0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تصمیم دردناک

معرفی، خرید و دانلود کتاب تصمیم دردناک

نویسنده:
ما هورن بی
درباره تصمیم دردناک

کتاب تصمیم دردناک نوشته اما هورن‌بی داستان غم‌انگیز زندگی زنی به نام سالی سوان را روایت می‌کند. نام اصلی این کتاب یک شیلینگ برای یک زن (A shilling for a wife)  است و داستان از آنجایی شروع می‌شود سالی به قیمت یک شیلینگ توسط نوانخانه به عنوان همسر به مردی به نام جوزف گادن فروخته می‌شود. سالی مجبور می‌شود با جوزف که همیشه مست است و زور می‌گوید، در خانه دلگیری در بولتن لانکشایر زندگی کند. سالی با صبوری رنج‌ها و رفتارهای خشونت‌آمیز را طاقت ‌آورد تا اینکه بعد از تولد فرزندش، زندگی در آن خانه برایش غیر ممکن می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا فرار کند و به خانه یکی از خویشاوندانش برود. سالی در راه می‌فهمد جوزف سایه به سایه دنبال اوست، پس تمام تلاشش را می‌کند تا بتواند خودش و پسرش را از شر او حفظ کنید، در این میان با مردی ملاقات می‌کند که کم کم به او علاقه‌مند می‌شود. اما شروع یک زندگی جدید، بهای سنگینی برای سالی دارد.

داستان این کتاب هم مانند داستان‌های دیگر نویسنده، مشکلاتی که زنان و قوانین ناعادلانه‌ای که زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار داده بیان می‌کند.

معرفی اما هورن‌بی 

اما هورن‌بی‌ (Emma Hornby) در طبقه کارگر در بولتون انگلستان به دنیا آمد و بزرگ شد. علاقه اصلی او تاریخ بوده و قبل از اینکه حرفه رمان‌نویسی را دنبال کند، مشاغل مختلفی داشت، از دستیار مراقبت از سالمندان گرفته تا کار در یک کارخانه سنگ بلکپول. اما بعدها نوشتن داستان های کوتاه و قطعات غیرداستانی را شروع کرد و همچنین به عنوان یک شاعر آزاد کار کرد. کتاب‌های این نویسنده معمولا داستان‌های تاریخی تلخی هستند که در دوران جنگ جهانی دوم، و در بولتون و منچستر اتفاق می‌افتند. جالب است بدانید که او پس از تحقیق در مورد تاریخ خانواده‌اش شروع به نوشتن کرد؛ او فهمیده بوده بسیاری از نسل‌های خانواده‌اش در میان فلاکت و فقر زاغه‌های لنکاوی زندگی کردند و داستان‌هایش برگفته از زندگی آن‌ها است. کتاب تصمیم دردناک اولین کتاب اوست که از کتاب‌های پرفروش به حساب می‌آید همچنین یکی دیگر از کتاب‌هایش، در فهرست نهایی جایزه حماسه رمانتیک RNA در سال 2022 قرار گرفت.

او درحال حاضر مادر سه فرزند فوق‌العاده، خدمتکار گربه‌ای سخت‌گیر و نامزد یک مرد بسیار صبور است.

چرا باید کتاب تصمیم دردناک را بخوانیم؟

اگر علاقه‌مند به کتاب‌هایی با داستان اجتماعی و نمایانگر مشکلات و رنج‌های یک جامعه مخصوص زنان هستید از خواندن کتاب تصمیم دردناک نیز لذت خواهید بود. روایت این کتاب بسیار جذاب و قدرتمند است و شما را با رنج‌های زندگی یک زن تنها آشنا می‌کند.

کتاب تصمیم دردناک که پرفروش ترین کتاب در سال 2017 بوده است؛ علی اکبر قاری نیت به فارسی ترجمه کرده و توسط انتشارات نسل نو اندیشان منتشر شده است. نسخه الکترونیکی این کتاب نیز در دسته‌بندی داستان و رمان در فیدیبو برای علاقه‌مندان در دسترس است.

در بخشی از کتاب تصمیم دردناک می‌خوانیم

صدای پاهایی که به سرعت داشتند نزدیک میشدند به تدریج بلندتر شد. سالی بچه را به سینهاش چسباند، وقتی در کوچه بدبو پیش میرفت صدای چکمه هایش روی سنگفرشهای ناهموار می­پیچید. همه اعصاب و تاروپودش از او می­خواستند که هوشیار باشد جوزف داشت نزدیک­تر و نزدیک­تر میشد. وقتی جوزف موی سر سالی را گرفت و او را به سمت عقب کشید تقریباً داشت پوست سرش همراه با مو کنده میشد.

سالی به آجرهای خیس دیوار برخورد کرد و با التماس گفت: «لطفاً نه.» خنده مستانه جوزف صدای ضجه و التماس او را بلعید. ضربه ای که به شقیقه سالی خورد باعث شد روی زانوهایش خم شود، ولی وقتی جوزف بچه را از دستش قاپید انگار قلبش از کار افتاد، از روی پاهایش بلند شد و کتش را گرفت. وقتی جوزف فرار کرد ضجه زیادی زد و وقتی در شب یخبندان ناپدید شدند هنوز جیغ‌های جاناتان در گوشش طنین‌انداز شده بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تصمیم دردناک

اگر از طرفداران داستان مخصوصا رمان‌های خارجی هستید و کتاب تصمیم دردناک را دوست داشتید، کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۸۳ مگابایت
تعداد صفحات
424 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۴:۰۸:۰۰
نویسنده ما هورن بی
مترجم علی اکبر قاری نیت
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
A shilling for a wife,۲۰۱۶‭
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۸۳ مگابایت
۴۲۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
89,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تصمیم دردناک
تصمیم دردناک
ما هورن بی
انتشارات نسل نواندیش
0
(بدون نظر)
89,900
تومان