0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر عشق ورزیدن
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر عشق ورزیدن

نویسنده:
اریک فروم
درباره هنر عشق ورزیدن

اریک فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن، عشق و عاشقی را از منظر جدیدی بررسی می‌کند و به شما یاد می‌دهد که چگونه با یک دیدگاه درست نسبت به این مسئله بنگرید.

در بسیاری از نظریه‌ها و همچنین رمان‌های عاشقانه، اینطور می‌خوانیم که عشق مانند یک صاعقه است که بر سر فرد فرود می‌آید و تمام وجود او را درگیر می‌کند، اما کمتر درباره ابعاد مختلف و منطقی این مسئله شنیده‌ایم. نویسنده این کتاب به شما کمک می‌کند تا راه درست را پیدا کنید و همچنین  با به‌دست آوردن یک دیدگاه جدید، زندگی عاشقانه بهتری داشته باشید.

نویسنده معتقد است که عشق مانند یک هنر و مهارت است که در ازای رشد شخصیت و همچنین بلوغ شخصی به دست می‌آید. شما نمی‌توانید عاشق شوید و دیگری را دوست داشته باشید، بدون بدون آن‌که فضایل اخلاقی درونی خود را تقویت کنید. برخی از فضایل اخلاقی مثل فروتنی، شهامت، ایمان، انضباط و غیره، به شما کمک می‌کنند تا در عشق فردی نیز موفق باشید.

این کتاب به تمام پرسش‌های ذهنی شما در مورد عشق و عاشقی پاسخ می‌دهد. البته قرار نیست بعد از مطالعه این کتاب به راحتی قادر به عشق ورزیدن شوید، اما یاد می‌گیرید که چگونه عشق را درک کنید و با اتخاذ یک دیدگاه جدید، عشق را تحلیل کنید.

کتاب حاضر برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ به زبان انگلیسی منتشر شد. این نسخه را «ابوذر کرمی» به فارسی ترجمه کرده و انتشارات نسل نو اندیش آن را منتشر کرده است. شما می توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را از وب سایت و اپلیکیشن فیدیبو تهیه کنید.

دلایلی برای مطالعه هنر عشق ورزیدن

اگر به کتاب های حوزه روانشناسی و توسعه فردی علاقه‌مند هستید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. داستان‌های افسانه‌ای در مورد عشق بسیار زیاد است، اما کمتر کسی است که در مورد وجوه منطقی این مسئله صحبت کرده باشد. شما می توانید با مطالعه این کتاب:

  • دیدگاه درستی در مورد عشق و عاشقی به دست آورید
  • با دسته‌بندی انواع احساسات عاشقانه و مرز میان عشق مادر و فرزند، عشق پدر به فرزند، عشق فرزند به والدین، عشق جنسی و سایر انواع عشق آشنا شوید

درباره اریک فروم، نویسنده کتاب

اریک فروم (Erich Fromm) یکی از مشهورترین نویسندگان آمریکایی-آلمانی ‌تبار است که در سال ۱۹۰۰ به دنیا آمد و در سال ۱۹۸۰ دیده از جهان فرو بست. فروم یکی از مهم‌ترین متفکران و نویسندگان مکتب فرانکفورت و کتاب‌های زیادی را در زمینه روانشناسی منتشر کرده است. فروم از جمله افرادی است که معتقد بود می‌توان با استفاده از روش‌های روانکاوانه، بسیاری از بیماری‌های فرهنگی بشر را درمان کرد. از جمله بهترین کتاب‌های او می توان به «گریز از آزادی»، «انسان برای خویشتن»، «روانکاوی و دین و جامعه سالم» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

هر نظریه عشق باید با یک نظریه‌ انسان، با یک نظریه وجود بشر شروع شود. وقتی عشق، یا ما به‌ازایِ عشق را، در حیوانات پیدا می‌کنیم، می‌بینیم دلبستگی‌های آن‌ها به طور عمده بخشی از تجهیزات غریزی‌شان است. تنها بقایای این تجهیزات غریزی را می‌توانیم به صورت فعال در انسان ببینیم. آنچه در وجود انسان اساسی است این است که او از قلمرو حیوانات، از سازگاری غریزی بیرون آمده و از طبیعت فراتر رفته است؛ با وجود این، هیچ وقت طبیعت را ترک نمی‌کند؛ او بخشی از طبیعت است و درعین حال همین که از طبیعت ببرد نمی‌تواند به آن برگردد؛ همین که از بهشت که حالت یگانگی با طبیعت است بیرون انداخته شود، اگر سعی کند به آن‌جا برگردد، ملک مقرب با شمشیری گداخته در دست، راه او را سد می‌‌کند. انسان فقط با رشد عقل خود، با تطابق‌پذیری، جدید، نوعی تطابق بشری (به جای تطابق پیشاانسانی جبران‌ناپذیری که از دست داده) می‌تواند به پیش برود. وقتی انسان چه نژاد بشر، چه فرد‌، ‌زاده می‌شود، از وضعیتی که مثل غرایز مشخص و معین بود به داخل وضعیتی پرت می‌شود که نامعین و نامشخص و باز است. فقط گذشته قطعیت دارد؛ قطعیت آینده هم فقط تا زمان مرگ است. انسان از موهبت عقل برخوردار است. او حیاتی است آگاه از خودش؛ او از خودش آگاهی دارد، از همنوعش، از گذشته‌اش و از احتمالات آینده‌اش. این آگاهی از خود به‌عنوان یک ماهیت مجزا، آگاهی از عمر کوتاهِ خودش، آگاهی از این واقعیت که بدون میل خودش به‌دنیا آمده و برخلاف میل خودش خواهید مرد، که او قبل از عزیزانش خواهد مرد یا آن‌ها قبل از او خواهند مرد، آگاهی از تنهایی و منفرد بودنش، از درماندگی‌اش در مواجهه با نیروهای طبیعت و جامعه، این‌ها همه، وجود منفرد و نامتحد او را به زندانی تحمل‌ناپذیر تبدیل می‌کند.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

متفکران و نویسندگان بسیاری وجود دارند که که سعی کرده‌اند مسائل بنیادی هستی مثل عشق را از دیدگاه متفاوتی بنگرند و به خوانندگان نیز دیدگاه متفاوتی ارائه دهند. اریک فروم از جمله آن افراد است. اگر علاقه‌مند هستید مطالعه بیشتری در زمینه کتاب‌های روانشناسی و عشق داشته باشید، کتاب‌های زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
946.۸۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
158 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۱۶:۰۰
نویسندهاریک فروم
مترجمابوذر کرمی
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
‭‭The Art of Loving
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۶/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۴۶.۸۹ کیلوبایت
۱۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
69,900
٪30
48,930
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هنر عشق ورزیدن
هنر عشق ورزیدن
اریک فروم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر عشق ورزیدن
٪30
هنر عشق ورزیدن
اریک فروم
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
69,900
٪30
48,930
تومان