0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
خود انضباطی در ده روز
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب خود انضباطی در ده روز

گذر از فکربه عمل

درباره خود انضباطی در ده روز

کتاب «خود انضباطی در ده روز، گذر از فکر به عمل» همان‌طور که از نامش مشخص است می‌خواهد به طور عملی ما را به فعالیت برای انضباط بخشیدن به زندگی‌مان و هماهنگ‌کردن کارهایمان وادارد. اینکه ما باید از فکرکردن صرف یا ناقص عمل‌کردن به برنامه‌هایمان دست بکشیم. در واقع برای یک زندگی با آرامش و همراه با پیشرفت نیاز داریم برنامه و انضباط زندگی‌مان را خودمان به دست بگیریم. نویسنده کتاب مددکار و مشاور، تئودور برایانت است که برای سالیان دراز، در همین زمینه‌ها، فعالیت مستمری دارد و به هزاران نفر یاری رسانده است.

عنوان کامل نسخه‌‌ی اصلی کتاب «Self-Discipline in 10 days: How To Go From Thinking to Doing » است. این کتاب برایانت که در فروشگاه اینترنتی آمازون از کتاب‌های موردتوجه و بازخورد مثبت به شمار می‌آید، برای بار اول در سال ۲۰۱۱ در ۱۶۶ از سوی انتشارات HUB منتشر شده است. مترجمان فارسی کتاب خانم‌ها الهام ساجدیان و مرضیه صفایی‌فر هستند و ناشر آن در ایران انتشارات نسل نواندیش است. کتاب برای بار اول در سال ۱۳۹۷ به بازار نشر عرضه شده و همکنون نسخه‌ی الکترونیکی آن نیز برای علاقه‌مندان در بخش کتاب‌های روانشناسی وبسایت فیدیبو در دسترس قرار دارد.

درباره‌ی تئودور برایانت

تئودور برایانت (Theodore Bryant) نویسنده، روانشناس و سخنران آمریکایی است. او سه دهه تجربه در زمینه‌ی یاری‌رسانی اجتماعی و مددکاری دارد. برایانت به واسطه‌ی تحصیلاتش وارد این عرصه شده است. وی در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌ی مددکاری اجتماعی خوانده و سالیان درازی را به‌عنوان روانشناس و تسهیلگر و مددکار افراد سالخورده و آسیب‌دیده سپری کرده است. خالی‌ازلطف نیست که اشاره کنیم برایانت در دانشگاه یوتا به‌عنوان هیئت‌علمی بالینی دانشکده‌ی مددکاری و در دانشگاه‌های تنسی، واشنگتن و اورگان به‌عنوان مدرس تجربه‌ی آکادمیک نیز داشته و همواره دانش خود را در زمینه‌ی روان‌شناسی و مددکاری به‌روز نگه داشته است. سخنرانی‌های خودیاری، انگیزشی و روانشناختی این مددکار همواره برای عامه مردم بوده و شهرهای مختلفی ارائه شده است. خالی‌ازلطف نیست که اشاره کنیم برایانت در بسیاری از پروژه‌های خصوصی و دولتی مطالعاتی یا عملی برای توسعه‌ی زمینه‌های توانمندسازی اجتماعی، چندفرهنگی و پذیرش اقلیت‌ها به‌عنوان مشاور و هیئت‌علمی فعالیت داشته است.

بخشی از کتاب خود انضباطی در ده روز

گاهی بخشی از وجود ما دوست دارد در یک فعالیت مفید مثل کارکردن روی یک گزارش، کاری تمیزکردن آشپزخانه یا رسیدگی به مسائل مالی مشغول شود؛ اما بخش دیگری از وجودمان دوست دارد تلویزیون ببیند؛ بیسکویت شکلاتی بخورد یا از هر کار دیگری که ما آن را استفاده مفید از زمان می‌دانیم اجتناب کند به بیان دیگر بخشی از وجود شما هست که خود انضباطی را دوست ندارد. این بخش از وجودتان را آقای هاید می‌خوانیم. در رمان کلاسیک رابرت لوییس استیونسون به نام دکتر جکیل و آقای هاید، یک مثال ادبی یافتم که بسیار متناسب با موضوع موردبحث ماست. درواقع داستان راجع به یک دکتر خیرخواه است که طی آزمایش شیمیایی روی، خودش بخش شیطانی شخصیتش را درحالی‌که بخش خوب وجودش را سرکوب می‌کند؛ پیدا می‌کند هر دو بخش درنهایت در ستیز برای غلبه بر دیگری، نابود می‌شوند.

آن بخش از وجودتان که با خود انضباطی موافق است دکتر جکیل و بخشی که با تلاش‌های شما در مسیر خود انضباطی می‌جنگد آقای هاید در نظر بگیرید مفهوم را گرفتید؟ به‌هیچ‌وجه آقای هاید وجودتان را به‌عنوان دشمن در نظر نگیرید در عوض، هاید را به‌عنوان بخشی که خلاق عاشق تفریح و در جستجوی شادی است، در نظر بگیرید (مثل بخش کودک درونتان) شما نباید و نمی‌خواهید با آقای هاید بجنگید؛ بلکه باید از قدرت او به‌عنوان شریکی که تلاش‌های شما در مسیر خود انضباطی را حمایت می‌کند، استفاده کنید.

سه دلیل برای مطالعه‌ی کتاب خود انضباطی در ده روز

  • بدون انضباط شخصی و برنامه‌ی عملی مؤثر نه می‌توان کار کرد و نه حتی می‌توان به پیشرفت فکر کرد. این کتاب مسیر مناسب و جالبی را به ما ارائه می‌دهد؛ بنابراین باید آن را به‌دقت مطالعه کرد.
  • گاه نیازمند آنیم، یک راهنمای خوب، فشرده و منسجم را از همه‌ی نکات کلیدی و ضروری برای پیشرفت و انضباط در امور شخصی داشته باشیم. این کتاب چنین ويژگی‌ای دارد و می‌تواند بسیار یاری‌رسان باشد.
  • کتاب حاضر به قلم یک متخصص امور روان‌شناسی و مددکاری است و با دیدی عمل‌گرایانه نوشته شده است، بنابراین بیش از یک کتاب زرد در این حوزه است.

چهار پیشنهاد برای خوانندگان کتاب خود انضباطی در ده روز

خواندن کتاب‌های خودیاری و روان‌شناسی به این سبک، راه بی‌انتهایی است و نباید با خواندن یک کتاب متوقف شد. باید متنوع خواند و به‌روز ماند. به همین دلیل برای پیگیری مباحثی که اثر حاضر ارائه داده، کتاب‌های زیر پیشنهاد شده است که امید می‌رود متوجهتان قرار گیرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۵۷ مگابایت
تعداد صفحات
208 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۵۶:۰۰
نویسندهتئودور برایانت
مترجم مرضیه صفایی فر
مترجم دومالهام ساجدیان
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Self-discipline in 10 days : how to go from thinking to doing,C۱۹۹۹‭.‬
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۲۰
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۵۷ مگابایت
۲۰۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من تقریبا نصف شو خوندم فقط می تونم بگم عالیییییییی واقعا کمکم کرد بتونم مشکل هامو بفهمم

5

تنها میتونم بگم فوق العاده بود ممنون از فیدیبو

4.8
(5)
69,900
٪50
34,950
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
خود انضباطی در ده روز
٪50
خود انضباطی در ده روز
گذر از فکربه عمل
انتشارات نسل نواندیش
4.8
(5)
69,900
٪50
34,950
تومان