0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تولد بدون خشونت

معرفی، خرید و دانلود کتاب تولد بدون خشونت

ناشر:
نشر نو
درباره تولد بدون خشونت

کتاب تولد بدون خشونت «Birth without Violence» به ما نشان می‌دهد که چگونه نور ملایم، یک فضای آرام، و یک حمام گرم به نوزاد اجازه می‌دهد تا روند متولد شدن او از انتقال رحم به دنیا را بدون آسیب یا ترس آسان کند.

تولد بدون خشونت اولین کتابی است که آنچه را که مادران همیشه می‌دانستند بیان می‌کند: نوزادان انسان‌هایی کامل به دنیا می‌آیند که توانایی تجربه طیف گسترده‌ای از احساسات را دارند. این کتاب برای اولین‌بار در سال 1974 منتشر شد و نحوه درک ما از روند تولد را متحول کرد و از ما خواست که تولد را از دیدگاه نوزاد در نظر بگیریم. چرا یک کودک باید از تاریکی آرام رحم در شعله‌ای از نور کور و صداهای بلند بیرون بیاید؟ چرا یک نوزاد باید اولین نفس خود را با وحشت بکشد، درحالی‌که ستون فقرات آسیب‌پذیرش به سمت راست تکان می‌خورد؟ چرا نوزاد پس از گذراندن نه ماه در بدن تغذیه‌کننده‌اش باید از مادرش جدا شود؟

تولد بدون خشونت، ضمن پاسخ به پرسش‌هایی ازاین‌دست، راهکارهایی سودمند دربارۀ فراهم‌آوردن محیطی عاری از تنش برای نوزاد ارائه می‌کند فردریک لوبوآپه در این کتاب با رویکردهای جدیدی به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم انتقال از رحم به دنیا را بدون آسیب یا ترس آسان کنیم. تکنیک‌های ساده دکتر لوبوآیه نشان می‌دهد که چگونه تولد بدون خشونت پیامدهای گسترده‌ای برای بهبود کیفیت زندگی انسان از نظر جسمی، عاطفی و معنوی دارد. اعتقاد این کتاب این است که زایمان معمولی بی جهت آسیب زا است و اولین گریه نوزادان در واقع گریه های وحشتناک است و به نوعی «شکنجه ناخواسته» است که کاملاً تقصیر ماست

کتاب تولد بدون خشونت روایتی جذاب و خواندنی برای مخاطب است که در دسته‌بندی کتاب‌های سبک زندگی قرار گرفته و توسط مهین میلانی ترجمه شده و انتشارات نشر نو در سال 1398 آن را منتشر کرده است.

معرفی نویسنده

فردریک لوبوآیه «Frédérick Leboyer» متولد سال 1918 در پاریس بنیان‌گذار جنبش تولد آرام بود. او اولین پزشکی بود که باورهای عمیق جامعه در مورد آگاهی در نوزادان را به چالش کشید، و تولد پیشگامانه او بدون خشونت مسیر مراقبت‌های دوران بارداری و نحوه معرفی نوزادان به جهان را متحول کرد. یک متخصص زنان و زایمان بازنشسته که در بیش از 10000 زایمان شرکت کرد، او فارغ‌التحصیل دانشکده پزشکی دانشگاه پاریس بود و در آنجا به‌عنوان سرآشپز کلینیک خدمت می‌کرد.

او بیشتر به‌خاطر کتابش به نام تولد بدون خشونت در سال 1974 شناخته می‌شود که روش‌های زایمان با آرامش را رایج کرد، به‌ویژه، غوطه‌ورکردن نوزادان در یک وان کوچک آب گرم  معروف به «حمام لبویر»  برای کمک به تسهیل انتقال از رحم به دنیای بیرون او همچنین طرف‌دار نور کم و سکوت در یک اتاق گرم بود تا شوک فرضی تولد را محدود کند.

3 دلیل برای خواندن کتاب تولد بدون خشونت

فردریک لوبوآیه اولین پزشکی بود که باورهای جامعه در مورد آگاهی در نوزادان را به چالش کشید و در روند مراقبت‌های دوران بارداری و نحوه معرفی نوزادان به جهان انقلابی ایجاد کرد. خواند کتاب او به دلایل زیر مناسب است:

  • بارداری یک اتفاق فیزیولوژیک و طبیعی است و زن باردار در معرض تغییرات جسمی روانی قابل‌ملاحظه‌ای قرار دارد؛ بنابراین خواندن این کتاب به بهداشت روانی مادر در دوران بارداری کمک بسیاری می‌کند.
  • کتاب تولد بدون خشونت، از لحاظ بصری و شفاهی، تجربه‌ای حسی است، مانند نثر شاعرانه با تصاویری مانند آشکارشدن یک رؤیای شاد آمیخته با تولدی دوباره.
  • تولد بدون خشونت اولین کتابی است که آنچه را که مادران همیشه می‌دانستند بیان می‌کند: نوزادان انسان‌هایی کامل به دنیا می‌آیند که توانایی تجربه طیف گسترده‌ای از احساسات را دارند.

در بخشی از کتاب تولد بدون خشونت می‌خوانیم

پنجمین قسمت از بخش سوم کتاب به‌این‌ترتیب است: این آموزش و ورود به شیوه برقراری سکوت، برای همه حاضرین در اتاق زایمان، یعنی متخصص زایمان، ماما و پرستاران نیز ضروری است. حاضرین در اتاق زایمان، با صدای بلند حرف می‌زنند، اغلب واژه‌های تشویقی مانند، آهان، زور بده! زور بده! را با فریاد ادا می‌کنند و این کار کاملاً اشتباه است. البته قصد افراد تشویق شخص باردار است، اما چنین ترغیبی به‌جای کمک به فرایند زایمان، موجب اضطراب مادر می‌شود، زیرا زن حامله نسبت به کوچک‌ترین صدا یا حرکتی، در اطرافش دچار دگرگونی هشیاری، و حساسیت مفرط می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب تولد بدون خشونت

کتاب‌های زیادی در بازار با موضوع مادر و کودک وجود دارد که هرکدام از آن‌ها ادعایی بر داشتن محتوایی متفاوت و کاربردی دارند؛ ولی آن چیزی که تولد بدون خشونت برای زایمان بهت در نظر دارد، عقاید نویسنده آن است. این کتاب توسط یک متخصص زنان و زایمان نوشته شده است که در طول کتاب می‌توان از تجربیات او بهره برد. کتاب تولد بدون خشونت در دسته‌بندی کتاب‌های سبک زندگی قرار می‌گیرد که خوشبختانه در فیدیبو تنوع خوبی در این دسته‌بندی وجود دارد. در ادامه مطالعه این کتاب پیشنهاد می‌شود که کتاب‌های زیر هم مطالعه شود:

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۴ مگابایت
تعداد صفحات
186 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۱۲:۰۰
نویسندهفردریک لوبوآیه
مترجممهین میلانی
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Pour une Naissance Sans Violence
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۵/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۴ مگابایت
۱۸۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 3 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
33 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بايد خيلي كتاب جالبي باشه توي ليست خريد بعدي من هست اگه كسي كتاب رو مطالعه كرده لطفا نظرش رو در مورد مطالب كتاب برامون بنويسه با تشكر

4
(3)
69,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تولد بدون خشونت
تولد بدون خشونت
فردریک لوبوآیه
نشر نو
4
(3)
69,000
تومان