0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
نظارت مالی بر احزاب در حقوق موضوعه ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب نظارت مالی بر احزاب در حقوق موضوعه ایران

ناشر:
پادینا
درباره نظارت مالی بر احزاب در حقوق موضوعه ایران

با توجّه به اهمیّت منابع مالی و شفافیت آن در فعالیت‌های حزبی کتاب حاضر سعی دارد تا به بررسی نظارت مالی بر احزاب در ایران، در دو بخش اصلی تحت عنوان نگرش مفهومی و بنیادین به احزاب و سازوکارهای اعمال نظارت مالی بر فعالیت احزاب در ایران بر اسا س قانون اساسی وقوانین و مقررات موضوعه ی مربوط به احزاب بپردازد. از این رو در بخش اول که خود به دو فصل تقسیم می‌شود به مبانی نظری تخرب، شکل گیری احزاب سیاسی و سیر تحول آن در تاریخ ایران پرداخته است.در بخش دوم موضوع به صورت دقیق تحت عنوان سازوکارهای اعمال نظارت مالی بر فعالیت احزاب در ایران در دو فصل منابع تأمین مالی احزاب و سازماندهی نظارت مالی بر احزاب در ایران، بررسی شده است.سوالاتی که در این زمینه مطرح می‌شوند عبارتند از:

۱- با توجّه به اینکه سازماندهی و فعّالیّت احزاب دارای هزینه‌های مالی و نیازمند تأمین و اجرای منطقی بودجۀ لازم و کافی می‌باشد، ساز و کار نظارت مالی بر این تشکّل به چه ترتیبی خواهد بود؟

۲- در نظام حقوقی ایران، راهکار نظارت بر امور مالی احزاب به چه ترتیبی است و چه آسیب‌ها و نارسایی‌هایی بر آن وارد می‌باشد؟

نظام حقوقی ایران در اصل بیست و ششم قانون اساسی خود فعالیت احزاب را آزاد اعلام کرده است. «در اجرای این اصل اساسی، قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی مصوب ۶/ ۷/ ۱۳۶۰ و آئین نامه‌های اجرایی آن مقرراتی را بیان داشته» لیکن این قانون و قوانین دیگر در زمینه ی نظارت بر عملکرد و فعالیت‌های مالی احزاب دارای کاستی‌هایی می‌باشد که این مسئله می‌تواند نقطه ی ضعفی در کنار دیگر نقاط ضعف سیستم حزبی ایران باشد.

از این روهدف کلی از نگارش این کتاب شناسایی روش‌ها و سازوکارهای نظارت مالی بر احزاب در نظام حقوقی ایران است و در رهیافت نهایی ارائه پیشنهاد جهت اصلاح، تجدید نظر یا تکمیل قوانین موجود در این زمینه می‌باشد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
663.۰۰ بایت
تعداد صفحات
114 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۸:۰۰
نویسندهمونا احمدی
نویسنده دومامید نوروزی
ناشرپادینا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۶۳.۰۰ بایت
۱۱۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
نظارت مالی بر احزاب در حقوق موضوعه ایران
نظارت مالی بر احزاب در حقوق موضوعه ایران
مونا احمدی
پادینا
0
(بدون نظر)
30,000
تومان