0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
یک سرزمین موعود

معرفی، خرید و دانلود کتاب یک سرزمین موعود

درباره یک سرزمین موعود

 کتاب سرزمین موعود یک گزارش صادقانه و شخصی از زمان ریاست‌جمهوری باراک اوباما از زبان خودش است. رئیس‌جمهوری که ما را به باور به قدرت دموکراسی در این کتاب سوق می‌دهد.

باراک اوباما در جلد اول کتاب خاطرات ریاست‌جمهوری خود که بسیار موردتوجه بود، داستان اودیسه نامحتمل خود را از مرد جوانی که در جستجوی هویت خود بود تا رهبر جهان آزاد را بیان می‌کند و با جزئیات کاملاً شخصی هم تحصیلات سیاسی خود و هم لحظات برجسته این دوران را توصیف می‌کند. اولین دوره ریاست‌جمهوری تاریخی او دوران تحول و آشفتگی چشمگیر. اوباما خوانندگان را به سفری جذاب از اولین آرزوهای سیاسی خود تا پیروزی محوری در آیووا می‌برد که قدرت فعالیت‌های مردمی را به نمایش گذاشت تا شب 4 نوامبر 2008، زمانی که او به‌عنوان چهل و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده انتخاب شد و اولین رئیس‌جمهور آفریقایی شد.

کتاب یک سرزمین موعود پرفروش‌ترین کتاب «نیویورک‌تایمز» و نامزد جایزه تصویر NAACP  یکی از ده کتاب برتر سال توسط نقد و بررسی کتاب «نیویورک‌تایمز» انتخاب شد. همچنین از طرف واشنگتن‌پست به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال انتخاب شد.

این کتاب که توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده در دسته‌بندی کتاب‌های علوم اجتماعی قرار گرفته و الهام شریف و فاطمه باغستانی با نثری روان آن را ترجمه کرده‌اند.

معرفی نویسنده

«باراک اوباما» Barack Obama در تاریخ 4 اوت سال 1961 به دنیا آمد. او چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده بود که در نوامبر 2008 انتخاب شد و برای دو دوره این مقام را بر عهده داشت. تحصیلات خود را در جوانی در دانشگاه کلمبیا و در رشته علوم سیاسی آغاز کرد و توانست با گرفتن بورسیه از سوی دانشگاه هاروارد تحصیلاتش را در این دانشگاه ادامه دهد. اوباما مدتی به عنوان وکیل در شیکاگو مشغول به کار شد و مدتی نیز در دانشگاه به تدریس پرداخت. او نویسنده دو کتاب پرفروش در نیویورک تایمز، یعنی «رویاهایی از پدرم» و «جسارت امید» و برنده جایزه صلح نوبل در سال 2009 است. او با همسرش میشل در واشنگتن دی سی زندگی می کند. آنها دو دختر به نام های مالیا و ساشا دارند.

چرا باید کتاب یک سرزمین موعود را بخوانیم؟

این اثر با تأمل در دوران ریاست‌جمهوری، کاوش منحصربه‌فرد و متفکرانه‌ای را در مورد دسترسی عالی و محدودیت‌های قدرت ریاست‌جمهوری و پویایی سیاست حزبی ایالات متحده و دیپلماسی بین‌المللی ارائه می‌دهد. اوباما خوانندگان را به داخل دفتر خود و اتاق وضعیت کاخ سفید و مسکو، قاهره، پکن و نقاط فراتر از آن می‌آورد. ما از افکار او در هنگام جمع‌آوری کابینه خود، مبارزه با یک بحران مالی جهانی، اتخاذ تدابیر ولادیمیر پوتین، غلبه بر شانس‌های به‌ظاهر غیرقابل‌عبور برای تضمین تصویب قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه، درگیری با ژنرال‌ها در مورد استراتژی ایالات متحده در افغانستان، مقابله با دیوار آگاه می‌شویم.

سرزمین موعود کتابی فوق‌العاده صمیمی و درون‌گرا است داستان شرط‌بندی یک نفر با تاریخ، ایمان یک سازمان‌دهنده جامعه که در صحنه جهانی آزمایش شده است. اوباما در مورد توازن نامزدی به‌عنوان یک سیاه‌پوست آمریکایی، با تحمل انتظارات نسلی که با پیام‌های «امید و تغییر» تقویت شده‌اند و با چالش‌های اخلاقی تصمیم‌گیری‌های پرمخاطب روبرو می‌شود، صادق است.

در بخشی از کتاب سرزمین موعود می‌خوانیم

در مورد من یک اصل کلی وجود دارد و آن این است که خیلی کند راه می‌روم. میشل گاهی با بی‌صبری گِله می‌کند که راه‌رفتنم مثل هاوایی‌هاست. اما در سایه گذر قدم برداشتنم متفاوت بود. من از تاریخی که آنجا شکل‌گرفته بود و پیشینیانم آگاه بودم. گام‌هایم بلندتر و سریع‌تر می‌شد. صدای قدم برداشتنم روی سنگ با صدای پای مأموران سرویس مخفی امریکا که با فاصله چند متر پشت من بودند، ترکیب می‌شد و انعکاسش شنیده می‌شد. وقتی به پلکان انتهای سایه گذر رسیدم (میراث فرانکلین دلانور روزولت و صندلی چرخ‌دارش، او را تجسم کردم که دارد لبخند می‌زند، غبغبش بیرون‌زده، چوب‌سیگارش را بین دندان‌های جلواش نگه داشته است و تلاش می‌کند از پلکان بالا بیاید)، برای محافظانی که اونیفورم تنشان بود و آن‌سوی در شیشه‌ای ایستاده بودند، دست تکان دادم. گاهی اوقات محافظان خیل بازدیدکنندگان هیجان‌زده را دورنگه می‌داشتند، اما من اگر وقت داشتم، دلم می‌خواست با تک‌تک آن‌ها دست بدهم و بپرسم اهل کجا هستند. البته معمولاً به سمت چپ می‌چرخیدم، دیوار بیرونی اتاق کابینه را دنبال می‌کردم و از در دفتر بیضی وارد می‌شدم، با کارمندان شخصی‌ام خوش‌وبش می‌کردم، برنامه کاری‌ام را می‌گرفتم، یک فنجان چای داغ می‌نوشیدم و کارهای آن روز را شروع می‌کردم.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب

یک سرزمین موعود این باور باراک اوباما را به تصویر می‌کشد که دموکراسی هدیه‌ای از سوی خدا نیست، بلکه چیزی است که بر پایه همدلی و درک مشترک بنا شده است و روزبه‌روز با هم ساخته می‌شود. اوباما به‌عنوان یکی از پرنفوذترین رهبران جهان در این کتاب تجربه‌های سیاسی خود را روایت می‌کند که خواندن آن‌ها بسیار لذت‌بخش و خواندنی است. اگر شما هم خواندن کتاب‌های این سبک علاقه دارید مطالعه این کتاب‌ها را هم به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
10.۸۵ مگابایت
تعداد صفحات
780 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۶:۰۰:۰۰
نویسندهباراک اوباما
مترجمفاطمه باغستانی
مترجم دومالهام شریف
ناشرانتشارات نسل نواندیش
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۶
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰.۸۵ مگابایت
۷۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
25 ٪
1
ستاره
0 ٪
3.8
(4)
آموزنده 🦉 (1)
109,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
یک سرزمین موعود
یک سرزمین موعود
باراک اوباما
انتشارات نسل نواندیش
3.8
(4)
آموزنده 🦉 (1)
109,900
تومان