0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
فرندز

معرفی، خرید و دانلود کتاب فرندز

زندگی و خاطرات متیو پری
نویسنده:
متیو پری
درباره فرندز

گاهی سرگذشت‌نامه‌ها رازهایی را برایمان آشکار می‌کنند که به هیچ شکلی انتظارشان را نداریم. کتاب فرندز هم یکی از همین کتاب‌هاست. این کتاب با عنوان اصلی friends,lovers and the big tribble thing: a memoir اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و افراد زیادی را شگفت‌زده کرد. این کتاب داستان زندگی متیو پری است که احتمالاً اگر کمی اهل فیلم و سریال باشید او را با نام چندلر بینگ می‌شناسید. شخصیت جذاب و سرزنده‌ی سریال فرندز که با شوخی‌هایش شناخته می‌شود و کاراکتری جالب و خاص دارد. کاراکتری که واکنش‌های احساسی مخصوص به خودش را دارد و هرگز نمی‌توانید حدس بزنید این بازیگر در حال گذراندن سخت‌ترین روزهای زندگی خودش است. این چیزی است که لیسا کودرو در مقدمه‌ای که برای این کتاب نوشته است از آن حرف می‌زند. بازیگر نقش فیبی بوفی در اینجا از چیزی حرف می‌زند که ممکن است برای هرکداممان اتفاق بیفتد. دوست یا عزیزی را در کنارمان می‌بینیم که ظاهراً حالش خوب است و در حال گذراندن یک شرایط معمولی است، همان‌طور که متیو نقش چندلر را بازی می‌کرد؛ اما او در حقیقت در یک مرداب بزرگ گرفتار شده و هر لحظه در حال فرورفتن است. داستان کتاب فرندز داستان همین درد و رنج نویسنده‌ی کتاب است.

کتاب متیو پری خیلی زود دست‌به‌دست میان طرفداران سریال فرندز گشت تا به ایران رسید. ترجمه‌های متعددی از این کتاب موجود است که یکی از آن‌ها ترجمه‌ی امید حسینی است که انتشار آن را انتشارات کتابسرای نیک برعهده داشته است. اگر اهل خواندن کتاب الکترونیک هستید این ناشر نسخه الکترونیکی کتاب را با همراهی فیدیبو منتشر کرده است و می‌توانید آن را از دسته‌بندی زندگی‌نامه و سفرنامه دانلود کنید.

متیو پری کیست؟

Matthew Longford perry بازیگر آمریکایی اهل ایالت ماساچوست است که در سال ۱۹۶۹ در این ایالت به دنیا آمد. او در نوجوانی در کانادا زندگی می‌کرد و یک ورزشکار رشته‌ی تنیس بود؛ اما بعدها به لس‌آنجلس رفت تا با مادربزرگ و پدربزرگش زندگی کند. پدر و مادر او زمانی که کودک بود از هم جدا شدند. رفتن به لس‌آنجلس باعث شد متیو به بازیگری علاقه‌مند شود و سرانجام پس از کارهای مختلف بازیگر سریال دوستان شد. او بین سال‌های ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴ بازیگر این فیلم بود و به‌خاطر این سریال نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین کمدین آمریکایی شد. او دو جایزه‌ی امی و یک گلدن‌گلوب هم در کارنامه دارد.

چرا باید کتاب فرندز را خواند؟

کتاب فزندز یک کتاب معمولی نیست. این کتاب حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آنچه متیو پری از داستان دردناک درگیری خودش با اعتیاد و الکل در این کتاب می‌گوید داستانی است که می‌تواند برای بسیاری از افراد آشنا باشد. داستان انسانی که او را موفق و شاد می‌دانیم و تصویری که نزد اطرافیانش دارد یک تصویر آرام است؛ اما در حقیقت در حال رنج بردن از افسردگی و البته درگیری با مخدرها و... است. این کتاب، اثری است که انسان را تکان می‌دهد مخصوصاً اگر با شخصیت چندلر بینگ با آن خنده‌های شاد آشنا باشید.

در بخشی از کتاب فرندز می‌خوانیم

وقتی آهنگ خواندن جان تمام شد، خوش‌وبش از دور را کنار گذاشتند و با هم رقصیدند. شاید بهتر بود همان‌جا تمام می‌شد، اما برف سنگینی که آن روز عصر باریده بود، باعث شد سرندیپیتی سینگرز در آن شهر گیر بیفتند. این‌گونه بود که در سال ۱۹۶۷، در یکی از شهرهای برفی کانادا، خواننده‌ای فولکلور و ملکه‌ی زیبایی عاشق هم شدند. آن‌ها خوش‌قیافه‌ترین مرد و زن دنیا بودند. جان پری آن شب ماند و سوزان لنگفورد هم کاملاً خوشحال بود. یکی دو سال بعد، در شهر ویلیامزتاون ایالت ماساچوست (زادگاه جان)، سوزان باردار شد. شاید در همین میانه بود که مشکلی پیش آمد، نمی‌دانم - فقط می‌دانم که اعتیاد نوعی بیماری است و من هم مثل رابطه‌ی پدر و مادرم، از همان روز اول محکوم به فنا بودم.

من، پسر جان بنت پری خواننده‌ی سرندیپیتی سینگرز و سوزان مری لنگفورد بانوی شایسته‌ی سابق کانادا، در روز سه‌شنبه ۱۹ آگوست ۱۹۶۹ به دنیا آمدم. موقع تولدم توفان شدیدی بود (که طبیعیه) و همه داشتند مونوپولی بازی می‌کردند تا من از راه برسم (که اون هم طبیعیه). حدود یک ماه پس از قدم‌گذاشتن بشر روی ماه و یک روز پس از پایان فیلم وودستاک به دنیا آمدم، یعنی جایی بین کمال کهکشانی و همه‌ی آن اتفاق‌های مسخره در مزرعه‌ی یاسگر پا به دنیا گذاشتم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب فرندز

کتاب فرندز کتاب جالبی است که از تجربیات یک شخص در آن سخن گفته شده است. اگر از این کتاب خوشتان آمده است کتاب‌های دیگری هم هستند که در این دسته‌بندی می‌توانید بخوانید. در ادامه تعدادی از این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم:

·      شدن اثر میشل اوباما انتشارات شادن پژواک

·      عبور از خط قرمز اثر علی دیزایی انتشارات رادیو گوشه

·      پیراهن‌های همیشه اثر حمیدرضا صدر انتشارات رادیوگوشه


شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
3.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
283 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۶:۰۰
نویسندهمتیو پری
مترجمامید حسینی
ناشرانتشارات کتاب‌سرای نیک
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Friends, lovers, and the big terrible thing
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۰۲
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۳.۰۰ مگابایت
۲۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
تلخ ☕️ (3)
پربار 🌳 (3)
5
ستاره
80 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
10 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
تلخ ☕️
پربار 🌳
آموزنده 🦉

بهترین ترجمه این کتاب، البته می تونست بهتر هم باشه اما در مقایسه با مابقی ترجمه ها بهترین بود. نگارش کتاب خیلی روان و صمیمی بود. نکته جالب اینکه در بخشی از جملات همون شوخی های چندلری وجود داشت :) Could it be anymore better? و در آخر خلاصه ای غم انگیر اما آموزنده از پشت صحنه زندگی این بازیگر بسیار شناخته شده بود.

5

ههععی، خدا رحمتش کنه... متیو پری دیروز 28 اکتبر، 6 آبان، به رحمت خدا رفت. ? Could we be aaany more sad

5
خوش‌خوان 🪶
سرگرم‌کننده 🧩
تلخ ☕️

سرگذشت خیلی ناراحت کننده و تاثیر گذاری بود، خوندنش لذت بخش بود و همش کنجکاو بودم که در ادامه چه اتفاقی قراره بیفته. ترجمه روونی داشت. توصیه اش میکنم.

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
تلخ ☕️
آموزنده 🦉

نحوه زندگیش تامل انگیز بود و اون تفکری که ادمای مشهور خیلی خوشحال و راضی اند رو پرده برداری میکنه‌ و اثرات اعتیاد و داروهای افسردگی رو به خوبی بیان میکنه

2

خدای من چندلر نمیتونم باور کنم رفتی:)

5

فکر میکنم این بهترین ترجمه باشه

5
پربار 🌳

قلبم درد گرفت از این همه تقلا، همه تلاششو کرد و حتی بیشتر اما دیگه ممکن نبود.

نمایش 1 نقد دیگر
4.4
(22)
تلخ ☕️ (3)
39,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
فرندز
فرندز
زندگی و خاطرات متیو پری
انتشارات کتاب‌سرای نیک
4.4
(22)
تلخ ☕️ (3)
39,500
تومان