0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درمان هیجان‌ مدار

معرفی، خرید و دانلود کتاب درمان هیجان‌ مدار

(EFT)
نویسنده:
ندا اسلامی
ناشر:
پادینا
درباره درمان هیجان‌ مدار

زوج‌درمانی هیجان مدار (EFT) یک درمان کوتاه مدت، اصولی و مداخله‌ای آزمایشی برای کاهش آشفتگی در رابطه‌ها‌ی عاشقانه بزرگسالان و ایجاد دلبستگی ایمن‌تر است. این رویکرد در مورد خانواده‌ها‌ نیز استفاده می‌شود. این عنوان نشان دهنده اهمیت هیجان به مثابه یک عامل سازمان دهنده اصلی تجربیات درونی و عنصر کلیدی تعاملات در روابط عاشقانه است. در زوج‌درمانی مؤثر توجه ویژه‌ای به هیجان به عنوان عنصر اساسی تغییر شده است. واژه «هیجان» از کلمه‌ای لاتین به معنای «حرکت کردن» می‌آید. زوج‌درمانی هیجان مدار، با استفاده از قدرت هیجان، زوجین را به حرکت در آورده و پاسخ‌ها‌ی جدید در تعاملات اصلی آن‌ها‌ ایجاد می‌کند که منجر به «حرکت و تغییر ریتمیک» روابط می‌شود. وقتی صحبت از «حرکت» هیجانی می‌کنیم، معمولاً منظورمان لمس کردن و جنبشی است که فرد را مجبور کند به نشانه پاسخ دهد و این امر منجر به بروز کنشی در وی شود. هیجان، فرم دهنده و سازمان دهنده پاسخ‌ها‌ی کلیدی در روابط نزدیک است.

درمان هیجان مدار یک رویکرد کوتاه مدت (بین هشت تا بیست جلسه) و ساختارمند به زوج درمانی است که در دهه هشتاد میلادی توسط سو جانسون و لزلی گرینبرگ تدوین شد. این رویکرد کاربرد خانوادگی و انفرادی هم دارد. مداخلات EFT، از رویکرد انسان گرایانه تجربی در جهت بازسازی تجارب عاطفی و از رویکرد سیستمیک ساختاری برای بازسازی تعاملات استفاده می‌کند. مطالعات نسبت قابل توجهی در زمینه تاثیر مثبت EFT در ادبیات تحقیق موجود است که نشان دهنده اندازه اثر زیاد این نوع درمان در طول زمان می‌باشد.

درمان هیجان محور، تاکید خاصی بر یکپارچه سازی هیجان یا شناخت، انگیزش و رفتار دارد. درمانگر به منظور اصلاح هیجان‌ها، آنها را فعال می‌کند. در این شیوه‌ی درمان، شناسایی و بهبود طرح واره‌های هیجانی اهمیت زیادی دارد. گرینبرگ و پایی ویو این طرح واره‌های هیجانی را مجموعه‌ای از اصول سازمان یافته با محتوای فرد-ویژه تعریف می‌کنند که با هیجان‌ها، اهداف، خاطرات و تمایلات رفتاری گره خورده اند. طرحواره‌های هیجانی از تاثیر متقابل تاریخچه‌ی یادگیری اولیه‌ی فرد و خلق و خوی فطری او به وجود می‌آیند. وقتی طرح واره‌های هیجانی فعال می‌شوند، تاثیر بسزایی در چگونگی تعبیر و تفسیر وقایع زندگی و واکنش به آنها دارند. هدف نهایی درمان هیجان محور، مانند مدل طرحواره، تغییر طرح واره‌های هیجانی است. درمان با هدف ایجاد طرح واره‌های جدید، تجربه‌ی درونی غیرقابل دسترس... را وارد حوزه‌ی آگاهی بیمار می‌کند.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
809.۰۰ بایت
تعداد صفحات
79 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۳۸:۰۰
نویسندهندا اسلامی
ناشرپادینا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۱۰
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۰۹.۰۰ بایت
۷۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
0 ٪
4
ستاره
100 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4.5
(2)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درمان هیجان‌ مدار
درمان هیجان‌ مدار
(EFT)
پادینا
4.5
(2)
33,000
تومان