0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زنان و قدرت

معرفی، خرید و دانلود کتاب زنان و قدرت

یک بیانیه
نویسنده:
مری بی یرد
ناشر:
نشر نو
درباره زنان و قدرت

مری بی‌یرد در کتاب زنان و قدرت به بررسی تاریخ زن‌ستیزی، جایگاه زن در اجتماع و جایگاه زن در مقام قدرت پرداخته است. این کتاب به شما یک دید همه‌جانبه درباره زن و جایگاه او در جوامع غربی می‌دهد.

کتاب زنان و قدرت (Women & Power: A Manifesto) یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده که توسط منتقدان و نویسندگان زیادی نیز تحسین شده است. مری بی‌یرد با کنجکاوی به ریشه زن‌ستیزی پرداخته و جایگاه زن را از دوران باستان، اسطوره‌ها و افسانه‌ها تا زمان تمدن و بعد از آن بررسی کرده است. با این دید همه‌جانبه، او به این نتیجه رسیده که زن‌ستیری یک موضوع دیرینه است که حتی در جوامع مدرن امروزی نیز به شکل‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد. این مسئله را می‌توان در رابطه با جایگاه زن در مقام قدرت نیز بررسی کرد.

نویسنده معتقد است که زنان در طول تاریخ، به شکل‌های مختلف از صحنه اجتماع و قدرت دور نگه داشته‌اند و سخن گفتن در اجتماع، ذاتا کاری مردانه تعریف شده است. او به تجربه شخصی خود درباره تبعیض جنسیتی نیز پرداخته و مثال‌هایی از جنسیت‌زدگی در فضای مجازی آورده است. علاوه‌بر آن، این کتاب شما را با مثال‌هایی از دلِ تاریخ و ادبیات آشنا می‌کند که به فهم بهترِ زن‌ستیزی کمک می‌کند.  

زنان و قدرت به‌عنوان یکی از صد کتاب برتر قرن بیست‌ویکم گاردین شناخته می‌شود. کتاب برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به زبان انگلیسی منتشر شد. نسخه حاضر توسط «شبنم سعادت» به فارسی ترجمه شده و نشر نو آن را منتشر کرده است.

درباره مری بی‌یرد، نویسنده کتاب

مری بی‌یرد (Mary Beard)  در سال ۱۹۵۵ متولد شد بی‌یرد نویسنده، محقق و استاد دانشگاه کمبریج است که در زمینه‌های مختلفی تدریس و فعالیت می‌کند و چهره‌ای شناخته‌شده در سرتاسر جهان دارد. این نویسنده خوش‌نام را به‌عنوان «مشهورترین کلاسیک‌دان جهان» می‌شناسند. بی‌یرد تاکنون موفق به دریافت جایزه‌های متعددی از نهادهای مختلف شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به جایزهWolfson History  و جایزه  Princess of Asturias Awards اشاره کرد. این نویسنده ماهر همیشه دغدغه حقوق زنان را داشته و در این زمینه بین افراد مختلف، مخصوصا زنان میان‌سال و جوان، محبوبیت فراوانی دارد.

سه دلیل مهم برای مطالعه زنان و قدرت

اگر طرفدار کتاب‌های حوزه علوم اجتماعی هستید، از مطالعه این کتاب لذت خواهید برد. مسئله تبعیض جنسیتی، مسئله جدیدی نیست؛ آنچه این کتاب را از سایر کتاب‌های این حوزه جدا می‌کند، نوع نگرش نویسنده به مسئله زنان است. این کتاب شما را با تاریخ زن‌ستیزی آشنا کرده و همراه با مثال‌ها و مصادیق بیرونی، مفهوم زن‌ستیزی را زیر ذره‌بین می‌گذارد. این کتاب به شما کمک می‌کند تا:

  • درباره جایگاه زنان در تاریخ آگاه شوید
  • مفهوم زن‌ستیزی و آثار آن را به‌صورت کامل درک کنید
  • درباره تلاش و قدرت زنان برای ایجاد تغییر مطالعه کنید

در بخشی از کتاب می‌خوانیم

می خواهم تقریبا از همان آغاز سنت ادبی غرب شروع کنم، از اولین نمونه ثبت شده که مردی به زنی می گوید «خفه شو»؛ به او می گوید صدایش نباید در ملأعام شنیده شود. دارم به لحظه ای فکر می کنم که همان ابتدای اودیسه هومر، حدود ۴۰۰۰ سال پیش، جاودانه شد. ما امروزه اودیسه را داستان حماسی اودیسیوس و ماجراها و مشقت هایی می دانیم که پس از جنگ تروا در راه بازگشت به خانه از سر گذراند، در حالی که همسرش پنه‌لوپه ده ها سال وفادارانه چشم انتظارش ماند، و خواستگارهایی را که مصرانه خواستار ازدواج با او بودند از سر باز می کرد. اما اودیسه داستان تلما خوس، پسر اودیسیوس و پنه‌لوپه، هم هست. داستان بزرگ شدنش است که در روند شعر پسر بچه رشد می‌کند و مرد بالغی‏ می‌شود. این فرایند در کتاب اول شعر آغاز می‌شود، وقتی پنه‌لوپه از اقامتگاه شخصی‌اش به تالار بزرگ قصر می‌آید، و نقالی را می‌بیند که برای جماعت خواستگارانش حماسه‌خوانی می‌کند؛ از مشقت‌هایی می‌خواند که قهرمانان یونانی درراه رسیدن به خانه متحمل می‌شوند. برای پنه‌لوپه جذاب و سرگرم‌کننده نیست، و مقابل همه از او می‌خواهد شعر دیگری برگزیند، شعری شادتر. این‌جاست که تلماخوس جوان مداخله می‌کند، می گوید: «مادر، به اقامتگاهت بازگرد، و به کار خودت مشغول شو، بافندگی و کارهای ‎ زنانه... ‏سخنوری کار مردان است، جمیع مردان، و بالاتر از همه من؛ زیرا دراین خاندان اختیار و اقتدار با سخن من است.» پنه‌لوپه می‌رود، و به طبقه بالا باز می‌گردد۔ اندکی مضحک است جوانکی که پشت لبش تازه سبز شده پنه‌لوپه عاقله‌زنِ جاافتاده را ساکت می‌کند. اما‏ نمونه خوبی است که اثبات می‌کند درست همان جایی که مستندات مکتوب فرهنگ غرب آغاز می‌شود، صدای زنان در قلمرو اجتماعی شنیده نمی‌شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران این کتاب

حوزه زنان و فمینیسم یکی از حوزه‌های مهم و مورد بحث است که شما را با جایگاه زنان، مصائب آن‌ها و جنبش‌های زنان در راستای تحقق برابری جنسیتی، آشنا می‌کند. شما می‌توانید با مطالعه کتاب‌های مهم این حوزه، درباره تاریخ جنبش‌های زنان و طغیان آن‌ها علیه ظلم و تبعیض جنسیتی آگاه شوید. اگر از مطالعه این کتاب لذت بردید و مایل هستید آثار بیشتری را در حوزه زنان مطالعه کنید، کتاب‌های زیر مناسب شماست:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۰ مگابایت
تعداد صفحات
84 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۴۸:۰۰
نویسنده مری بی یرد
مترجمشبنم سعادت
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۲
قیمت ارزی
2.۵ دلار
قیمت چاپی
17,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۰ مگابایت
۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
25 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

درخصوص رابطه زن‌ها و قدرت، فکت‌های سیاسی و ادبی (از اسطوره‌های یونان و روم) جالبی رو در غرب مثال می‌زنه.

3.5
(4)
31,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زنان و قدرت
زنان و قدرت
یک بیانیه
نشر نو
3.5
(4)
31,000
تومان