0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
انسان بی نقص

معرفی، خرید و دانلود کتاب انسان بی نقص

اخلاق در عصر مهندسی ژنتیک
ناشر:
نشر نو
درباره انسان بی نقص

کتاب انسان بی نقص( The Case against Perfection: Ethics in the Age of Genetic Engineering) اثر مایکل سندل اثری نوین و تلفیقی در حوزه‌ی علوم اجتماعی و علم ژنتیک است. سندل به بررسی یک سوال مهم در عصر ما می پردازد: چگونه می توان قدرت و وعده علم زیست پزشکی را برای غلبه بر ناتوانی بدون به خطر انداختن انسانیت خود گسترش داد. استدلال های او تند و نافذ است و منطق سالم را با شفقت در هم می آمیزد.سندل به بررسی یک سوال مهم در عصر ما می پردازد: چگونه می توان قدرت و وعده علم زیست پزشکی را برای غلبه بر ناتوانی بدون به خطر انداختن انسانیت خود گسترش داد. استدلال های او تند و نافذ است و منطق سالم را با شفقت در هم می آمیزد

پیشرفت های ژنتیکی ما را با یک نوید و یک مخمصه مواجه می کند. وعده این است که ما به زودی قادر به درمان و پیشگیری از بیماری های ناتوان کننده خواهیم بود. مشکل این است که دانش ژنتیکی جدید ما ممکن است ما را قادر سازد تا ماهیت خود را دستکاری کنیم - تا ویژگی های ژنتیکی خود و فرزندانمان را تقویت کنیم. اگرچه اکثر مردم حداقل برخی از اشکال مهندسی ژنتیک را نگران‌کننده می‌دانند، اما بیان دلیل آن آسان نیست. چه اشکالی دارد که طبیعت خود را دوباره مهندسی کنیم؟

کتاب انسان بی نقص معماهای اخلاقی مرتبط با تلاش برای تکمیل خود و فرزندانمان را بررسی می کند. مایکل سندل استدلال می کند که جستجوی کمال به دلایلی که فراتر از ایمنی و انصاف است، ناقص است. انگیزه ارتقای ماهیت انسان از طریق فناوری های ژنتیکی قابل اعتراض و تغییر است زیرا نشان دهنده تلاشی برای تسلط است که از درک شخصیت با استعداد قدرت ها و دستاوردهای انسانی ناتوان است. این کتاب که ما را فراتر از اصطلاحات آشنای گفتمان سیاسی می برد، ادعا می کند که انقلاب ژنتیکی نحوه بحث فیلسوفان درباره اخلاق را تغییر خواهد داد و مسائل معنوی را به دستور کار سیاسی بازگرداند.

این کتاب با ترجمه افشین خاکباز از نشر نو در فیدیبو در اختیار علاقه مندان به کتاب های فلسفی و علوم اجتماعی قرار داده شده است.

مایکل سندل

مایکل سندل، فیلسوف سیاسی و نویسنده ای آمریکایی، متولد 5 مارس 1953 در آمریکا است. وی استاد دانشگاه هاروارد است و در دانشگاه هاروارد فلسفه سیاسی تدریس می کند. او به‌عنوان «تأثیرگذارترین فیلسوف زنده جهان» مطرح است.

کتاب های سندل - در مورد عدالت، اخلاق، دموکراسی و بازار - به بیش از 30 زبان ترجمه شده است. دوره افسانه ای او «عدالت» اولین دوره در هاروارد بود که به صورت رایگان به صورت آنلاین در دسترس قرار گرفت و ده ها میلیون نفر از آن بازدید کردند. او بیش از همه به خاطر کلاس «عدالت» خود در دانشگاه هاروارد، و نقدهایش بر نظریه ی عدالت از «جان راولز» در مورد لیبرالیسم و حدود عدالت مشهور است.

از کتاب های معروف سندل که در ایران ترجمه شده اند عبارت اند از:

  • عدالت
  • اخلاق در سایست
  • استبداد شایستگی
  • آنچه با پول نمی‌توان خرید

چرا باید کتاب انسان بی نقص را بخوانیم؟

همانطور که گفته شد کتاب انسان بی نقص تلفیقی از چند علم است که به بررسی انسان میپردازد. یعنی تمام افرادی که علاقه مند به علوم فلسفه، سیاست، جامعه شناسی و ژنتیک هستند از این سبک کتاب لذت خواهند برد.

اما چه چیزی این کتاب را از کتاب های دیگر فلسفی و علمی متمایز میکند؟

  • بحث مورد نظر تلفیقی از انسان و علم است
  • مسئله حول محور انسان و تصمیمات آن می چرخد
  • سوالی نو در ذهن انسان ایجاد می کند

در بخشی از کتاب انسان بی نقص می‌خوانیم

  • آیا برنامه ریزی برای به دنیا آوردن یک کودک ناشنوا اشتباه است؟ اگر چنین است، چه چیزی باعث می شود این کار اشتباه باشد؟ ناشنوایی یا برنامه ریزی؟ برای سهولت بحث فرض کنید که ناشنوایی معلولیت نیست، بلکه هویتی متمایز است. آیا باز هم اشکالی دارد والدین نوع کودکی را که قرار است به دنیا بیاورند انتخاب کنند؟ یا این که والدین با انتخاب زوج، و امروزه با استفاده از فناوری های تولید مثل، همیشه این کار را انجام می دهند؟
  • چشم انداز ورزشکارانی که با دستکاری ژنتیک تغییر یافته اند موزل های اخلاقی پیرامون بهسازی ژنتیک را به خوبی نشان می دهد. کمیته بین‌المللی المپیک و باشگاه های ورزشی حرفه‌ای باید فعالیت چنین ورزشکارانی را ممنوع کند، و اگر چنین است، بر چه مبنایی؟ دو دلیل بسیار آشکار برای ممنوعیت استفاده از این داروها در ورزش، سلامت و انصاف هستند: به سویت ها عوارض جانبی زیانباری دارند و اگر به برخی اجازه دهیم به قیمت خطرات جدی برای سلامت شان، عملکرد خود را بهبود بخشند رقبای آنها در موقعیت غیرمنصفانه قرار می‌گیرند. ولی برای سهولت بحث، س فرض کنید ژن درمانی برای تقویت عضلانی خطر ندارد یا دست کم خطرناک تر از رژیم لاغری و تمرین های شدید نیست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب انسان بی نقص

علاقه مندان به این سبک کتاب می‌توانند از کتاب های زیر نیز بهره ببرند و از مطالعه آن ها لذت کافی ببرند:

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۰ مگابایت
تعداد صفحات
144 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۸:۰۰
نویسندهمایکل سَندل
نویسنده دوممایکل سندل
مترجمافشین خاکباز
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
.The case against perfection ethics in the age of genetic engineering‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۳۰
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۰ مگابایت
۱۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
5
ستاره
58 ٪
4
ستاره
17 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
5 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بعد از مدتها یه کتاب تونست نظر منو انقد جلب کنه و ۴۵ صفحه اول رو بدون خستگی و کلافگی و با اشتیاق بخونم متن شیوا و قابل درک هست

4

ارزش یه بار خوندن رو داره.

4
(18)
آموزنده 🦉 (2)
51,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
انسان بی نقص
انسان بی نقص
اخلاق در عصر مهندسی ژنتیک
نشر نو
4
(18)
آموزنده 🦉 (2)
51,000
تومان