0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تنفس
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب تنفس

علم جدید هنری از یاد رفته
نویسنده:
جیمز نستر
ناشر:
میلکان
درباره تنفس

تنفس، مهم‌ترین عاملی که از آن غافل بوده‌ایم

اگر کمی به تحقیقات پزشکی علاقه‌مند باشید و به خودتان هم اهمیت بدهید می‌دانید نفس کشیدن چقدر مهم است و کیفیت تنفس می‌تواند روی کیفیت زندگی تأثیر بگذارد. در این باره کتاب‌ها و مطالب زیای منتشر شده است. یکی از مهم‌ترین آثار موجود کتاب «breath: the new science of a lost art breat» است که جیم نستر، روزنامه‌نگار آمریکایی در سال ۲۰۲۰ آن را نوشت. این کتاب ارزشمند که خیلی زود به یک کتاب پرفروش تبدیل شد یک بررسی تاریخی، علمی از تنفس است. تنفس در هفته‌ی پایانی آپریل 2020 در رتبه هفتم پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک‌تایمز قرار گرفت و برای هجده هفته آنجا باقی ماند.

در این کتاب به لحاظ تکاملی و تاریخی درباره‌ی تغییرات سیستم تنفسی انسان صحبت شده است و نویسنده از علت‌های خرخر، آپنه خواب و چیزهای دیگری که به تنفس ربط دارند صحبت کرده است. کتاب تنفس نتیجه‌ی ده سال تحقیقات نویسنده است و انتشار آن در دوران کرونا باعث شد مردم بیشتر به آن اهمیت بدهند. این کتاب را انتشارات میلکان در سال ۱۴۰۰، با عنوان «تنفس، علم جدید هنری ازیاد رفته» و با ترجمه‌ی شبنم اسماعیلی منتشر کرد. نسخه الکترونیک این کتاب در دسته‌ی کتاب روانشناسی در فیدیبو موجود است.

جیمز نستر کیست؟

جیمز نستر (James Nestor) نویسنده‌ی آمریکایی متولد ایالت کالیفرنیا است. او در خانواده‌ای با وضعیت مالی متوسط به دنیا آمد و با فرهنگ کالیفرنیایی بزرگ شد. او در چهارده سالی، در دهه‌ی هشتاد یک گروه پانک راک راه انداخت. او بعدها برای تحصیل به شمال کالیفرنیا رفت و مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته‌ی هنر در زبان انگلیسی دریافت کرد. نستر فعالیت حرفه‌ای خود را به‌عنوان کپی‌رایتر شروع کرد و در ادامه به یک روزنامه‌نگار تبدیل شد. او در حوزه‌های مختلفی و بیشتر بر پایه‌ی علم می‌نوشت و نویسنده‌ی بسیار شناخته شده‌ای بود. او در طی سال‌های گذشته چند کتاب هم نوشته است. کتاب عمیق از این نویسنده  در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و سال ۲۰۱۶ «اثر کلیک» چاپ شد. آخرین کتاب او کتاب تنفس است.

خواندن کتاب تنفس برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب تنفس کتاب مهمی است. از آن دسته کتاب‌هایی که بر اساس تجربیات و تحقیقات نوشته شده‌اند و می‌توانند چیزهای زیادی را به هرکسی یاد دهند. این کتاب برای بزرگسالان نوشته شده‌ است و به‌نوعی یک کتاب روانشناسی توسعه فردی به‌حساب می‌آید و می‌تواند به قرارگرفتن فرد در مسیر موفقیت کمک کند. کتاب تنفس را هرکسی می‌تواند بخواند. فرقی نمی‌کند شما چه جنسیتی دارید یا چندساله هستید اگر به کتاب‌های توسعه فردی در ژانر روانشناسی علاقه دارید کتاب تنفس یک انتخاب عالی برای مطالعه است. کتابی که می‌توانید بخوانید و به کسانی که برایتان مهم هستند هدیه دهید تا لحظات بهتری را تجربه کنند و از سلامتی لذت ببرند.

خواندن این کتاب چه کمکی به شما می‌کند؟

تصوری که اکثر افراد از تنفس کردن دارند یک فرایند اتوماتیک است که در بدن اتفاق می‌افتد. کمتر کسی جز در زمان‌هایی مانند ورزش یا مدیتیشن به چگونه نفس کشیدن توجه می‌کند اما واقعیت این است که این موضوع به توجه دائمی نیاز دارد. بدون تنفس صحیح مشکلات زیادی برای افراد پیش خواهد آمد که در درازمدت آسیب‌های شدیدی به شرایط جسمی و روانی افراد وارد می‌کند. با خواندن کتاب تنفس متوجه خواهید شد حساسیت‌هایی که در این حوزه وجود دارند چه چیزهایی هستند و با تغییر دادن عادت‌های غلط و تمرین برای تنفس سالم می‌توانید زندگی سالم‌تری داشته باشید. این کتابی است که دریچه‌ی جدیدی را رو به ذهنتان باز می‌کند. اثرات ذهنی و جسمی این موضوع به‌قدری زیاد است که می‌تواند در موفقیت فرد هم مؤثر باشد.

بخشی از کتاب تنفس

اولسون از آن طرف میز ناهارخوری می‌گوید: «اکسیژن سنج رو بهم میدی؟»

بعدازظهر روز پنجم دوره‌ی استراحت و نقاهت است و سی دقیقه است که مشغول اندازه‌گیری سطح پی اچ، گازهای خون شریانی، ضربان قلب و علائم حیاتی دیگر هستیم. در دوهفته‌ی گذشته این چهل و پنجمین بار است که این کار را انجام می‌دهیم.

گرچه من و اولسون کاملاً در تنفس از بینی احساس تغییر می‌کنیم، یکنواختی روزها کم‌کم دیوانه کننده شده است. در ده روز گذشته هر روز همان غذاها را می‌خوریم و همان کارها را انجام می‌دهیم. در همان باشگاه روی همان دوچرخه‌های ثابت ورزش می‌کنیم و درباره‌ی بسیاری از همان موضوعات تکراری صحبت می‌کنیم. امروز بعدازظهر درباره‌ی موضوع موردعلاقه‌ی اولسون حرف می‌زنیم که دل‌مشغولی او در یک دهه‌ی گذشته بوده است. ما دوباره به موضوع کربن دی اکسید رسیده‌ایم.

اعتراف به آن مشکل است. اما وقتی بیش از یک سال پیش برای اولین‌بار با اولسون مصاحبه کردم، برای من منبع کاملاً قابل اعتمادی نبود. تو دوست داشت در تماس‎های اسکایپ مدام اهمیت تنفس آرام را تکرار کند. همچنین اطلاعات زیادی که با پاورپوینت ارائه کرده بود و بسته بسته برگه از مطالعات علمی درباره‌ی تأثیر آرام‌بخش تنفس آرام بر بدن و ذهن برای من ارسال می‌کرد.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۳۹ مگابایت
تعداد صفحات
299 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۸:۰۰
نویسندهجیمز نستر
مترجمشبنم اسماعیلی
ناشرمیلکان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۹
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۳۹ مگابایت
۲۹۹ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
12 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

معرکه

4.6
(8)
55,000
٪50
27,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تنفس
٪50
تنفس
علم جدید هنری از یاد رفته
میلکان
4.6
(8)
55,000
٪50
27,500
تومان