0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر خوشبختی

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر خوشبختی

پنجاه قاعده برای دستیابی به زندگی توام با خوشبختی
درباره هنر خوشبختی

کتاب هنر خوشبختی اثر آرتور شوپنهاور، به بررسی پنجاه قاعده برای دستیابی به زندگی توام با خوشبختی می‌پردازد. آرتور شوپنهاور یکی از بزرگترین فیلسوفان آلمانی است که در طول سال‌های فعالیت خود کتاب‌های ارزشمندی نظیر «هنر همیشه بر حق بودن»، «ریشه چهارگان اصل دلیل کافی» و «جهان و تأملات فیلسوف» را منتشر کرده است. اگر به مطالعه آثار تاریخ فلسفه علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های تاریخ فلسفه غرب فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب هنر خوشبختی

کتاب هنر خوشبختی اثر آرتور شوپنهاور، گوهری واقعی است که بیش از 150 سال منتشر نشده باقی ماند. در این کتاب رهنمودها و راه‌های مختلفی برای دستیابی به خوشبختی ارائه شده که مطالعه آن کمک زیادی به خوانندگان خواهد کرد. فرانک وولپی نوشته‌های این کتاب را طبق آثار خود شوپنهاور بازسازی کرد و در قالب یک کتاب منتشر کرد. چندین فصل اصلی این کتاب شامل شوپنهاور و فلسفه خوشبختی، هنر خوشبختی یا حکمت زندگی، پنجاه قاعده زندگی توأم با خوشبختی و فلسفه خوشبختی می‌شود.

چرا باید کتاب هنر خوشبختی را بخوانیم؟

کتاب هنر خوشبختی اثر آرتور شوپنهاور، کتابی خواندنی و جذاب برای افرادی است که تمایل دارند با دیدگاه‌های این فیلسوف بزرگ بیشتر آشنا شوند. علاقه‌مندان به مطالعه کتاب‌های فلسفی هم از خواندن آن لذت خواهند برد. بدون شک اطلاع از پنجاه قاعده برای دستیابی به زندگی توام با خوشبختی تاثیر مثبتی بر روی زندگی فرد خواهد گذاشت.

درباره نویسنده کتاب هنر خوشبختی

کتاب هنر خوشبختی توسط آرتور شوپنهاور فیلسوف آلمانی نوشته شده است. او پسر یک تاجر ثروتمند بود و پس از چندین سال با خانواده‌اش به هامبورگ نقل مکان کردند. پس از مدتی پدر آرتور خودکشی کرد. آرتور رابطه خوبی با مادر خود نداشت اما به لطف سالن ادبی که مادرش تاسیس کرد، توانست با شخصیت‌های بزرگ دنیای فلسفه نظیر گوته آشنا شود.

آرتور سال 1805 برخلاف میل خود و به خواست پدرش، شروع به کار در زمینه تجارت کرد. پس از مرگ پدرش از این کار دست کشید و در سال 1809 به عنوان دانشجوی پزشکی وارد دانشگاه شد. در این دوران آشنایی با آثار افلاطون و کانت علایق او را به سمت فلسفه سوق داد؛ در نتیجه آرتور سال 1811 به برلین نقل مکان کرد و رشته فلسفه را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد. او در سال‌های بعد تجربه‌های مختلفی بدست آورد؛ به طور مثال مدتی به عنوان استادیار انتخاب شد اما مخالفت علنی او با هگل، باعث شد از این شغل کناره گیری کند. پس از ترک دانشگاه و تا زمان مرگش، زندگی منزوی داشت. او چندین اثر مختلف را در این دوره آماده کرد که برخی از آن‌ها سال‌ها پس از مرگش مورد توجه قرار گرفتند. اگر به مطالعه آثار این فیلسوف علاقه‌مند هستید، 4 کتاب زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب در باب طبیعت انسان

·      کتاب هنر همیشه بر حق بودن

·      کتاب هنر بحث و جدل

·      کتاب هنر همدردی

در بخشی از کتاب هنر خوشبختی می‌خوانیم

شاید یکی از دلایلی که می‌شود برای این قضیه اقامه کرد این است که عموماً کسی چندان رغبتی نشان نمی‌دهد از استاد بدبینی همچون شوپنهاور، دانسته‌هایی در باب سعادتمندی یا خوشبختی بخواند. البته جای شگفتی نیست که هیچ کس به فکرش نرسیده بود، در انبوه نوشته‌های بازمانده در میراث شوپنهاور به جست و جوی چیزی تحت عنوان هنر خوشبختی برآید. در افق بدبینی تیره و تاری که مشخصه تصویر ما از تفکر شوپنهاور است، طرح واره نوشته‌ای تحت عنوان هنر خوشبخت بودن بی برو برگرد باعث می‌شود سرسری از آن بگذریم و حتی آن را نادیده بگیریم.

همچنین این اصل اساسی می‌توانست به ندرت مانع از آن شود که خود شوپنهاور یک وقتی و یک جایی، به یادداشت‌ها، اصول و قواعد زندگانی از منظر خود سروسامانی بدهد و سپس آن را در قالب رساله‌ای کامل و منقح تدوین کند. حتی موفقیت دیرهنگام گزین گویه هایی در باب حکمت زندگانی وی که به هر حال نفس وجود آن، نشان می‌دهد بدبینی متافیزیکی هرگز نمی‌تواند سد راه هرگونه توش و تقلای معطوف به دستیابی به زندگانی توام با خوشبختی باشد به ندرت او را به این تأمل واداشته بود تا خودش دست کم گلچینی از نظریاتش را برای نیل به زندگی سعادتمندانه تنظیم و تدوین کند.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب هنر خوشبختی

اگر از مطالعه کتاب هنر خوشبختی اثر آرتور شوپنهاور لذت بردید، 4 کتاب زیر را به شما توصیه می‌کنیم:

·      کتاب روح اسپینوزا نوشته نیل گراسمن

·      کتاب درباره نفس تصنیف ارسطو نوشته علی مراد داودی

·      کتاب فلسفه دکارت نوشته رنه دکارت

·      کتاب مجموعه تاریخ فلسفه کاپلستون، از ولف تا کانت

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات
90 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۰۰:۰۰
نویسندهآرتور شوپنهاور
مترجمعلی عبداللهی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Die kunst, glücklich zu sein: dargestellt in fünfzig Lebensregeln
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۴
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
51,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۱ کیلوبایت
۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه هنر شوپنهاور
شامل 8 عنوان کتاب
هنر خوشبختی
هنر خوشبختی
پنجاه قاعده برای دستیابی به زندگی توام با خوشبختی
نشر مرکز
5
(1)
20,000
تومان