0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قلندران چهارپا ‫ردپای گربه ها

معرفی، خرید و دانلود کتاب قلندران چهارپا ‫ردپای گربه ها

در شعر، داستان، نقاشی، سیاست، مذهب، طب، سینما، علم
ناشر:
نشر نو
درباره قلندران چهارپا ‫ردپای گربه ها

از نام کتاب «قلندران چهارپا: ردپای گربه‌ها، در شعر، داستان، نقاشی، سیاست، مذهب، طب، سینما، علم» می‌توان دریافت که چه کتاب با نمکی پیش روی ماست. این کتاب از اثری که گربه‌ها، این دوستان دیرینه‌ی ما انسان‌ها، بر تاریخ و زندگی بشر گذاشته است، سخن می‌گوید. می‌توان دید که جایی از لحظات مهیج یا حساس تاریخ نبوده که این چهارپایان مغرور و نرم و پرجنب و جوش داستانی نیافریده باشند یا بخشی از داستان نباشند. در این کتاب از انس و الفت میان انسان و گربه و ردی که بر کارها و دستاورهای بسیاری از انسان گربه‌ها گذاشته و می‌گذارد، سخن می‌گوید. نویسنده روایت‌های بانمکی را درباره‌ی این همخانه‌های پشمالو به رشته‌ی تحریر در آورده است. شما در ادبیات خودمان موش و گربه را می‌بینید و در آثار جهان گربه چکمه‌پوش را به خاطر می‌آورید. این کتاب می‌گوید عرصه‌ای نیست که با این قلندران طرف نباشیم.

نویسنده کتاب خانم «فریده حسن‌زاده»، در سال ۹۷، در ۶۲۳  صفحه اثرش به نوشته است. انتشارات نشر نو نیز این کتاب را در قطع رقعی و با جلد سخت یک بار تاکنون به چاپ رسانده و به مخاطبان دنیای کتاب و گربه‌ها عرضه کرده است. نسخه‌ی الکترونیکی کتاب قلندران چهارپا- که این روزها نسخه‌ی فیزیکی‌اش نایاب شده- در بخش هنر وبسایت فیدیبو در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

درباره‌ی نویسنده‌ی کتاب

خانم فریده حسن زاده (مصطفوی) شاعر، نویسنده، پژوهشگر و مترجم ایرانی است. ایشان در سال ۱۳۳۱ پای به جهان گذاشته است. ورود این هنرمند کشورمان به عرصه‌ی ادبیات و کتاب با مجموعه‌ی شعر خود او در سال ۱۳۵۷ رویداد داد. او که شاعری نیمایی است، با زبانی لطیف و توصیفات ساده و جالب خواننده را با خود همراه می‌کند. جالب است که ایشان به دلیل تسلط به انگلیسی به این زبان نیز اشعار سروده منتشر کرده است.

رفته‌رفته این نویسنده به عرصه‌ی ترجمه، به ویژه آثار شاعران روی آورد. اشعاری از سیلویا پلات، لورکا و... روی آورد. او کتاب‌های زندگی‌نامه، گزینه‌ی آثار و اشعار و همچنین داستان را ترجمه می‌کند. ده‌ها کتاب ترجمه شده از وی در بازار نشر ایران موجود است. علاوه‌بر اشعار این بانو، کتاب‌های تألیفی تحقیقی، مقالات در زمینه‌ی ادبیات معاصر ایران و جهان منتشر شده در مجله‌های ادبی مختلف، در میان آثار وی جای دارد. شمار نوشته‌های منتشر شده از حسن زاده به بیش از صد می‌رسد. همچنین او با نویسندگان معاصر جهان در ارتباط است و گاه با‌ آن‌ها مصاحبه می‌کند و در مجلات ادبی فارسی منتشر می‌شود.

گفتنی است که خانم حسن زاده در سال ۱۳۹۰ نامزد دریافت جایزه‌ی «پوشکارت» برای شعری به زبان انگلیسی و منتشر شده در مجله New Mirage Journal شد. این شعر با عنوان «در جواب دخترم که پرسید: چرا مرا به دنیا آوردی؟» منتشر شده است. این جایزه به ادبیات مستقل تعلق می‌گیرد.

این کتاب را چه کسانی باید بخوانند؟

  • تمام کسانی‌که از دوستداران این حیوانات زیبا و نازپرورده هستند. این کتاب برایشان می‌تواند جالب باشد که این چارپایان چقدر در تاریخ بشر موثر بوده‌اند.
  • همه‌ی علاقه‌مندان به خاطر که دوست دارند تاریخ از دیدگاه‌های جدید یا از دریچه‌ی موضوعات خاص بخوانند و با آن آشنا شوند، کتابی دوست داشتنی خواهد بود.
  • کسانی‌که از گربه‌ها می‌ترسند یا از آن‌ها خوششان نمی‌آید، با خواندن این کتاب شاید با دید جدیدی به این قلندران نگاه کنند و از وجودشان احساس امنیت کنند.
  • همه‌ی آن‌هایی که ادبیات غیرداستانی سرگرم‌کننده را می‌پسندند، این کتاب می‌تواند منبع لذت کم‌نظیری باشد.

بخشی از کتاب قلندران چهارپا، ردپای گربه‌ها

در ۱۷۴۷ از ترس طلبکاران مدتی خود را در خانه حبس کرد. در مسابقات شعر کیمبریج برنده جایزه نخست شد و این جایزه را در سال‌های ۱۷۵۱، ۱۷۵۲، ۱۷۵۳، و ۱۷۵۵ به خود اختصاص داد.

یک نمایش‌نامه کمدی به نام «سفر به کیمبریج» هم نوشت که توسط ماجرا شد. در طی یکی از دیدارهایش از لندن با جان نیوبری ناشر آشنا شد و با دختر خوانده او، آنا ماریا کارین پیوند زناشویی بست و به این ترتیب شانس خود را برای ادامه تحصیلات و گرفتن مدرک به حداقل رسانید.

در سال ۱۷۵۰ با نشریه دانشجویی کیمبریج و جنگ آکسفورد همکاری داشت. در ۱۷۵۲ برای همیشه دانشگاه را کنار گذاشت اما نامش در دفتر دانشگاه باقی ماند تا بتواند در مسابقات شعر شرکت کند در لندن با نام‌های مستعار مری میدنایت و پنت و نازل می نوشت.

از ۱۷۵۱ تا ۱۷۵۳ نیز سردبیری نشریه میدوایف (Midwife) را به عهده داشت و سپس به ترجمه آثار هوراس پرداخت که زحمت و وقت زیادی برد اما دستمزدی برای آن به او نرسید.

سال بعد سردبیری نشریه یونیورسال ویزیتور (Visitor Universal The) را پذیرفت که نویسندگان صاحب نامی همچون ساموئل جانسون برایش مطلب می نوشتند.

در ۱۷۵۱ نشانه‌های اختلال روانی در او بروز کرد که به توهمات مذهبی منجر شد و او را به تیمارستان کشانید در همان جا بود که شاهکارهای خود سروده‌ای برای داود و نیایش‌واره‌ای برای گربه اش جفری را نوشت.

سه پیشنهاد برای علاقه‌مندان به کتاب قلندران چهارپا

اگر این کتاب را یا گربه‌ها دوست دارید که سه پیشنهاد بعدی برای شما جذاب خواهد بود:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
10.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
623 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۰:۴۶:۰۰
نویسنده فریده حسن زاده
ناشرنشر نو
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۱/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
84,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰.۸۸ مگابایت
۶۲۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
224,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قلندران چهارپا ‫ردپای گربه ها
قلندران چهارپا ‫ردپای گربه ها
در شعر، داستان، نقاشی، سیاست، مذهب، طب، سینما، علم
نشر نو
5
(2)
224,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر