0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

ناشر:
پادینا
درباره بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق

روابط زناشویی، به رابطه بین زن و مرد که با هم ازدواج کردند گفته می‌شود. رابطه زناشویی سالم، جزیی مهم از مقاصد مستقیم و تاثیرگذار یک ازدواج است. یک ازدواج استوار و رضایت بخش میتواند منبع مهمی از حمایت عاطفی و پشتوانه ای برای طول دوران بزرگسالی و سالمندی باشد و میتواند با افزایش توان مندی‌های اقتصادی، سلامت روانی و جسمی همراه شود.

یک ازدواج موفق و پایدار و رضایت بخش می‌تواند منبع حمایت احساسی و عاطفی خوبی را فراهم کند و باعث بهبود و رفاه اقتصادی، سلامت ذهنی و سلامت روانی و دوری از نشانه‌های بیماری افسردگی شود.

برخی از فواید ازدواج کردن می‌توانند در بهبود سلامت رفتاری بین دیگر زوج‌ها، مراقبت و نظارت از سوی همسر و برگزیدن سالم ترین، شادترین و بهتری همسر، خود را نشان دهند. مثلا مردان در سال‌های بعدی زندگی شان بیشتر از زنان می‌توانند به خرسندی از زندگی شان اعتراف کنند. این واقعیت را نشان می‌دهد که ارزیابی کیفیت زناشویی می‌تواند بسته به نوع همسر، متفاوت باشد. روابط زناشویی در اسلام در نهایت به رشد و نمو دو طرف منجر می‌شود و آنها تمام زمینه‌های رشد یکدیگر را فراهم می‌کنند.

وجود اختلافات عقیده و رفتار بین زن و مرد امری طبیعی است. ولی خانواده‌هایی وجود دارند که در آن زن و مرد زندگی مشترکشان تبدیل به یک میدان جنگ کرده‌اند. تعارض‌های زناشویی تاثیر عمیق منفی بر روابط آنها و پیرو آن بر بافت و روابط خانوادگی می‌گذارد. تعارضات در خانواده اغلب منجر به استرس می‌شود، می‌تواند پیش بینی کننده شروع افسردگی، اضطراب و بسیاری از بیماری‌های جسمی و روانی باشد. البته عدم توافق موجود بین زوج‌ها نه تنها غیر عادی نیست، بلکه اگر ساختارمند حل شود باعث تحکیم رابطه می‌شود. غم، تنش و بروز خشم بین زوج‌ها گریز ناپذیر است. اگر بپذیریم که هیچ زندگی مشترکی بدون تعارضات قابل تصور نیست، آن گاه می توانیم خود را از فشار چرایی به وجود آمدن مشکل برهانیم و در عوض به حل آن فکر کنیم.

طلاق یکی از پدیده‌هایی است که علاوه بر سیستم خانواده، سیستم اجتماعی را نیز در سطوح مختلف درگیر می‌کند. طلاق فرایندی است که با تجربه بحران عاطفی هر دو زوج شروع می‌شود و با تلاش برای حل تعارض از طریق ورود به موقعیت جدید با نقش‌ها و سبک زندگی جدید خاتمه می‌یابد. طلاق به عنوان یک مسئله اجتماعی که در بر گیرنده‌ی انحلال قانونی و جدایی زن و شوهر می‌باشد، به لحاظ تاثیرات گسترده در روند رشد جمعیت و همچنین دگرگونی ساختار خانواده دارای اهمیت به سزایی می‌باشد. پیش از طلاق، باید علت بروز آن مشخص شده و از پیامدهای طلاق آگاه شوید. به هرحال طلاق در جامعه ما یک مساله چالش‌برانگیز است و به راحتی پذیرفته نمی‌شود، در نتیجه ممکن است پس از جدایی از سوی جامعه تحت فشار قرار بگیرید. شناخت دلایل و پیامدهای طلاق کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنید.


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
545.۰۰ بایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهآزاده بقائی‌پور
نویسنده دوم محمدجواد ابول قندی
ناشرپادینا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۷/۰۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۴۵.۰۰ بایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
40,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق
بهبود روابط زناشویی در آستانه طلاق
آزاده بقائی‌پور
پادینا
0
(بدون نظر)
40,000
تومان