0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دِمانس
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب دِمانس

یاری به مبتلایان زوال عقل
نویسنده:
یان هال
ناشر:
نشر نو
درباره دِمانس

هنگامی که یکی از عزیزان مبتلا به زوال عقل تشخیص داده می‌شود، بسیاری از اعضای خانواده نقش‌های جدیدی را به‌عنوان مراقب بر عهده می‌گیرند و به بستگان خود کمک می‌کنند تاحدامکان ایمن، شاد و مستقل بمانند.

کتاب دمانس «Dementia Essentials» یک راهنمای عملی، واقع‌بینانه و اطمینان‌بخش است که به شما و فرد مبتلا به زوال عقل در سفر پیشرو کمک می‌کند. این کتاب که توسط یک مراقب واقعی باتجربه دست‌اول از چالش‌های زوال عقل نوشته شده است، مملو از توصیه‌های ضروری، بینش‌های شخصی و استراتژی‌های مفید است.

کتاب دمانس درباره بیماری زوال عقل که بیشتر افراد مسن دچار آن می‌شوند صحبت می‌کند. یکی از نشانه‌های این بیماری نابودشدن توانایی‌های ذهنی و جسمی بیمار است که همراه با پرخاشگری او نمایان می‌شود. یکی از مشخصه‌های اصلی دمانس تغییر در عملکرد مغز است. این نشانه‌ها باعث کم‌تر شدن توانایی‌های ذهن و شناخت می‌شود به شکلی که فرد دیگر قادر به اداره مستقل زندگی شخصی خود نیست. علاوه بر شناخت، این بیماری‌ها بر احساس، عواطف و روابط اجتماعی فرد نیز تأثیر می‌گذارند.

معرفی نویسنده

یان هال شخصی بسیار الهام‌بخش در شناساندن بیماری دمانس است او به گروه‌های کاری دولتی و ابتکارات شرکتی برای مقابله با زوال عقل کمک می‌کند و با مؤسسه تحقیقات آلزایمر انگلستان (ARUK) همکاری نزدیکی داشته است. جان به پدرش کمک کرد تا از مادرش که از زوال عقل رنج می‌برد مراقبت کند.

یان هال شریک و مؤسس، یک کسب‌وکار مشاوره رهبری است که با مدیران عامل و رؤسای هیئت‌مدیره کار می‌کند. کتاب دمانس در دسته‌بندی کتاب‌های سبک زندگی قرار گرفته و با ترجمه ترانه بهبهانی توسط انتشارات نشر نو در سال 1400 منتشر شده است. مترجم توانسته کتاب را به شکلی ساده و همه‌فهم ترجمه کند.

4 دلیل برای خواندن کتاب دمانس

  • مشاوره در مورد دارو و دریافت حمایت از متخصصان بهداشت محلی
  • ایده‌هایی برای تشویق استقلال، اعتمادبه‌نفس و فعالیت و درعین‌حال کاهش اضطراب، پرخاشگری و سردرگمی
  • راهنمایی در مورد چگونگی آمادگی برای آینده، از جمله تصمیمات قانونی و مالی و انتخاب خانه مراقبت
  • راهبردهایی برای کنارآمدن به‌عنوان یک مراقب خانواده که به شما کمک می‌کند کمتر احساس تنهایی کنید و بیشتر احساس قدرت کنید

کتاب دمانس به شما کمک می‌کند تا بهترین مراقبت ممکن را برای فردی که از او حمایت می‌کنید، ارائه دهید و پیدا کنید.

در بخشی از کتاب دمانس می‌خوانیم

در مراحل اولیه دمانس، یکی از تغییراتی که به طور معمول در اثر بیماری در شخص پدید می‌آید، افسردگی است. بسیاری نشانه‌های دیگر نیز مثل بی‌تفاوتی، بی‌اعتنایی، درون‌نگری منفی، ترس از چالش‌های جدید و ضعیف‌شدن حافظه نیز در بسیاری مشترک است. جیمز از این که مادرش هر روز بی‌حوصله‌تر و بی‌رمق‌تر می‌شد نگران بود و می‌گفت نسبت به محیط اطراف خود بی‌علاقه شده است. «مادرم هرگز در زندگی دچار افسردگی نشده بود؛ اما یک روز ناگهان دل‌مرده شد، نمی‌خواست هیچ کاری انجام دهد و عذر و بهانه جور می‌کرد. پزشک منشأ این موارد را افسردگی تشخیص داد»

به طور معمول پزشکان با مشاهده بی‌تفاوتی در افراد، قرص‌های ضدافسردگی تجویز می‌کنند، قبل از آن که به بررسی عمیق‌تر بپردازند و علت واقعی را ریشه‌یابی کنند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

وقتی که یکی از عزیزانمان به بیماری لاعلاجی مبتلا می‌شود به‌عنوان خانواده بیمار بهتر است اطلاعات خودمان درباره بیماری او و نشانه‌هایش را بالا ببریم. کتاب دمانس از این نظر یک منبع مناسب برای شناخت کامل بیماری زوال عقل است. مطالعات و پژوهش‌های بین‌المللی برای یافتن درمان دمانس هرروزه در حال بررسی است و برخی از این مطالعات نتایج اولیه امیدوارکننده‌ای داشته است. کتاب‌های دیگری مانند این کتاب منتشر شده که کمک زیادی به بالابردن آگاهی ما نسبت به بیماری‌ها داشته در این قسمت به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۱ مگابایت
تعداد صفحات
264 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۸:۰۰
نویسندهیان هال
مترجمترانه بهبهانی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Dementia Essentials
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
75,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۱ مگابایت
۲۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
خوش‌خوان 🪶
آموزنده 🦉

عالی

5
(3)
آموزنده 🦉 (1)
95,000
٪20
76,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دِمانس
٪20
دِمانس
یاری به مبتلایان زوال عقل
نشر نو
5
(3)
آموزنده 🦉 (1)
95,000
٪20
76,000
تومان