0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کات کبود

معرفی، خرید و دانلود کتاب کات کبود

نویسنده:
فرشته فرشاد
ناشر:
آواژ
درباره کات کبود

فرشته فرشاد در نمایشنامه‌ی «کات‌کبود» یک بار دیگر دل‌مشغولی اصلی خود درباره‌ی جهان نااَمنِ کودکان و آزار آنان توسط بزرگ‌سالان در جامعه کنونی ما را پی می‌گیرد. نخستین بار نویسنده‎‌ی این اثر با نمایشنامه‌ی «دور از دسترس اطفال نگهداری شود» بود که رابطه‌ی هولناک و سادومازوخیستی (خودآزاری - دیگرآزاری) زوجی جوان و معتاد در ارتباط با آزار کودک خود در برابر چشمان حیرت‌زده‌ی ما را به نمایش درآورد. «کات‌کبودِ» او گرچه دوباره بر همان ناهنجاری بیمارگونه به شکلی دیگر تأکید می‌کند، اما این بار سخن و هشدار تازهی او این است که تنها اوهام و خشونت معتادان نیست که منجر به فرزندکُشی می‌شود، بلکه فاجعه در آن است که در دنیای انسان‌های به ‌ظاهر سالم و معقول ولی از نظر عاطفی به ‌شدت معیوب نیز فاجعه به مراتب بدتر است؛ زیرا خشونت‌هایی از این ‌دست به ‌شدت مبتذل و عادی شده اند.

قصه این بار در خانواده‌ای متلاشی شکل می‌گیرد که مردی متأهل با داشتن پسری خردسال از همسرش جدا می‌شود و با زنی دیگر که او نیز بیوه و دارای دختری خردسال است، پیوند زناشویی می‌بندد و بحران زمانی حتی تلخ‌تر و هولناک‌تر می‌شود که نویسنده نشان می‌دهد چگونه بخل، کینه و خودخواهی آدم‌های به ‌ظاهر عادی و طبیعی دور و برمان به ‌سادگی منجر به قتل کودکان و از آن بدتر فرزندکُشی می‌شود.

فرشته فرشاد در شش صحنه‌ی دارای ساختار قوسی و غیرخطی دو جهان مرگ و زندگی و واقعیت و رؤیا را وهم گونه در هم ‌آمیخته است و موفق می شود گام ‌به ‌گام ما را تا پایان ماجرا و گره‌گشایی نهایی به دنبال خود بکشاند، حدس های شتابزده‌مان را واژگون کند و نگذارد تا حقیقت به شکلی فوری، دم‌دستی و یک‌باره بر ما آشکار شود، مگر آنکه طی جدلی با خود و عواطف خود تا انتها خصلت های زشت شخصیت ها را برتابیم، خصال غیرانسانی آنها را بشناسیم و ابعاد غیراخلاقی کُنِشِ آدم ها را کشف کنیم.

-از مقدمه کتاب-

دسته‌ها:
کلیدواژه‌های مرتبط:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
597.۰۰ بایت
تعداد صفحات
56 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۱:۵۲:۰۰
نویسندهفرشته فرشاد
ناشرآواژ
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۶/۲۹
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۹۷.۰۰ بایت
۵۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
16,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کات کبود
کات کبود
فرشته فرشاد
آواژ
0
(بدون نظر)
16,900
تومان