0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دفتر های زندان

معرفی، خرید و دانلود کتاب دفتر های زندان

دفتر سوم
ناشر:
چرخ
درباره دفتر های زندان

کتاب دفترهای زندان نوشته آنتونیو گرامشی

کتاب دفترهای زندان اثری است از آنتونیو گرامشی که در دوره زندانی خود نوشته شده است. این مجموعه شامل یادداشت‌ها و مقالاتی است که او در طی حدود ده سال زندان در ایتالیا نوشته است. موضوع کتاب در حوزه روابط اجتماعی، فلسفه سیاسی و تئوری فرهنگ قرار دارد. گرامشی در این اثر به بررسی نظریه‌های سیاسی، فرهنگی و تاریخی می‌پردازد و بحران‌ها و مسائل اجتماعی زمان خود را تحلیل می‌کند. کتاب دفترهای زندان اثری است معروف و پرفروش در بین دانشجویان و پژوهشگران علوم انسانی، به‌خصوص کسانی که به مطالعه نظریه‌های سیاسی و فرهنگی علاقمند هستند. این کتاب در دسته کتب علوم سیاسی فیدیبو قرار دارد.

پیام اصلی و هدف نویسنده

پیام اصلی کتاب درک بهتر از جامعه، فرهنگ و سیاست در دوران معاصر ایتالیا است. گرامشی با نگارش این اثر قصد داشته تا دیدگاه‌های خود در مورد فرهنگ و سیاست را بیان و تحلیل‌های نوینی در این زمینه‌ها ارائه دهد. کتاب به زبان ایتالیایی نوشته شده است و ترجمه ان را اکبر معصوم بیگی بر عهده داشته است.

درباره نویسنده

آنتونیو گرامشی، در سال 1891 در آلزر، ایتالیا به دنیا آمد. او یکی از نظریه‌پردازان برجسته قرن بیستم در زمینه‌های فلسفه، سیاست و فرهنگ بوده است. گرامشی در عنوان رهبر حزب کمونیست ایتالیا نیز فعالیت داشته است.

·      کتاب گرامشی و انقلاب

·      کتاب فلسفه ی پراکسیس

·      کتاب نامه های زندان جلد 1

·      نوته‌های فلسفی

·      مسائل فرهنگی

·      حکمرانی و جنگ‌های مواضعی

·      نظریه‌ی تاریخ و تاریخ فلسفه

·      مناظرات سیاسی و فرهنگی

چرا باید کتاب دفترهای زندان را بخوانیم

این کتاب به دلیل داشتن دیدگاه‌های نو در زمینه‌های فرهنگ و سیاست، می‌تواند به عنوان منبع مهمی در این حوزه‌ها محسوب شود. خواندن دفتر های زندان می‌تواند به شما کمک کند که برداشت عمیق‌تری از جهان اطراف و تاریخ معاصر داشته باشید و با دیدگاه‌ها و نظریه‌های گرامشی آشنا شوید، که در بررسی‌های اجتماعی و فرهنگی معاصر ایتالیا و اروپا دارای اهمیت بالایی است.

در بخشی از کتاب دفترهای زندان نوشته آنتونیو گرامشی می‌خوانیم

پژوهشگری که پدیده‌ا‌ی تاریخی را بررسی می‌کند تا اثری ترکیبی بسازد باید رشته‌ای از عملیات مقدماتی انجام دهد که از آن فقط بخش کوچکی در پایان سودمند خواهد بود. چنین اثری می‌تواند در عوض برای این نوع مجله به کار رود که هدفش نوع خاصی خواننده است که به او باید علاوه‌بر کار ترکیبی، فعالیت تحلیلی مقدماتی را در تمامیتش نشان دهد. خواننده‌ی معمولی نه تمایل «علمی» دارد و نه می‌تواند داشته باشد، تمایلی که فقط از طریق کاری تخصصی حاصل می‌شود؛ بنابراین، ضروری است از طریق فعالیت ادبی مناسب به او کمک شود. کافی نیست که به او «مفاهیم» تاریخی داده شود؛ انضمامیتش از دست او می‌گریزد. لازم است به خواننده رشته‌ی کاملی از فاکت‌های مشخص و کاملاً تعریف‌شده داد.

یک جنبش پیچیده‌ی تاریخی را می‌توان در مکان و زمان و به سطوح متفاوت تقسیم‌بندی کرد و خود این سطوح می‌توانند در زمان و مکان تقسیم‌بندی شوند. یک مثال: آکسیون کاتولیکی. این جنبش همیشه یک مدیریت مرکزی و متمرکز داشته است، اما همچنین تنوع زیادی در نگرش‌های منطقه‌ای در زمان‌های متفاوت دارد. آکسیون کاتولیکی که مشخصاً پس از 1848 به وجود آمد بسیار متفاوت با جنبش کنونی است که پیوس یازدهم از نو سازمان داد. موضع آکسیون کاتولیکی بلافاصله پس از 1848 را می‌توان با همان ملاحظاتی توصیف کرد که مورخی درباره‌ی لویی هجدهم گفته بود: لویی هجدهم نمی‌توانست خود را قانع کند که پس از 1815، سلطنت در فرانسه نیاز به یک حزب سیاسی خاص دارد تا خود را حفظ کند. تمامی استدلال‌هایی که مورخان کاتولیک مطرح می‌کنند تا خاستگاه آکسیون کاتولیکی را توضیح دهند.

پیشنهادهایی به دوست‌داران کتاب دفترهای زندان نوشته آنتونیو گرامشی

·      کتاب افشای واتیکان

·      کتاب معمای اشغال سفارت آمریکا در ایران

·      کتاب هنر جنگ

·      کتاب ایران،جامعه کوتاه مدت و 3 مقاله دیگر

 

 

 


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۱ مگابایت
تعداد صفحات
373 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۲۶:۰۰
نویسندهآنتونیو گرامشی
مترجم اکبر معصوم بیگی
ناشرچرخ
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Quaderni del carcere
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
10 دلار
قیمت چاپی
320,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۱ مگابایت
۳۷۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
50 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

لطفا دفتر چهارم هم به مجموعه این کتاب اضافه فرمایید، متشکرم.

3.7
(3)
128,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دفتر های زندان
دفتر های زندان
دفتر سوم
چرخ
3.7
(3)
128,000
تومان