0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اندیشیدنِ فراگیر
٪40

معرفی، خرید و دانلود کتاب اندیشیدنِ فراگیر

آدمی و جهان او
نویسنده:
ادگار مورن
درباره اندیشیدنِ فراگیر

کتاب اندیشیدن فراگیر یکی از آثار جامعه‌شناس و فیلسوف فرانسوی، ادگار مورن است. او در این اثر مباحث انسان‌شناختی را با نگاهی عمیق و در عین حال ساده بررسی می‌کند و به وضعیت انسان در جهان هستی پرداخته است. این کتاب تلاشی است برای نگاهی جامع به وضعیت انسان در جهان و تعاملات و روابط او با محیط اطراف. ادگار مورن با استفاده از نظریه امر پیچیده، به مباحث مرتبط با درک و فهم پیچیدگی‌های جهان و چالش‌هایی که انسان با آن مواجه است، می‌پردازد. او بر این باور است که برای فهم بهتر امور، باید روابط بین اجزاء و کلیت موضوع را در نظر گرفت.

آشنایی با نویسنده کتاب اندیشیدن فراگیر

ادگار مورن یک جامعه‌شناس و فیلسوف فرانسوی است و به عنوان یکی از برجسته‌ترین متفکران معاصر شناخته می‌شود. وی در زمینه نظریه امر پیچیده کارهای بسیاری دارد. به علاوه، وی بسیاری از کتاب‌های خود را در دانشگاه پانتئون-سوربن ارائه داده است. از دیگر آثار او می‌توان به درآمدی بر اندیشه‌ی پیچیده اشاره کرد.

چرا باید کتاب اندیشیدن فراگیر را بخوانیم

کتاب اندیشیدن فراگیر ارائه‌دهنده دیدگاه‌ها و نظرات یکی از بزرگ‌ترین متفکران جهان در مورد وضعیت انسان در جهان است. اگر به دنبال درک بهتر و عمیق‌تری از روابط انسان با محیط اطراف خود هستید و می‌خواهید به چالش‌ها و پیچیدگی‌های زندگی با نگاهی جدید و متفاوت نگاه کنید، این کتاب را مطالعه کنید.

در بخشی از کتاب اندیشیدن فراگیر میخوانیم

ما از دیدگاه اجتماعی تعریف‌شده و تعیّن‌یافته‌ایم، اما همین ما، افراد و گروه افراد، توان دگرگون ساختن جامعه از راه اختراع، کودتا و انقلاب را داریم. این‌جاست که بار دیگر جامعه نباید از یاد ببرد که هستی‌اش تنها وابسته به افراد است، همان‌گونه که افراد نیز نباید فراموش کنند که پختگی‌شان در قامت موجود انسانی تنها از راه جامعه به دست می‌آید. از این دیدگاه فرد دارای سوژگی است. «سوژه» در زبان فرانسه با je [من] بیان می‌شود؛ می‌گویم من، سوژه، اول‌شخص مفرد، و وقتی می‌گویم من، از خود سخن می‌گویم و خود را در مرکز جهان خویش قرار می‌دهم. گفتنِ من یک عمل خودمحورانه است. مهم آن است که هر موجود انسانی, همچون هر موجود زنده‌ای, اصل خودمحوری را در درون خود دارد، اصلی که موجود انسانی یا موجود زنده را بر آن می‌دارد تا از خود پاسداری کند، رشد و بالندگی یابد، تغذیه کند و وجود خویش را ارتقا بخشد.

اما در کنار این اصل خودمحورانه‌ی نمایشِ من، اصل تکمیل‌کننده و یکسر متضاد دیگری به نام اصل ما وجود دارد. این ما، که کمتر از من درونی نیست، از همان هنگامِ زاده شدن پدیدار می‌گردد: با به دنیا آمدن نیاز به توجه، مهربانی، نوازش و تکان خوردن در گهواره، در بستر خانواده و از راه احساس عشق و دوستی با والدین و برادر و خواهر رشد می‌کند. این احساس سپس می‌تواند به شکلی بسیار فراخ‌تر گسترش یابد و میهن، حزب، دین، دوستان و دلدادگان را در بر بگیرد. زیستن جوشش پیوسته‌ای است که در آن از من به ما و از ما به من در گردشیم، همراه با آرمان‌هایی که من را قادر می‌سازد تا خود را برای پاسداری از کسانش، از کشورش، از اندیشه‌های سیاسی یا از دینش فدای ما کند، و نیز آرمان‌هایی که در آن ما قربانی می‌شود، آن‌جا که دیگران برای نفع بنیادین یا مادی من فراموش یا رانده می‌شوند.

پیشنهادهایی برای دوست‌اران کتاب اندیشیدن فراگیر

·      کتاب جنون قدرت و قدرت نامشروع

·      کتاب جامعه شناسی خودمانی

·      کتاب جامعه شناسی

·      کتاب هوش اجتماعی

 

 



دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
128 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۱۶:۰۰
نویسندهادگار مورن
مترجممحمدعلی انواری
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
penser global
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۲/۱۶
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
60,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۵ مگابایت
۱۲۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 1 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(1)
49,000
٪40
29,400
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اندیشیدنِ فراگیر
٪40
اندیشیدنِ فراگیر
آدمی و جهان او
گروه انتشاراتی ققنوس
5
(1)
49,000
٪40
29,400
تومان