر مستقیمی بر سیاست گذاری عمومی داشته و مطالعه آن برای پژوهشگران حوزه جامعه‌شناسی جذاب خواهد بود.

درباره نویسنده کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی

کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی اثری از رنو پر و ژیل پله است. رنو متولد ۲۴ آوریل ۱۹۷۵ در گرنوبل، دانشمند علوم سیاسی فرانسوی است که از سال 2016 مدیریت موسسه مطالعات سیاسی لیون به او سپرده شده است. رنو پر مدیر آزمایشگاه ENS و معاون مدیر IEP است که علاقه زیادی به جامعه شناسی و تحقیقات مرتبط با آن دارد.

نویسنده دیگر این کتاب، ژیل پله متولد 18 دسامبر 1960 در لیون است. این دانشمند علوم سیاسی فرانسوی، متخصص در تحلیل سیاست‌های عمومی و تاریخ اجتماعی علوم است. او مدرک لیسانس و فوق لیسانس جامعه شناسی را از دانشگاه لیون و پس از آن مدرک دکترای خود را در رشته تاریخ معاصر گرفت.

در بخشی از کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی می‌خوانیم

رابرت آلن دال، متولد ۱۹۱۵ در [ایالت] آیووا، استاد عالی و ممتاز علوم سیاسی دانشگاه ییل است. از وی که طراح جریان «پلی آرشیک» و نظریه‌پرداز و کارورز دموکراسی در آمریکاست به‌عنوان «رییس» متخصصان معاصر علوم سیاسی آمریکا یاد می‌شود. او در دهه‌ی ۱۹۶۰ به دلیل تعارضش با چارلز رایت میلز درباره‌ی نظریه‌های نخبه‌گرا و کثرت‌گرا در باب قدرت شهرت یافت. او کتابی نوشت که در زمره‌ی آثار کلاسیک علوم سیاسی معاصر قرار گرفت: چه کسی حکومت می‌کند؟ دموکراسی و قدرت در یک شهر آمریکایی [۱۹۶۱]. این کتاب بر موضوع ساختاریابی رسمی و غیررسمی قدرت و تصمیم در شهر نیو هون، که دانشگاه ییل هم در آنجاست، متمرکز است.

چارلز ادوارد لیندبلوم، متولد ۱۹۱۷، هم استاد عالی و ممتاز علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه ییل است. او به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران جریان اینکرمانتال یا تدریجی شناخته می‌شود. دال و لیندبلوم همیشه دغدغه‌ی ایجاد پیوند میان تحلیل‌های محدود خود با پرسش‌هایی نظری‌تر در باب سرشت دموکراسی و دولت را در سر داشته‌اند. با‌این‌حال، بازاندیشی روش‌شناسانه‌ی مذکور، هنوز نارسا به نظر می‌رسد و ابعاد انحصاراً تاریخی و تاریخ‌شناسانه‌ی این مطالعات اغلب ابتدایی است و چرخش به‌سوی تاریخ نزد این نویسندگان هنوز واجد ضرورت لازم نیست. آنان هرگاه به این ابعاد متوسل می‌شوند، بیشتر به دنبال عرضه‌ی چشم‌انداز ادواری سریعی بر بنیان بهره‌گیری از منابع دسته‌ دوم و منابع آماری و عددی هستند تا منظره‌ی پیرامونی مطالعه‌ی معاصر با تأکید بر تحولات اساسی متن مورد مطالعه به چشم آید.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی

اگر از مطالعه کتاب جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی لذت بردید، مطالعه 4 اثر را به شما توصیه می‌کنیم:

·      کتاب جامعه شناسی نوشته استیو بروس

·      کتاب هوش اجتماعی نوشته دانیل گلمن

·      کتاب جامعه شناسی خودمانی نوشته حسن نراقی

·      کتاب ما ایرانیان نوشته مقصود فراستخواه

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۸ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهرنو پر
نویسنده دومژیل پله
مترجممجید وحید
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Socio-histoire de l'action publique, 2,013
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۵
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۸ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
38,000
٪30
26,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی
٪30
جامعه‌ شناسی ـ تاریخ اقدام عمومی
رنو پر
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
38,000
٪30
26,600
تومان