0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
الگو های ازدواج‌ های مجدد رضایتمند دارای سابقه‌ ی طلاق
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب الگو های ازدواج‌ های مجدد رضایتمند دارای سابقه‌ ی طلاق

نویسنده:
عباس غلامی
ناشر:
پادینا
درباره الگو های ازدواج‌ های مجدد رضایتمند دارای سابقه‌ ی طلاق

طلاق یکی از پدیده‌هایی است که علاوه بر سیستم خانواده، سیستم اجتماعی را نیز در سطوح مختلف درگیر می‌کند. طلاق فرایندی است که با تجربه بحران عاطفی هر دو زوج شروع می‌شود و با تلاش برای حل تعارض از طریق ورود به موقعیت جدید با نقش‌ها و سبک زندگی جدید خاتمه می‌یابد. طلاق به عنوان یک مسئله اجتماعی که در بر گیرنده‌ی انحلال قانونی و جدایی زن و شوهر می‌باشد، به لحاظ تاثیرات گسترده در روند رشد جمعیت و همچنین دگرگونی ساختار خانواده دارای اهمیت به سزایی می‌باشد. به همین علت است که سالیانه در کشورها مراکز معتبر آماری اقدام به ثبت آمار طلاق در کنار سه واقعه‌ی دیگر ازدواج، مرگ و میر و ولادت می‌کنند.

با افزایش آمار طلاق در سراسر قرن حاضر نرخ ازدواج مجدد نیز افزایش پیدا کرده است. شکل گیری یک ازدواج وقتی که یک فرد ازدواج قبلی خود را به واسطه‌ی مرگ همسر، طلاق یا ترک ازدواج، پایان داده، با فرد دیگری که قبلا ازدواج کرده و یا هرگز ازدواج نکرده است را ازدواج مجدد گویند. ازدواج مجدد پس از طلاق کاملا متفاوت از ازدواج مجدد بعد از سوگ است از لحاظ تجارب اعضای خانواده، جمعیت شناختی، ویژگی‌های شخصیت، تاریخ و احساسات. در مقایسه با خانواده ازدواج اول، خانواده ازدواج مجدد پیچیده تر هستند، زیرا ترکیب جدیدی از فرهنگ‌های مختلف که از لحاظ تاریخی، مسائل و فعل و انفعالات را شامل می‌شود را در بر می‌گیرد. ازدواج مجدد یک پدیده تجربی گسترده در تحقیقات تجربی شده است. چند سال پیش مطالعه در خصوص ازدواج مجدد در پژوهش خانواده مورد غفلت قرار گرفته بود. اما افزایش اخیر در طلاق و کاهش مخالفت در خصوص ازدواج مجدد باعث تحریک علاقه‌ی زیاد در میزان ازدواج مجدد بعد از طلاق و شرایطی که به موجب آن رخ می‌دهد شده است.

نتایجی که از این پژوهش حاصل شده است در کمک به زوج درمانگران در توصیف غنی و عمیق از تجارب افراد در ازدواج‌های مجدد رضایتمند موثر خواهد بود همچنین اطلاعاتی را برای افراد مطلقه که قصد ازدواج مجدد دارند و نیز آنها که مجدد ازدواج کرده‌اند، در مورد عوامل موثر در ازدواج‌های مجدد رضایتمند و چگونگی این ازدواج‌ها فراهم خواهد کرد که می‌تواند راهگشا و کمک کننده باشد. ضمنا یافته‌های که به دست آمده است می‌توانند اساسی را برای مطالعات آینده در زمینه بررسی عوامل مرتبط با ازدواج مجدد رضایتمند در فرهنگ ایرانی فراهم آورند.

-بخشی از مقدمه-

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
462.۰۰ بایت
تعداد صفحات
108 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۳۶:۰۰
نویسندهعباس غلامی
ناشرپادینا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴۶۲.۰۰ بایت
۱۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
الگو های ازدواج‌ های مجدد رضایتمند دارای سابقه‌ ی طلاق
٪50
الگو های ازدواج‌ های مجدد رضایتمند دارای سابقه‌ ی طلاق
عباس غلامی
پادینا
0
(بدون نظر)
40,000
٪50
20,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر